Osaisko kukaan sanoa toimisiko tuollainen ahdin 1.9Tdi:ssä?
hukkaportillinen gt 28 ahdin, turbiinipuoli n gt 22 kokoinen
kompressori pyörä: 42 / 59.4 mm (sisä / ulko)
turbiini specat : 42.4 / 49.4mm (sisä/ulko)
kompura AR : 61
turbiini AR: 47
kompuran kotelo
imu: 53.7 / 60 mm ( sisä / ulko)
lähtö : 42mm (sisä)
A/R 61
Olis tuolla myyntipuolella aika sopivasti.
1.9 tdi ja Gt28?
Valvoja: ffp jäsenet
Jos meinaat laittaa hukkis ahtimen niin sitten laita mitsu tai holsetti. Nuo gt sarjan isot hukkis garretit ei ole kovin hyviä tuottamaan dieseleissä. Mulla on holset hx 30 52/65 turbiinilla ja 6# pesällä, heräilee ihan hyvin. Mutta mulla onkin kaikki mahdollinen ja mahdoton tehty että saadaan sitä voimaa. Voit toki koittaa sitä 28 mutta hyvä se ei ole. Tuossa taisi olla vielä aika pieni kompura. Mikä teho tavoite sulla on ja mitä olet jo ennestään tehnyt autoosi?
Mitenkäs onko kellään kokemusta niusta masterpowerin ahtimista näissä 1.9tdi:ssä kun sellaista suunnittelin omaani vb:n tilalle. Siis malli on MP 802314 ja specsit:
Imusiipi 46,4mm / Pakosiipi 49,5mm.
Kompurapesä .42 A/R, Pakopesä .48 A/R sisäisellä hukkaportilla.
Tehotavoite on yli 250hv. Tietojen mukaan pitäs riittää 300hv asti.
Herääköhän tuo miten hyvin?
Imusiipi 46,4mm / Pakosiipi 49,5mm.
Kompurapesä .42 A/R, Pakopesä .48 A/R sisäisellä hukkaportilla.
Tehotavoite on yli 250hv. Tietojen mukaan pitäs riittää 300hv asti.
Herääköhän tuo miten hyvin?
Jos ilmoitetaan että riittää 300 asti pensassa niin diiselissä piisaa varmaan rapiaan kahteen ja puoleen. Siivethän tuossa on tavallaan ihan hyvän kokoiset varmaan kolmensadan päällekkin mutta ongelmaksi muodostuu ehkä koko paketin paineentuotto kyky. Ja sakkausrajat sun muut.
Tässä malliksi kartta mistä voi alkaa tutkiskelemaan sakkausrajoja, paineentuottoja tietyllä virtauksella ja muutakin juttua. Dieseli tarvitsee jotain 35 paunaa ilmaa kolmeen sataan hevoseen. Siitä vo sitten alkaa miettimään että miten mikäkin ahdin tarkoitukseen sopii. Painetta kun tarvitaan paljon ja kuitenkin suhteellisen pienillä virtauksilla.
Kartassa mukana GT1548 vs GT32 vs HX35 vs S200 switseri.

Tässä malliksi kartta mistä voi alkaa tutkiskelemaan sakkausrajoja, paineentuottoja tietyllä virtauksella ja muutakin juttua. Dieseli tarvitsee jotain 35 paunaa ilmaa kolmeen sataan hevoseen. Siitä vo sitten alkaa miettimään että miten mikäkin ahdin tarkoitukseen sopii. Painetta kun tarvitaan paljon ja kuitenkin suhteellisen pienillä virtauksilla.
Kartassa mukana GT1548 vs GT32 vs HX35 vs S200 switseri.

Projekti vielä kesken. Öljyn tuloliittimeen tarvis saada sopiva sovite nippa.Jotain sentään saatu aikaan Downpipe tuli tehtyä 3" putkesta jonka jatkona simonssin 2,5" putkisto.
Tuntuu tuossa nykyisessä gt15/20 hybridissä pakopesä ahdistavan.
Millaisia tehoja olette saaneet tuollaisella pienempi nieluisella pakopesällisellä hybridillä?
Tuntuu tuossa nykyisessä gt15/20 hybridissä pakopesä ahdistavan.
Millaisia tehoja olette saaneet tuollaisella pienempi nieluisella pakopesällisellä hybridillä?
Ilmeisesti ainakin 1.9l esikammio koneessa pelaa gt28
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... highlight=
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... highlight=
hatemi kirjoitti:Tässä malliksi kartta mistä voi alkaa tutkiskelemaan sakkausrajoja, paineentuottoja tietyllä virtauksella ja muutakin juttua. Dieseli tarvitsee jotain 35 paunaa ilmaa kolmeen sataan hevoseen. Siitä vo sitten alkaa miettimään että miten mikäkin ahdin tarkoitukseen sopii. Painetta kun tarvitaan paljon ja kuitenkin suhteellisen pienillä virtauksilla.
Millaisilla A/F-suhteilla tai VE- ja BSFC-arvoilla te laskette noita dieselin ilmantarpeita? Itse pyörittelin tuossa noita lukuja ja sain tuon 35 lb/min tarpeen 250hp lukuihin. Riittäisiköhän vähän pienempikin A/F (22)? =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa