Koneena on siis 1Z ja auto sen ympärillä on Audi A6 C4 vm.-96. Ongelma on siis semmoinen, että kiihdyttäessä kierrokset eivät aina nouse yli 3500rpm. Silloin kuin tämä häiriö tapahtuu ja vaihtaa vaihteen, niin pakoputkesta tulee iso musta savupilvi. Ruiskutuspumppu on vaihdettu toimivampaan, vanhassa oli tyhjäkäynnillä pientä seilaamista kierroksien kanssa. Kierroksien seilaaminen korjaantui pumpun vaihdolla, mutta tuo toinen vika ei. Vikakoodeja en ole päässyt vielä lukemaan missään, täytyy ne yrittää jossain vaiheessa lukea.
Toinen ongelma on sitten jäähdytysneste vuoto. Tai ei tuo vuoto enään ole, valuu ulos melkein samaa tahtia mitä sinne kerkeää uutta kaataa. Taskulampun kanssa vuotokohtaa tutkin ja huomasin koneen kyljessä pienen reiän takimmaisen sylinterin kohdalla. Muiden sylinterien kohdalla samassa paikassa oli pieni pyöreä syvennys, vähän niinkuin reikä, joka on tukittu metallinpalalla. Eli tuosta on ilmeisesti joku korkki tjsp. lähtenyt lentoon? Mitä korjausmenetelmiä tälle suosittelisitte?
1Z käyntihäiriö ja jäähdytysnestevuoto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Nestevuoto
Se on varmaan sellainen jäätymis prikka joka yleensä vuosien saatossa ruostuu, niitä pystyy kyllä vaihtamaan uusiin, sen prikan pitäisi pettää silloin kun on pakkasen puolella ilma jos moottorissa on vaikka liian laihat nesteet tällä pyritään siihen ettei koko kone murene, joissain malleissa laitetaan lohkolämmittimen vastus samaiseen reikään otetaan vaan se prikka varovasti ensin pois,
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
nestevuoto
Olen laittanut kahdenlaisia lohkolämmittimen vastuksia moottoreihin, yksi malli on sellainen joka naputellaan jäätymis reikään asennus syvyyteen ohjeiden mukaan, toinen malli on sellainen jossa laitetaan reiän takapuolelle T: mallinen metalli pala siinä on ulkopuolelle jäävä kierreosa vastusosa kiristetään mutterilla reijän päälle,jos siinä reijässä olisi ollut lohkolämmitin se olisi varmaan jäänyt johdon varaan heilumaan, prikka on pikkasen kartion mallinen ja naputellaan sopivalla työkalulla varovasti reikään, yleensä moottorin ulkopinnan kanssa reunat tasan reijässä ei ole kierteitä, kun prikan laittaa niin pikkasen tiiviste liimaa reunoihin niin pitää paremmin, puhdista ruosteet reijästä hioma nauhalla, niin ja se vielä ei se varsinaisesti ole prikka vaan puolentoista millin pellistä prässätty pieni kuppi niitä on eri kokoisia. Vai oliko jollain jotain muuta?
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
nestevuoto
Noniin olis kiva tietää mistä se nestevuoto johtui onko vika jo korjattu?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa