Tdi timing ei muutu
Valvoja: ffp jäsenet
Tdi timing ei muutu
Mistä johtuu että tdi timing ei muutu vaikka käännän pumppu mekaanisesti? Kävi sellainen juttu että hajos 12mm nestepää. Vaihdettiin uusi ja nyt lähtee käyntiin mutta käy huonosti. Katsoin vag com:illa ajoituksen niin ei muutu mihinkään vaan luku on kokoajan 38. Mistä vois etsiä vikaa. Nestepääksi laitettiin bocshin 12 mm pää. Ohjaako joku solenoidi sitä ennakon säätöä?
Ei tule mitään vikakoodia. Nyt auto on saatu käyntiin kun puhdistettiin ennakon säätö mäntä, mutta nyt kun katsoo vag-com:lla ajoitusta ajaessa ,niin luku heittelee 0-255. Mistähän sitä vikaa alkais seuraavaksi etsiä?? Jos avaa vagcom:ssa basic setting ja sieltä 000 niin auton käynti muuttuu ja ennakko 255, mutta jos menee meas blocs. ja 000 niin ennakko tyhjäkäynnillä n.60.
Joko on tämä ongelma ratkaistu?
Minulla myös samanlainen ongelma afn:n pumpussa.12mm nestepää on paikallaan.
Jos auto seisoo yli 15 minuuttia niin ei kyllä lähde käyntiin ennenkuin ottaa lämpöanturilta johdon pois että hehkuttaa pitempään.Työntää älyttömästi savua startatessa niinkuin saisi liikaa evästä.
Pumpun ennakkoa ei saa kohdalleen vag-comilla koska lukemat heittelehtii niin paljon 38-255 välillä.Myös kylmäkäynnistysventtiili näyttää lämpimällä koneella koko ajan n.80%. ja kuluttaa paljon.
Tekee myös semmoista että kun moottorijarrutuksen jälkeen painaa kaasua niin pölläyttää röpöttäen älyttömän savupilven.
Kokeiltu myös 11mm päällä ja k-mittana on se vakio 3.8mm.
Ei vikakoodeja.Kokeiltu toisilla osilla esim. lämpöanturi, kampuran asentotunnistin, ecu, syöttöpumppu mutta ei vaikutusta.
Jos jollain olisi vinkkiä heittää mikä on vialla.
Minulla myös samanlainen ongelma afn:n pumpussa.12mm nestepää on paikallaan.
Jos auto seisoo yli 15 minuuttia niin ei kyllä lähde käyntiin ennenkuin ottaa lämpöanturilta johdon pois että hehkuttaa pitempään.Työntää älyttömästi savua startatessa niinkuin saisi liikaa evästä.
Pumpun ennakkoa ei saa kohdalleen vag-comilla koska lukemat heittelehtii niin paljon 38-255 välillä.Myös kylmäkäynnistysventtiili näyttää lämpimällä koneella koko ajan n.80%. ja kuluttaa paljon.
Tekee myös semmoista että kun moottorijarrutuksen jälkeen painaa kaasua niin pölläyttää röpöttäen älyttömän savupilven.
Kokeiltu myös 11mm päällä ja k-mittana on se vakio 3.8mm.
Ei vikakoodeja.Kokeiltu toisilla osilla esim. lämpöanturi, kampuran asentotunnistin, ecu, syöttöpumppu mutta ei vaikutusta.
Jos jollain olisi vinkkiä heittää mikä on vialla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa