1.6td+12mm kiinanpää=ongelmia?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

1.6td+12mm kiinanpää=ongelmia?

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.8.2009 20:39

tuommosta pakettia yritettiin saada toimimaan. ensinäki kova homma saada käyntiin ja sit ku käynnistyy niin sit savuttaa vaikka syötöt olisi kuin pienellä, ja kun sammuttaa niin kiekasee oikein kunnolla että joutuu sammuttaa kytkimen nostolla.
pumppua yritetty pyöräyttää 180 astetta ja tuloksena ei lähteny käyntiin ollenkaan. merkit on kohillaan ja muutenki kaikki pitäis olla kunnossa. kun taas vakio np:llä ei ole tämmöstä ongelmaa.
olisko jollakin vastaavia kokemuksia tai neuvoja mikä vois olla vikana.

ai niin ja pumppu käytetty auki eikä kulumia juurikaan ole niin että syy vois olla siinäkään

edit: pumpun kans on nyt tapeltu kolme päivää ja yritetty saada käymään mut huonolla tuloksella.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 2.8.2009 21:51

ne suuttimet! onhan ne yli 165bar? 185bar oikein hyvä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.8.2009 22:00

eli pitäis vähintään olla 1.6td:n suihkut? okei vaparin suuttimet on. ja tätä aloin itsekkin epäilemään.

edit: kyseessä kuitenki kaks eri pumppua. toinen on 12mm kiinanpäällä ja toinen siis vakio kuosissa oleva pumppu

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 2.8.2009 22:12

ei oo täälläkään saatu alle 165bar suttimilla toimiin 12mm nestepäällä. vakio pumpussa taitaa olla 10mm pää niin sillä sentään toimii 145bar suuttimet. TD suuttimet on 155bar joten käyt vanhoista teettään isommat tai etsi sellaiset

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.8.2009 22:18

voisko jostain saada ihan suoraan sopivia suuttimia tuolla 12mm päälle? siis ihan bolt on vai onko se kaikkein varmin ottaa td:n suihkut kainaloon ja käppäillä tiisselipajalle`?

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 3.8.2009 7:50

En usko suuttimista vian löytyvän, jotain pumpussa menny käteen tai ajoitus jossain pielessä.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.8.2009 13:12

komppaan jetmaniä , eli vika ei luultavasti ole niissä suuttimissa vaan jossain muualla,esim. nestepään päähän tulevissa "takaiskuissa" tai virallinen nimi taitaa olla paineventtiili.Ne on joskus todella ongelmallisia,varsinkin jos on kasattu huolimattomasti ja pahimmillaan sekoitettu muutama sarja niitä keskenään..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.8.2009 17:42

no ongelmista kysytty dieselipajalta ja ne epäili pumpun olevan rikki. no mielenkiinto lopahti tuohon pumppuun niin etten nyt jaksa kenenkään aikaa käyttää tutkimaan ongelmaa tuosta ja oottelen tuon rahapolitiikan kans ja pistän pumpun huoltoon. alkaa toimimaan sitten jos siitä saa kalua. ja np lähtee vesilintua kohen


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa