VNT ahtamisesta..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

VNT ahtamisesta..

ViestiKirjoittaja wetbussy » 8.2.2011 18:52

Joo elikkä venton vm97 oma turbo nakattu mäkeen ja tilalle heitenny neloskoppasen golffin (tarkemmin en tiedä) muuttuvasiipinen.
Syöttöjä nosteltu ja tänään tuli ahtokaraakin rälläkällä tuunattu mutta silti ei tahdo ahtaa kuin 0.6??
Hukkaportin akselia olen kiristänyt niin paljon kuin voi, eli se varsi on niin pitkä että juuri ja juuri menee enää akselin päähän.
Onko tähän nyt sitten joku vippaskonsti millä tuon saa ahtamaan?

on tuo muuttuvasiipinen vielä hiukka vieras vempele..

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.2.2011 19:21

Hukkaportin akselia olen kiristänyt niin paljon kuin voi, eli se varsi on niin pitkä että juuri ja juuri menee enää akselin päähä
Se Ei ole mikään hukkaportti vaan VNT:n säätötanko. Tanko alkuperäiseen mittaansa, niin se voi toimia.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 8.2.2011 20:11

Eipä nuo vnt ahtimet toimi ilman kellon ohjausta. Liekö vanha ahdin ollut ihan hukkis ahdin?

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 8.2.2011 20:42

onhan jotkut saanut toimimaan kohtuullisesti mulkkaamalla kello paine toimiseksi.. tms??

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 8.2.2011 21:46

Mut vaatii kuitenki jonkunlaisen ohjauksen, ali- tai ylipaineella.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 9.2.2011 16:21


wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 9.2.2011 19:50

Monimutkaista!

Jostain olin lukevinani että kannattaisi se kello purkaa ja vaihtaa se jousi toiselle puolen :O
vaan saattaisi tulla aika sätös... mukava oisi kylllä saada ahtamaan =P

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 9.2.2011 23:10

Mitenkäs te muuten ootte tuota karaa muokanneet? minä vedin rälläkällä sentin koko tappia lyhemmäksi.. ilmeisestikkin viisteen vastakkaiselle puolelle pitäisi viiltoa tehdä?
Ja olin lukevinani että karan asento vaikuttaa mutta eihän se kara mene koloonsa kuin yhdessä asennossa ainakaan mulla?!?!?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.2.2011 23:21

Ei tule toimimaa kovin hyvin tuolla karalla. Karaa seuraava tappi luiskahtaa karan pinnalta vapaaksi jos lyhensit karaa liikaa, ja vaikutus on sama kuin jättäisi koko karan pois.

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 9.2.2011 23:37

hmm... perklettäköhän tuolle kohta sit tekisi..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.2.2011 2:53

En nyt halua ilkeä olla, mutta haku-nappula on aika kiva. Kuitenkin kun tälläKIN foorumilla on juttua näistä mekaanisista diiseleistä todella paljon. Aloittaa voit vaikka 1.6TD virityskeskustelusta. Lähemmäksi 700 postausta, joten asiaakin lie väliin lipsahtanut.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 10.2.2011 13:22

Karaa muokattaessa pitää pyrkiä jyrkkään viisteeseen http://www.netikka.net/vepiku/viritys/PICT3727.jpg kuvan oikeanpuoleisin on jo aika rajusyöttönen mut tajuat idean =) ja tosiaan viiste jakopäätä kohti nii menee oikeinpäin toi kara

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 11.2.2011 9:07

Nyt alkaa olla kara kohallaan. nyrkkisääntlnä näköjään toimii se että jakopäänpuolelle lovea!
Nyt vain huomasin että satasen vauhdissa ahtaa matka-ajossaki 0.1-0.2... liekkö hyväksi?

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 11.2.2011 15:34

Ihan jees.

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 12.2.2011 0:09

Jaahah mikähän nyt!!
pari päivää ajelin silleen että ahtoja nosti kiloon asti KUNNES tänään:
Tein vähä rivakamman kiihdytyksen, ihan normaalisti, ja seuraavalla kiihdytyksellä ei ahtanukkaan enää ku 0.4!! paineet ei putoa tai mitään mutta ei vaan enää rupea ahtamaan tuon enempää..
Että mikähän sille nyt tuli!!

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.2.2011 4:26

Vika löytyy sieltä VNT:n ohjauksesta tai jumittavista siivistä.

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 13.2.2011 13:11

Siivet tuntuis toimivan ihan normaalisti ja kaikki muukin olevan näin ulkoisesti katottuna kunnossa. että mikähän lie nyt vaivaa? :o
vuotaisko joku ?
tosiaan kilossa oli ahdot ja yhden rivakan kiihdytyksen jälkeen nyt ahdot 0.2!! =O

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 16.2.2011 18:17

hahhaa!!
Mielenkiintoinen tapaus... ensinnäkin ku rupesin tarkemmin kattelemaaan niin hukkaportilta lähtevä letku oli ottanu turboon sillä keinon kiinni että oli pinta vähä kärynny ja siispä ruennu vuotamaan..
Noh, uus letku ja koeajolle---> mutta!
Ahdot edelleen 0.2....
Alako jo niin paljo v*tuttamaan että puotin vain pientä pykälää ja annoin pedaalia...
semmosen 15km talla pohjassa ajellessa rupes mittari yhtä-äkkiä väähtelemään ja viisari kohoamaan koko ajan vain ylemmäs...
Välillä jo hirvitti kun kipinää lensi putkesta että koko tie oli valosana =D

Mutta joo.. letkun vaihdolla ja äärettömällä polkemisella saatiin ahdot takaisin normaaliin.
Näin jälkeenpäin vain kun miettii niin osaako joku heittää tälle stoorille faktoja?
sen minä ymmärrän että se letku vaikutti ehkä siihen siipien toimintaan mutta että miten se polkemisella sitten rupesi taas heräämään?!?!?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.2.2011 18:42

Kenties karstoittunut vnt-siivikko, joka jumitti siivet auki. Onhan näistä ollut juttua tälläkin foorumilla sen x^n kpl.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 70 vierailijaa