Golf/Jetta 2 kysymys uudempaan CE2 -sähköjärjestelmään liittyen (mittaristo yhdellä pistokkeella ja hätävilkun kytkin ohjauspylväässä)...
Reilummin viritetty dieselkone ja sairaalloinen OEM-villitys : haluan käyttää diesel -Jetassa 16V- tai G60 -mallin mittaristoa, jotta OE -mittareissa (kierrokset ja nopeus) riittää skaala.
Bensakoneen kierroslukumittari tarvitsee rpm-signaalille "tulkin", joka muuntaa yhden sykäyksen per kierros neljäksi (laturin W-nastan signaali muutetaan vastaamaan sytytyspuolan antamaa signaalia, jotta kierroslukumittari näyttää oikein). Tällaisia "tulkkeja" on tähän tarkoitukseen erikseen myytävänä.
MUTTA.
Jos 16V -mittariston lyö suoraan kiinni alkuperäisiin dieselin sähköihin, niin toimiiko mittaristo muutoin oikein? Hehkuvalo jäisi toki pois, mutta sen voisi erikseen lisätä.
Vai olisiko helpompaa käyttää bensamallin sähköjärjestelmää antureineen, ja tehdä vain hehkuille erillinen ohjaus?
Jatkokysymys: mitä vaatisi bensamallin sähköihin lisätä dieselkoneen käynnistämiseen ja sammutussolenoidin aktivointiin vaadittavat toiminnot?
MK 2 sähköt diesel ja bensa
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa