T 5 128 kW 4¤4 TDI Transporter nykii kiihdyttäessä ?
Valvoja: ffp jäsenet
T 5 128 kW 4¤4 TDI Transporter nykii kiihdyttäessä ?
Esim. 4. vaihteella ajetaan tasakaasulla kierrokset vaikkapa 1600.Painetaan kaasu täysin pohjaan,annetaan kiertää tappiin asti.Noin 1800 rpm kohdalla alkaa nykimään teräviä nykäyksiä satunnaisesti koko kierrosalueella painottuen ehkä enemmän 2000-3000.Vikakoodit ei näytä mitään,tästä syystä VW huolto vaihtoi pumppusuutinten O-renkaat ( keulan purkua,venttiilikoneisto, yksi työpäivä ).Huollon jälkeen oireet jatkuu.Vitosellakin tuon huomaa,mutta nelosella ohitukseen lähdettäessä tuo ilmenee selvästi.Ideoita ?
Tänään vaihdettiin tandem pumppu, 3 h työ.Paine oli 4,5 kun se pitäisi olla min 7,5 (bar ilmeisesti).Ei apua,paine yhtä huono uudellakin pumpulla.Soittelivat maahantuojalle.Ohje:kansi vaihtoon.Noin 5000 eur+työ 1500 eur ? Yksi esimerkkitapaus on ollu kuulemma samoilla oireilla ja kansi mennyt vaihtoon.Selittäiskö joku tota tandem pumppua.Ilmeisesti siinä on adapteri mistä paine mitataan.Sitten putkea myöten kannen toiseen päähän ja kanavia myöten kannessa pumppusuuttimille? Onko kannen sisällä halkeamia mistä paine häviää?
Tandem tulee siitä, että samassa rungossa on sekä alipainepumppu että polttoaineen esipainepumppu.
Polttoaine tulee tankilta -> suodattimen läpi-> tandemille, joka tekee paineen pumppareille->ylivuoto palaa tandemin rungon läpi -> lämpötila-anturin ohi -> takaisin suodattimelle.
Kun on kunnossa niin tuottaa n. 10bar@4000rpm. Näin luin työohjeesta.
Pätee niin 1.9PD kuin 2.5PD:hen.
Jos paine ei nouse niin kannen sisällä on vuoto mikäli o-renkaat on vaihdettu oikein eikä yhdessäkään pumppusuuttimessa ole sisäistä vikaa.
Tilaa se tehdasuusi kansi itse jos autosi ei ole takuunalainen. säästät ainakin 50%.
Käytettynä tuohon rahaan saa melkein kaksi konetta.
Polttoaine tulee tankilta -> suodattimen läpi-> tandemille, joka tekee paineen pumppareille->ylivuoto palaa tandemin rungon läpi -> lämpötila-anturin ohi -> takaisin suodattimelle.
Kun on kunnossa niin tuottaa n. 10bar@4000rpm. Näin luin työohjeesta.
Pätee niin 1.9PD kuin 2.5PD:hen.
Jos paine ei nouse niin kannen sisällä on vuoto mikäli o-renkaat on vaihdettu oikein eikä yhdessäkään pumppusuuttimessa ole sisäistä vikaa.
Tilaa se tehdasuusi kansi itse jos autosi ei ole takuunalainen. säästät ainakin 50%.
Käytettynä tuohon rahaan saa melkein kaksi konetta.
Itse taistelin tdi audin kanssa, jossa oli nykimistä 2000rpm korvilla. Veikkaisin että sulla on ongelma polttoaineen siirtopumpun(tankissa) tai sitten suutin tiivistyksien kanssa. Jos puristuspaineita pääsee polttoainelinjaan nykiminen on varmaa. Ilman voi kanssa todeta polttoaineputkesta jos paluuputkeen laittaa väliin kirkaan putken tai suodattimen.
Pian on vuosi kulunut teidän ongelmista minkälaisiin johtopäätöksiin olette päässeet asioissa.
Minun autossani ilmakuplia tulee kylmänä pumppusuuttimien paluu putkesta, kun olen ajanut jonkin aikaa niin ilmakuplia ei enää tule. Tankin imuputkesta ei tule ilmakuplia. Tandempumpun paine on tyhjäkäynnillä 2kg, 3 tuhannessa 5kg ,4 tuhannessa 10kg.
Mistä mahtaa ilmaa saada, imeekö tandempumppu aksilalta ilma vai vuotaako suuttimissa olevat O renkaat. ????
Autoni on 2005 ja 370 tkm ajettu transportteri.
Minun autossani ilmakuplia tulee kylmänä pumppusuuttimien paluu putkesta, kun olen ajanut jonkin aikaa niin ilmakuplia ei enää tule. Tankin imuputkesta ei tule ilmakuplia. Tandempumpun paine on tyhjäkäynnillä 2kg, 3 tuhannessa 5kg ,4 tuhannessa 10kg.
Mistä mahtaa ilmaa saada, imeekö tandempumppu aksilalta ilma vai vuotaako suuttimissa olevat O renkaat. ????
Autoni on 2005 ja 370 tkm ajettu transportteri.
Suuttimien o-renkaita on mennyt noista 1.9 ja 2.5l koneista ja aiheuttaa tuommoista myös.
Kun vetää liian pitkään kärryä läppä pohjassa niin polttoaine lämpenee liikaa ja uudetkin tiivisteet saa menemään röpelöiseksi ja vuotamaan paineen alla.
Tätä nykii n.1800-2000 kohdilla vikaa on esiintynyt myös 1.9l koneissa ja siitäkin on juttua täällä.
Kun vetää liian pitkään kärryä läppä pohjassa niin polttoaine lämpenee liikaa ja uudetkin tiivisteet saa menemään röpelöiseksi ja vuotamaan paineen alla.
Tätä nykii n.1800-2000 kohdilla vikaa on esiintynyt myös 1.9l koneissa ja siitäkin on juttua täällä.
-
- -
Pumppari koneesta... http://www.myarchive.us/richc/VW_TDI_with_PumpeDuse.pdf
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”