T 5 128 kW 4¤4 TDI Transporter nykii kiihdyttäessä ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

T 5 128 kW 4¤4 TDI Transporter nykii kiihdyttäessä ?

ViestiKirjoittaja erajorma » 19.11.2008 21:20

Esim. 4. vaihteella ajetaan tasakaasulla kierrokset vaikkapa 1600.Painetaan kaasu täysin pohjaan,annetaan kiertää tappiin asti.Noin 1800 rpm kohdalla alkaa nykimään teräviä nykäyksiä satunnaisesti koko kierrosalueella painottuen ehkä enemmän 2000-3000.Vikakoodit ei näytä mitään,tästä syystä VW huolto vaihtoi pumppusuutinten O-renkaat ( keulan purkua,venttiilikoneisto, yksi työpäivä ).Huollon jälkeen oireet jatkuu.Vitosellakin tuon huomaa,mutta nelosella ohitukseen lähdettäessä tuo ilmenee selvästi.Ideoita ?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 20.11.2008 5:39

Onko autosi lastutettu tai boksitettu?

Kytkimelle vois antaa äänen, mutta taustatietoja tarvii lisää. Onko tyhjänä ja täydessä pokassa sama juttu? Kylmä vai kuuma kone?

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

t 5

ViestiKirjoittaja erajorma » 20.11.2008 13:04

Auto on tehtaan asetuksilla,ei viritelty.Lämpimällä koneella ainakin oireilee.Kuorma ei mielestäni vaikuta.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 20.11.2008 13:41

EGR vuotelee?
Savutteleeko kun nykii?

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 20.11.2008 21:38

Onko tandem pumpulta mitattu paineet siellä vw-huollossa?

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

ViestiKirjoittaja erajorma » 26.11.2008 17:13

Tänään vaihdettiin tandem pumppu, 3 h työ.Paine oli 4,5 kun se pitäisi olla min 7,5 (bar ilmeisesti).Ei apua,paine yhtä huono uudellakin pumpulla.Soittelivat maahantuojalle.Ohje:kansi vaihtoon.Noin 5000 eur+työ 1500 eur ? Yksi esimerkkitapaus on ollu kuulemma samoilla oireilla ja kansi mennyt vaihtoon.Selittäiskö joku tota tandem pumppua.Ilmeisesti siinä on adapteri mistä paine mitataan.Sitten putkea myöten kannen toiseen päähän ja kanavia myöten kannessa pumppusuuttimille? Onko kannen sisällä halkeamia mistä paine häviää?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 26.11.2008 17:35

Tandem tulee siitä, että samassa rungossa on sekä alipainepumppu että polttoaineen esipainepumppu.

Polttoaine tulee tankilta -> suodattimen läpi-> tandemille, joka tekee paineen pumppareille->ylivuoto palaa tandemin rungon läpi -> lämpötila-anturin ohi -> takaisin suodattimelle.

Kun on kunnossa niin tuottaa n. 10bar@4000rpm. Näin luin työohjeesta.
Pätee niin 1.9PD kuin 2.5PD:hen.

Jos paine ei nouse niin kannen sisällä on vuoto mikäli o-renkaat on vaihdettu oikein eikä yhdessäkään pumppusuuttimessa ole sisäistä vikaa.

Tilaa se tehdasuusi kansi itse jos autosi ei ole takuunalainen. säästät ainakin 50%.

Käytettynä tuohon rahaan saa melkein kaksi konetta.

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 2.12.2008 12:57

Onko erajorma tämä sun asias yhtään edennyt?

Mites toi lämpötila-anturi, saako sen jotenkin mitattua, et onko kunnossa?

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

ViestiKirjoittaja erajorma » 3.12.2008 15:05

Auto ajossa koko ajan,muuten asia ei ole edennyt.Lämpötila-anturista kukaan ei ole maininnut mitään.Tuo paineongelma on käsittääkseni olemassa eikä häviä itsekseen.Onko jollain kokemusta anturista ja mitä oireita se aiheuttaa?

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

ViestiKirjoittaja pakkeri » 3.12.2008 20:15

Itse taistelin tdi audin kanssa, jossa oli nykimistä 2000rpm korvilla. Veikkaisin että sulla on ongelma polttoaineen siirtopumpun(tankissa) tai sitten suutin tiivistyksien kanssa. Jos puristuspaineita pääsee polttoainelinjaan nykiminen on varmaa. Ilman voi kanssa todeta polttoaineputkesta jos paluuputkeen laittaa väliin kirkaan putken tai suodattimen.

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 3.12.2008 20:18

OIskohan näin että suuttimet jumii...

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

ViestiKirjoittaja erajorma » 3.12.2008 21:07

Autohan on 11/2005 ja 340 tkm.

jakari
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.7.2009 2:34

ViestiKirjoittaja jakari » 23.7.2009 21:12

Pian on vuosi kulunut teidän ongelmista minkälaisiin johtopäätöksiin olette päässeet asioissa.
Minun autossani ilmakuplia tulee kylmänä pumppusuuttimien paluu putkesta, kun olen ajanut jonkin aikaa niin ilmakuplia ei enää tule. Tankin imuputkesta ei tule ilmakuplia. Tandempumpun paine on tyhjäkäynnillä 2kg, 3 tuhannessa 5kg ,4 tuhannessa 10kg.
Mistä mahtaa ilmaa saada, imeekö tandempumppu aksilalta ilma vai vuotaako suuttimissa olevat O renkaat. ????
Autoni on 2005 ja 370 tkm ajettu transportteri.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 24.7.2009 22:08

Suuttimien o-renkaita on mennyt noista 1.9 ja 2.5l koneista ja aiheuttaa tuommoista myös.

Kun vetää liian pitkään kärryä läppä pohjassa niin polttoaine lämpenee liikaa ja uudetkin tiivisteet saa menemään röpelöiseksi ja vuotamaan paineen alla.

Tätä nykii n.1800-2000 kohdilla vikaa on esiintynyt myös 1.9l koneissa ja siitäkin on juttua täällä.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 26.7.2009 11:08

onkos nuissa samanlaisia johtosarjoja pumpparille kuin esim 1,9 atj padassa, mitä löytyy pasuunoista?

Tuli vain mieleen, että se johtosarja teki ainakin itsellä semmoisia teräviä nykäisyjä....eikä jättänyt vikakoodejakaan aina...

Gt-b
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.7.2007 12:10

ViestiKirjoittaja Gt-b » 26.7.2009 13:34

porterissa tandempumpulta piti muistaakseni olla paineet 1500 kieroksen kohdalla yli 7 bar, näin ainakin laakkosella oli puhe kun mittasivat tosta omasta autosta. itellä oli 1500rpm yli 9bar

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 28.7.2009 0:15



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa