Tänä aamuna kokeilin webastoa ensimmäisen kerran oikein kunnolla ostamassani A3 -09 2.0 tdi:ssä. Kone tuntuu käynnistyvän tosiaan ok, eli syklillä 30 sek puhaltelua, sen jälkeen minuutti polttoainepumpun naputusta jonka päätyttyä kone käynnistyy. Käynnistyttyään ei enää pumppu naksu ja pakoputkesta tulee kaasua, tosin ei savuta nimeksikään. siinä pulttoainapumpun naksunnan aikana lopussa savuttaa jonkin verran.
Ongelma onkin että ei kestä päällä kuin muutaman minuutin. Sammuu kertalaakista. Ulkolämpötila n. 10 astetta ja autossa automaatti-ilmastointi. Sisätiloihin ei ala puhaltamaan lämpöä. Autoon kun laittaa virrat päälle niin läpötilamittari nytkähtää millin kaksi, asteikko lähtee 50 asteesta.
ONko se mahdollista että itse lämmittäminen ei ala enskinkään, puhaltelee vain? Vai onnistuuko olevinaan näillä lämmöillä lämmittämään koneen niin lämpimäksi että sammuu sen takia, tunnistaako se muuten mitään sellaista?
Sulakkeet oon kattonu ja pitäny niitä vähän aikaa pois kannastaan, ehjiä olivat.
Taitaa tie käydä webastopajalle?
webasto ei kestä päällä, normaalia näillä keleillä?
Valvoja: ffp jäsenet
saatko kädellä kokeiltua webastoa kun töräytät käymään. Omassa oli samoja oireita. Kättä kun piti webaston kiertovesipumpun päällä niin tunsi selvästi ettei pyöri.Webasto kävi muutaman minuutinja pysähtyi kun se kuumeni kun vesi ei kiertänyt. Annoin hieman kumivasaralla vesipumppuun niin johan lähti pyörimään
joo uskon samaan vaivaan. Sopisi ainakin kuvaan, ei mene nimittäin mihinkään lukkoon, oon jo kokeillu niin monta kertaa:D
Webasto taitaa olla jossain niin syvällä puskuria et en pääse ihan vähällä siihen käsiksi. Soittelen huomenna paikalliselle webastokorjaajalle jos sitä käyttäs siellä. Ei viittis jättää minkään kumivasaralla käynnistelyn varaan, sen verran on odotettavissa kyyyylmiä startteja hevon perseessä ens talvena...
Webasto taitaa olla jossain niin syvällä puskuria et en pääse ihan vähällä siihen käsiksi. Soittelen huomenna paikalliselle webastokorjaajalle jos sitä käyttäs siellä. Ei viittis jättää minkään kumivasaralla käynnistelyn varaan, sen verran on odotettavissa kyyyylmiä startteja hevon perseessä ens talvena...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”