1.9 tdi ja Gt28?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

1.9 tdi ja Gt28?

ViestiKirjoittaja Roger » 31.3.2008 22:57

Osaisko kukaan sanoa toimisiko tuollainen ahdin 1.9Tdi:ssä?

hukkaportillinen gt 28 ahdin, turbiinipuoli n gt 22 kokoinen
kompressori pyörä: 42 / 59.4 mm (sisä / ulko)
turbiini specat : 42.4 / 49.4mm (sisä/ulko)
kompura AR : 61
turbiini AR: 47
kompuran kotelo
imu: 53.7 / 60 mm ( sisä / ulko)
lähtö : 42mm (sisä)
A/R 61

Olis tuolla myyntipuolella aika sopivasti.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 1.4.2008 8:39

Jos meinaat laittaa hukkis ahtimen niin sitten laita mitsu tai holsetti. Nuo gt sarjan isot hukkis garretit ei ole kovin hyviä tuottamaan dieseleissä. Mulla on holset hx 30 52/65 turbiinilla ja 6# pesällä, heräilee ihan hyvin. Mutta mulla onkin kaikki mahdollinen ja mahdoton tehty että saadaan sitä voimaa. Voit toki koittaa sitä 28 mutta hyvä se ei ole. Tuossa taisi olla vielä aika pieni kompura. Mikä teho tavoite sulla on ja mitä olet jo ennestään tehnyt autoosi?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.4.2008 11:05

Oma veikkaus on että hiukan ylävireinen ahdin eli heräilee kunnolla vasta 2500 jälkeen. Riittänee aika paljonkin yli 200 heppaan.
Ei siis kovin hyvä kortteliräppäilyyn mutta maantiellä ja radalla toimiva.
Jos kokeilet niin tulokset kiinnostaa kovasti.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 3.4.2008 17:14

Mitenkäs onko kellään kokemusta niusta masterpowerin ahtimista näissä 1.9tdi:ssä kun sellaista suunnittelin omaani vb:n tilalle. Siis malli on MP 802314 ja specsit:

Imusiipi 46,4mm / Pakosiipi 49,5mm.
Kompurapesä .42 A/R, Pakopesä .48 A/R sisäisellä hukkaportilla.

Tehotavoite on yli 250hv. Tietojen mukaan pitäs riittää 300hv asti.
Herääköhän tuo miten hyvin?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 4.4.2008 20:12

Jos ilmoitetaan että riittää 300 asti pensassa niin diiselissä piisaa varmaan rapiaan kahteen ja puoleen. Siivethän tuossa on tavallaan ihan hyvän kokoiset varmaan kolmensadan päällekkin mutta ongelmaksi muodostuu ehkä koko paketin paineentuotto kyky. Ja sakkausrajat sun muut.

Tässä malliksi kartta mistä voi alkaa tutkiskelemaan sakkausrajoja, paineentuottoja tietyllä virtauksella ja muutakin juttua. Dieseli tarvitsee jotain 35 paunaa ilmaa kolmeen sataan hevoseen. Siitä vo sitten alkaa miettimään että miten mikäkin ahdin tarkoitukseen sopii. Painetta kun tarvitaan paljon ja kuitenkin suhteellisen pienillä virtauksilla.

Kartassa mukana GT1548 vs GT32 vs HX35 vs S200 switseri.

Kuva

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 6.4.2008 23:32

Tulipa sittten ostetua tuo ahdin. Parin viikon päästä selviää miten toimii.
Vaatii varmaan ison nestepään racejen kavereiks että herää vai?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 7.4.2008 12:32

Ja softan että se edes vetää niillä kierroksilla mitä tarvitset sen ahtimen herättämiseen. Kunnon pakosarja ja putki niin pitäs sen jotenkin herätä.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 7.4.2008 17:17

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että mitä nopeammin ja korkeammalle tuo käyrä nousee niin sitä parempi ahdin diiseliin? Onko tuo pressure ratio niin se minkä se ahdin pystyy tuottamaan painetta?

Minkälainen on tehotavoite sulla on Roger?

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 10.4.2008 23:13

Viikonloppuna olis ahtimen asennus ja eiköhän selviä miten toimii. Ahdin on peräisin 4.4litraisesta dieseltyökoneesta.
Tehotavoite +200hv

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 14.4.2008 18:27

Joko on ahdin kiinni ja kokeiltu? onko viivettä paljon? mitkä paneet?

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 16.4.2008 16:50

Projekti vielä kesken. Öljyn tuloliittimeen tarvis saada sopiva sovite nippa.Jotain sentään saatu aikaan Downpipe tuli tehtyä 3" putkesta jonka jatkona simonssin 2,5" putkisto.
Tuntuu tuossa nykyisessä gt15/20 hybridissä pakopesä ahdistavan.
Millaisia tehoja olette saaneet tuollaisella pienempi nieluisella pakopesällisellä hybridillä?

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 6.9.2008 9:23

Ilmeisesti ainakin 1.9l esikammio koneessa pelaa gt28

http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... highlight=

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 29.7.2009 10:11

hatemi kirjoitti:Tässä malliksi kartta mistä voi alkaa tutkiskelemaan sakkausrajoja, paineentuottoja tietyllä virtauksella ja muutakin juttua. Dieseli tarvitsee jotain 35 paunaa ilmaa kolmeen sataan hevoseen. Siitä vo sitten alkaa miettimään että miten mikäkin ahdin tarkoitukseen sopii. Painetta kun tarvitaan paljon ja kuitenkin suhteellisen pienillä virtauksilla.


Millaisilla A/F-suhteilla tai VE- ja BSFC-arvoilla te laskette noita dieselin ilmantarpeita? Itse pyörittelin tuossa noita lukuja ja sain tuon 35 lb/min tarpeen 250hp lukuihin. Riittäisiköhän vähän pienempikin A/F (22)? =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa