Kun egr on tukittu, eikä sylintereihin pääse kuin puhdasta ilmaa, onko sytyksen /ruiskutuksen
säädölle tehtävä jotain ?
Kysyn siksi että nyt seos palaa puhtammin ja kuumemmin....
Toiseksi, muuttuuko ruiskutusajoitus ajan mukaan ? Eli täytyykö vanhempaan autoon tehdä
tarkistuksia tuossa mielessä ?
EGR / säädöt
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
kyllähän se ajoitus vähän muuttuu kun vaihdetaan uudet jakopäänhilut ja hihna vähän venyy, ei hirveästi mutta kuitenkin. kannattaahan se tarkistaa vaikka muutaman tuhannen kilsan jälkeen hilujen vaihdon jälkeen. sen jälkeen en omassa ole hoksannut enää muutoksie.
Juurikin noin koska reilummin ajetuissa hihnapyörätkin sen verran kuluneita että uusi hihna saattaa jäädä vaihdon yhteydessä aluksi pyörän reunalle josta sitten hakee paikkansa muutamia kierroksia pyörittyään. Jälkitarkastus ei ole koskaan pahaksi.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Ajattelin vielä kommentoida tuosta venymis hommasta. Vaggeni on ihan oikeassa, että se muutos saattaa tulla juurikin noista kuluneista hihnapyöristä ei niinkään hihnan venymisestä. Olin erään toisen asian tiimoilta Gatesiin yhteydessä niin silloin tuli ilmi, että tuollainen lasikuituvahvisteinen jakopäänhihna ei pysty venymään käyttöiän aikana kuin 0,1mm muuten se katkeaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa