1,4 tdi (audi a2) + audi A6 3,0 + vw/seat/ 1,9 tdi 130/150hp

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

1,4 tdi (audi a2) + audi A6 3,0 + vw/seat/ 1,9 tdi 130/150hp

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 5.5.2011 19:07

Onko kyseisestä moottorista 1,4 tdi mihinkään verrattuna vag konsernin muihin diesel koneisiin nähden? Lähinnä kiinnostaa et onko siinä jotain tolkuttoman hintaisia suuttimia tms..Ja miten vahvalla laatikolla noi on tehty (kestääkö kuinka normi kilometrejä)

Mites noi Audin A6 mallien (2004-2006) 3,0 tdi pannut onko kuin tyyriitä korjautella lähinnä mietin edelleen noita suutin juttuja kun olen lueskellut jotta niitä mäjädellyt rikki kohtuu taajaan ihmisten kulkineista? Puhumattakaan niistä putkistossa olevista ties mistä suodattimista..Oliko nyt sitten dpf vai mikä lie

Mitäs olette mieltä näistä 1,9 tdi pannuista teholuokassa 130/150hp siis vakiopannuja..

Kaikkinensa olen ymmärtänyt et on se vag konsernin tuote lähinnä mikä hyvänsä niin olisi hyvä jos olisi varustettu 6 lovisella manuaalilla parhaimman kestonsa takia vai olenko täysin väärässä?

Onko joku tdi pannu tyypiltään sellainen mitä tulisi vältää jos mahdollista ja miksi?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 6.5.2011 12:29

Varmasti ongelmattomimpia uudenpia VAG-dieseleitä ovat 96kW 1.9tdi:t 6v manuaalilaatikolla.

Alkupään 3.0tdi:ssä on ollut suutinvikoja, uudemmissa ei kai niinkään.

Moottoreita en lähtisi niinkään karsastamaan, mutta Multitronic-vaihteistoa en ottaisi ellen ilmaiseksi saisi.

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 8.5.2011 10:04

Mitä tuohon 3 pyttyiseen tulee, niin aina kun kiihdyttää alta 2000 kierroksen, niin moottori ravistaa. Kulutuskaan ei ole paljoa pienempi, mitä nelisylinterisessä on. Kulutusta tasoittaa 1.4 tdi:n aika paljon lyhyemmät välitykset. Jos valita saa, niin käyttömukavuudeltaan 1.9 on aivan eri luokkaa, ja tosiaan ei edes kulutus ole paljoa pienemmän puolella.

Kestävyydeltään ei ole mitään moitittavaa kummastakaan, toimineet aivan moitteetta.

Nämä kokemukset siis Polo 9N 1.4tdi ja Cordoba 6L 1.9tdi:n kesken.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 8.5.2011 21:30

Mitä tuohon 3 pyttyiseen tulee, niin aina kun kiihdyttää alta 2000 kierroksen, niin moottori ravistaa.

Mulla ei ainakaan ravistele, ootko kattonu moottorin kannakkeet?

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 9.5.2011 14:25

No eipä kyllä ole tullut katseltua, pitääpäs oikein ottaa tälle päivää diplomityö aiheesta. Olen aina ollut siinä uskossa, että on ominaisuus, kuitenkin satku oli ostettaessa vasta ajettu....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 46 vierailijaa