passat tdi ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

seri-seppo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.7.2009 14:00

passat tdi ongelma

ViestiKirjoittaja seri-seppo » 25.7.2009 20:07

Autossa kuuluisa tehot hukassa, auto on 2002 passat tdi automaatti 74kw. Autolla ajettu reilut 300 000km, liikkeessä vaihdettu ahtopaineensäätöventtiili ja ahtopaineen tunnistin. liikkeessä sanoivat että ei voi tehdä muuta kuin vaihtaa turbo.

eli kuinka kevyt tuo turbon siipien säätö tanko kuuluu olla ja kuinka paljon sen kuuluu liikkua. tanko liikkuu n 1-1,5cm ja on aikast tiukka. kun auton käydessä se tanko kyllä liikkuu. voisiko tässä tapauksessa pelkkö turbon puhdistus riittää?

sitten kuuluuko tuon ahtopaineen tunnistimen päästää painetta pois kun kierroksia yli 2000? huomasin tuon kun kun ajelin sillä eilen illalla. meinaan se suhisee kun drifteri nissani. kuuluukos siinä olla joku tiiviste?

jos joku jotain pystyis jotain vihjettä hiukan antamaan.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 25.7.2009 21:09

Niin että savuttaa, on tehoton ja viheltää sekä syö paljon? Olisko vuoto jossain? Ahtoputket ja välijäähdytin tarkastukseen!

seri-seppo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.7.2009 14:00

ViestiKirjoittaja seri-seppo » 26.7.2009 10:42

Ei vaan, vikana on että kun kiihdyttää niin auto menee vikatilaan. Uudelleen käynnistys nollaa vian. Ahtaa liikaa. Mutta kuuluuko tuon ahtopaineen tunnistimen päästää painetta pois?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 26.7.2009 14:01

No eipä sen kuulu painetta päästää pois.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 26.7.2009 14:15

Jos ilman tiivistettä saa pitäväksi niin hyvä, muussa tapauksessa haluaa tiivisteen= eli ei pidä vuotaa. Kys tunnistin tunnustelee painetta ja kertoo sen ohjainlaitteelle joka tekee päätökset saamansa tiedon mukaan. Helpoimmalla taidat päässä uusimalla ahtimen, samalla voisi päivittää myös isompaan... soitappa vaikka http://www.fin-turbo.fi

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 26.7.2009 16:35

Helpoimmalla pääsee kun ottaa ahtimen irti ja putsaa sen, tätä ei kuulemma saisi kyllä tehdä mutta itse olen pariin tehnyt eikä mitään ongelmia ole ollut.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 26.7.2009 16:51

vielä helpommalla pääsee kun vain säätää turbon kellolta lähtevää tankoa kierroksen tai kaksi pidemmäksi...

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 26.7.2009 21:45

Anteeksi mutta mitkä tehot?
No joo höpö juttuja.
Jullin neuvoa kanssa kannatan jos piikittää liikaa niin menee vika tilaan.

Jäpälä
-
Viestit: 16
Liittynyt: 18.3.2008 21:18

ViestiKirjoittaja Jäpälä » 27.7.2009 10:25

Tarkasta että ei ole turbolta lähtevässä ahto putkessa repeämää

JSt
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.11.2008 14:08

ViestiKirjoittaja JSt » 10.8.2009 11:10

Jos suhisee kovinkin, niin voi olla tosiaan myös ahtovuoto. Aiheuttaa myöskin vikatilan, mutta syypäänä on tietenkin liian alhainen ahtopaine.

seri-seppo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.7.2009 14:00

ViestiKirjoittaja seri-seppo » 17.8.2009 20:02

turbo puhdistettu ja auto on toiminut nyt pari viikkoa moitteettomasti.

ahtopaineentunnistin oli väärän mallinen ja sekin on nyt laillinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa