Tdi timing ei muutu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

Tdi timing ei muutu

ViestiKirjoittaja golf » 27.7.2007 14:40

Mistä johtuu että tdi timing ei muutu vaikka käännän pumppu mekaanisesti? Kävi sellainen juttu että hajos 12mm nestepää. Vaihdettiin uusi ja nyt lähtee käyntiin mutta käy huonosti. Katsoin vag com:illa ajoituksen niin ei muutu mihinkään vaan luku on kokoajan 38. Mistä vois etsiä vikaa. Nestepääksi laitettiin bocshin 12 mm pää. Ohjaako joku solenoidi sitä ennakon säätöä?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 27.7.2007 16:10

Ei mitään vikakoodeja tule?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 27.7.2007 17:36

Vähän OT mutta mikäs olis ns. paras ajoitus pumpulle? Tällähetkellä luku on 36. Autossa racet ja 1749va. Jos sillä nyt jotain vaikutusta vielä tehoihin olis että säätäis ajoituksen kohilleen..

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 29.7.2007 18:20

Ei tule mitään vikakoodia. Nyt auto on saatu käyntiin kun puhdistettiin ennakon säätö mäntä, mutta nyt kun katsoo vag-com:lla ajoitusta ajaessa ,niin luku heittelee 0-255. Mistähän sitä vikaa alkais seuraavaksi etsiä?? Jos avaa vagcom:ssa basic setting ja sieltä 000 niin auton käynti muuttuu ja ennakko 255, mutta jos menee meas blocs. ja 000 niin ennakko tyhjäkäynnillä n.60.

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 6.8.2007 15:02

Ajoitus on niin pihalla ettei osu edes asteikolle. Pumppu on aika ruuvattava ainakin yhdellä ruuvilla kiinni kun taas katsoo ajoitusta commilla. Pienin askelin alueelle ja kohdalleen.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 8.8.2007 22:24

voiko väärä k-mitta pumpussa aiheuttaa tuollaisia oireita??

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 9.8.2007 1:11

Mites se auto tuntuu pelaavan?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 9.8.2007 11:04

Kun auto on kauan esin. yön yli sammuksissa niin käyntiin lähtö on todella huonoa. Joutuu startata n. 1min ennen kun käynnistyy. Ahtopaineet nousee tosi hitaasti ja savua on maailma täynnä.. Myös tehot on hukassa.. Ja kaikki tuolla ylemmissä kirjoituksissa olevat viat on myös tallella..

killu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 6.4.2008 17:41

ViestiKirjoittaja killu » 27.5.2011 19:52

Joko on tämä ongelma ratkaistu?
Minulla myös samanlainen ongelma afn:n pumpussa.12mm nestepää on paikallaan.
Jos auto seisoo yli 15 minuuttia niin ei kyllä lähde käyntiin ennenkuin ottaa lämpöanturilta johdon pois että hehkuttaa pitempään.Työntää älyttömästi savua startatessa niinkuin saisi liikaa evästä.
Pumpun ennakkoa ei saa kohdalleen vag-comilla koska lukemat heittelehtii niin paljon 38-255 välillä.Myös kylmäkäynnistysventtiili näyttää lämpimällä koneella koko ajan n.80%. ja kuluttaa paljon.
Tekee myös semmoista että kun moottorijarrutuksen jälkeen painaa kaasua niin pölläyttää röpöttäen älyttömän savupilven.
Kokeiltu myös 11mm päällä ja k-mittana on se vakio 3.8mm.
Ei vikakoodeja.Kokeiltu toisilla osilla esim. lämpöanturi, kampuran asentotunnistin, ecu, syöttöpumppu mutta ei vaikutusta.

Jos jollain olisi vinkkiä heittää mikä on vialla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa