AFN 1.9tdi, garret gtb 2260vk kompressoripesä räjähti irti!
Valvoja: ffp jäsenet
AFN 1.9tdi, garret gtb 2260vk kompressoripesä räjähti irti!
20tkm ajettu, vajaan vuoden vanha garret gtb 2260 vk.
Ruuhkassa lähdin risteyksestä ja liruttelin kakkosella 30-40kmh, josta kerkesin kiihdyttää 50-60 km/h kun kuulu törkee jysähdys, aattelin et ahtoputki irtos, mut konepelti ylös ja tulos, kompressori pesä oli revenny irti!? Muuten kone kävi terveesti..sen mitä piti ajaa ennen kun vedin sivuun. Pitää purkaa ja hämmästellä sit lähemmin.
Mistähän moinen mahtaa johtua, kellekkään käyny samallalailla? Öljynkierto tukos kuullostaa vähän oudolle kun öljyä tuli niin perhanasti turbon öljynkierto putkesta. Oisko niin huono tuuri että on joku valmistusvika..
Ruuhkassa lähdin risteyksestä ja liruttelin kakkosella 30-40kmh, josta kerkesin kiihdyttää 50-60 km/h kun kuulu törkee jysähdys, aattelin et ahtoputki irtos, mut konepelti ylös ja tulos, kompressori pesä oli revenny irti!? Muuten kone kävi terveesti..sen mitä piti ajaa ennen kun vedin sivuun. Pitää purkaa ja hämmästellä sit lähemmin.
Mistähän moinen mahtaa johtua, kellekkään käyny samallalailla? Öljynkierto tukos kuullostaa vähän oudolle kun öljyä tuli niin perhanasti turbon öljynkierto putkesta. Oisko niin huono tuuri että on joku valmistusvika..
Siivistä en tiedä, ei ainakaan oireillu ole mitenkään..eikä ahdotkaan olleet korkealla.
En tiedä onko autottu ahdinta, tuskin. Ja kiinnitysruuvit ei viissiin ole löysällä kun se on revennyt irti pulttien kiinnityskohdasta.
En tiedä onko autottu ahdinta, tuskin. Ja kiinnitysruuvit ei viissiin ole löysällä kun se on revennyt irti pulttien kiinnityskohdasta.
Viimeksi muokannut Toni.S, 18.8.2010 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvia laitan heti kun saan motivaatiota kerättyä siihen että jaksan ees konepellin avata tosta :D Vituttanu niin kovin ettei oo auto liikkunu viel tohon talliin sisälle. Tällä vklla pitäs saada uusi samanlainen ahdin niin yritän saada sen entisen purettua sieltä ja laitettua uuden tilalle, jos ei vaan tää flunssa pahene kovaksi kuumeeksi.
Täytynee joku huuhtelu tehdä koneelle jos siel on kerta joku öljyn kierto häiriö ollut syynä ahtimen rikkoutuiselle, mut sen näkee sit kun ahdin on kadessä hämmästeltävänä.
Täytynee joku huuhtelu tehdä koneelle jos siel on kerta joku öljyn kierto häiriö ollut syynä ahtimen rikkoutuiselle, mut sen näkee sit kun ahdin on kadessä hämmästeltävänä.
No ei ihan tönköt, on silikoonit liitoksissa kyl. Toi imuputki on aika painavan tuntunen eikä ole tuettu ollenkaan, sille pitää kyhää joku kannake. Epäilin tuota samaa syytä kun tarkemmin ahdinta tsiigailin eilen kun sen sieltä pois purin, näyttäs ainuulta loogiselta selitykseltä. Pako siipi oli täysin ehjä..siirtynyt vaan akselin katketessaosittan DP "sisään". Eikä akseli näyttänyt "kiinni leikanneelta" vaan kerralla poikki menneeltä.
Noissa Garreteissahan toi kompurapesän kiinnitys on todella surkean näköinen, voinut vaan pultit löystyä ja kompura pesä päässy liikahtaa hiukan..se on menoa sit ja revenny se kompuran "reuna" jossa pultin kannat on kiinni.
Pitää kuvia ottaa jos saan kameran jostain lainaan.
Noissa Garreteissahan toi kompurapesän kiinnitys on todella surkean näköinen, voinut vaan pultit löystyä ja kompura pesä päässy liikahtaa hiukan..se on menoa sit ja revenny se kompuran "reuna" jossa pultin kannat on kiinni.
Pitää kuvia ottaa jos saan kameran jostain lainaan.
Noniin nyt on uusi ahdin paikallaan ja hyvin rokkaa! Kompresoripesää joutui vähän kääntelemään oikeeseen asentoon niin laitoin samalla kierrelukitetta pultteihin ettei pääse ihan tietämättä löystymään. Nyt kuuluu ahtimenkin "ääni" kun sai ton resonoivan pakoputken kiinni paremmin samalla..
Kuvia vanhasta ahtimesta tulee konsa saan kameraa lainaan.
Kuvia vanhasta ahtimesta tulee konsa saan kameraa lainaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa