Passat 2.0 tdi (BKP) sammu ajosta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

korpelamotorsport
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.12.2008 22:51

Passat 2.0 tdi (BKP) sammu ajosta

ViestiKirjoittaja korpelamotorsport » 27.5.2011 20:02

Herve interwebbi!

Vinkkejä / vahvoja loitsuja passatin herättämiseksi tarvisin. Potilas hyyty liikennevaloihin tyhjäkäynniltä ja ei ole sen jälkeen suotunut käynnistymään.

Mitä olen tarkistanut
- Polttoainetta on
- Polttoainepumppu pelaa
- Tandempumppu pumppaa
* Millainen paluupaine pitää tandemilla olla? nyt kun startilla pyörittää niin kohtuu verkkaisesti tulee. ei putken täydeltä. Polttoaine on kirkasta
- Vikakoodit luettu. ei vikoja testerillä. vag-gomia en ole netistä löytäny vielä
- Sammuessa ei herjannut mitään vikaa
- kun pyöritti pitempään niin öljynpaine varotus tuli
- Nyt näytössä punainen huutomerkki
- Sulakkeet konehuoneessa ja sisällä ehjät

Eli iteoita jos vain tulee

T. Njet problem normal katastrof

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 27.5.2011 20:40

Tämähän taitaa olla näitä suutinvikaisia siemens-ihmeitä? Ettei olisi jonkun suuttimen sähköt oikosessa tai suuttimien johtosarjassa häikkää.
Haulla löytyy paljon juttua aiheista.
Tuo on ihan normi-ilmiö pitkässä startissa että herjaa öljynpaineista, huutomerkistä ruudussa en kyllä noin uudessa vermeessä ole varma liittyykö samaan asiaan.

korpelamotorsport
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.12.2008 22:51

ViestiKirjoittaja korpelamotorsport » 27.5.2011 20:45

Juu tuttua juttua suutinvika. jätti välille elokuussa siitä aiheesta. silloin testeri näytti oikosen ja näytöllä herjas muutenkin engine fault. tätä ei tällä kertaa

murikka
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.2.2006 9:53

ViestiKirjoittaja murikka » 28.5.2011 19:11

Moro,
Mulla samanlainen passat, samalla koneella BKP. Itsellä tuo oireilee niin, että starttaa kyllä hyvin mutta ei aina lähde heti käyntiin. Välillä käynnistyy heti ekalla, kiihdytyksessä joskus nykii, kun kierroksia yli 3000 rpm.

Tandem pumppu, suutin vai johtosarja,missä vois olla vika.
Ei anna VAG-comilla moottorin vikakoodeja.

korpelamotorsport
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.12.2008 22:51

ViestiKirjoittaja korpelamotorsport » 28.5.2011 21:58

ei löytynyt tänäänkään vikaa paskatista. ei kai se auta kun hinata kampe marmori pöydän läheisyyteen. Heti kun liikkuu niin vaihdan johonkin muuhun polttomoottori keksintöön.

Tuota tandempumppua mietin että mikä se vakio paine siinä on kun netistä löyty filmin pätkää missä sitä oli muuteltu ja tuotti 7 barin paineen 1500 rpm niin pitäisi sitä polttoainetta tulla vähän reilummin letkun päästä startilla pyörittämälläkin.

Punainen huutomerkki liittyy vakkarin toimintaan. vakkarin ottaa päältä pois niin sitten se häviää.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 29.5.2011 7:59

http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg102107
Tuolta linkistä löytyy kaavio, kannen päässä olevasta pistokkeesta.
Mittaa sieltä vuotaako joku suutin virrat maihin.
Muistaakseni keskimmäisistä navoista menee yhdestä navasta kahdelle suuttimelle piuhat.

korpelamotorsport
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.12.2008 22:51

ViestiKirjoittaja korpelamotorsport » 29.5.2011 11:57

Mittasin vastusta ja tämmöiset tulokset:

1 -> maa = 400k ohm
2->maa = 9M ohm
3->maa = 9M ohm
4->maa = 60 ohm

yhteiset maahan nähden

2&3-> maa 8,6 M ohm
1&4-> maa 200k ohm

Voiko tästä päätellä että nelonen mykkä? En saanut liitintä irti suuttimesta että olisi voinut kunnolla mitata. Tässähän nyt 1 ja 4 mittauksessa on yhteinen maa piuha niin vääristää tulosta jos 4 on oikosessa.

Jaha nyt sain liittimet irti. Nelonen oikosessa. Miten maahantuoja on lähtenyt näihin pumppusuutin remonteihin mukaan?

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 30.5.2011 9:08

Joku on saanut hyvitystä maahantuojalta..
Marmorille kyselemään vaan.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 30.5.2011 9:51

Veikkaan että jos on yli 200tkm ajettu niin on turha yrittää ronkua mitän hyvitystä vaikka on kuinka "tyyppivika". VW ja Skoda ei myönnä noissa edes olevan mitään vikaa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 30.5.2011 10:17

Tutun Skodaan -06 maksoi maahantuoja kaikki viulut eli kyllä siellä jotain vikaa myönnetään olevan.

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 30.5.2011 13:32

Mulla tuli noin 50% Volkkari vastaan. Kyseessä oli Passat 2.0tdi '06 noin 127000 ajettu, viimesimmät huollot tehty nyrkkipajalla ja vieläpä ulkomailta uitettu peli. Historialla ei kuulemma ole merkitystä vaan tehdas korvaa jos on korvatakseen oli historia mikä tahansa. Oma case: http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=150088

Se kysely sitten maksaa jotakin kymppejä ilmeisesti vaikka tulisikin kielteinen "päätös"(?). Mulla oli kyselystä laskutettu 0.7*80e.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 30.5.2011 18:24

Audin merkkiliikkeessä kanta suutinremontteihin on hieman toisenlainen...Esimerkiksi kaikki huollot täytyy olla teetetty merkkiliikkeessä (vaikka ei liity suuttimien toimintaan mitenkään!)...Ja jos kilometrejäon kertynyt esim. yli 200tkm, niin melko turha kuulemma odottaa mitään vastaan tuloa remontissa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa