octavia tdi nykii

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

octavia tdi nykii

ViestiKirjoittaja keijotan » 11.6.2009 22:18

Hellurei kaikille!
Elikkäs ongelma on että skoda nykii n.1200-1400rpm kierroksilla, huomaa parhaiten 2. ja 3.
vaihteella. Ongelmaa on selvitelty merkkiliikkeessä jossa todettiin että ecu olis rikki, en ihan uskonut sitä ja piruuttani hommasin EMJ power viri-ohjelman jossa todettiin että ecussa ei mitään häikkää. Tehoa tuli kivasti lisää tosin suolaiseen hintaan, nykiminen ei hävinnyt. Autosta on kohta käyty kaikki paikat läpi ja eikun nykii, onko mahdollista että syöttöpumpussa ois jotain häikkää vaikka dieselhuollossa sanottiin että ei vaikuta pumppu vialta (koe-ajon perusteella). Vakionopeus säädin ei myöskään toimi enää, pitääkö vain tyytyä ajelemaan nykivällä autolla vai oisko kellään mitään vinkkiä??. Pumppua itse epäilen mutta tiedä näistä sitten!! Kiitos!.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.6.2009 22:26

Ja moottori on? Vikakoodit luettu? Lämpötila-anturit kunnossa?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.6.2009 22:28

Aika paha tosiaan noilla tiedoilla mitään lähtee veikkaan, pelkkään vakkariongelmaan olis vastauksena jarru- ja kytkinpolkimen asentoanturit, mutta nykimiseen ne ei luultavasti vaikuttais.

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 11.6.2009 22:51

Moottori on 81kw asv vm01. Kytkin ja jarrupolkimen anturit on ehjät samoin maf ja ahtopaineen solenoidi (oliko n75). Kaasupolkimenkin tänään purin ja putsailin jollain tähän sopivalla aineella. Vikakoodeja ei myöskään ollu ainuttakaan. Moottorin lämpö-anturikin vaihdettu.

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 13.6.2009 16:37

Nyt sain selviteltyä asiaa vähän eteenpäin. Elikkä vag-comilla katselin pumpun ennakkoa ja ilmoitti seuraavaa (fuel temp 148 ja timing 8). Eikös se ennakko pitäis olla jotain päälle 50, vai oonko ihan hakoteillä?. Käy kuitenkin ihan nätisti mutta ei kuitenkaan pehmeästi, hieman kalkattaen se on niin pitkään käyny kun mitä tuo kottero mulla on ollu. Aikaisempi seatti joka mulla oli ennen tätä, niin se kävi huomattavasti nätimmin (pehmeämmin).

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 14.6.2009 21:14

Nyt ajoitin syöttöpumppua uudelleen ja vag-com näyttää nyt arvoksi 57 se ois vissiin ihan hyvä mutta nykiminen ei hävinnyt. prkl!!! Mitähän seuraavaksi?, voisko määränsäätäjässä olla se vika??. Vinkkejä kellään??.

tauski--
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.3.2008 11:40

ViestiKirjoittaja tauski-- » 16.6.2009 23:13

mulla golfissa sama vika. on käynyt todella karkeasti pitkän aikaa ja nyt noin kuukausi sitten rupesi nykimään pienillä kierroksilla ajettaessa, sekä noin viikko sitten hävisi elämä vakkarilta. Vakkarin valo syttyy mittaristoon mutta ei ota nopeutta muistiin. Itselläni ei ole vag-com:iin käypää piuhaa, joten hankalampi tutkia mutta jos jollekkin vika selviäisi niin kertokaa ihmeessä... moottorina on alh

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.6.2009 23:24

Fuel temp 148c ?! Polttoaineen lämpötila-anturi ainakin vaikuttaisi olevan rikki tai sitten sinulla on joku evryvirityshässäkkä siellä. Vaikutus on juurikin ongelmasi kaltainen, jakajapumpullisissa anturi sijaitsee todennäköisesti pumpun määränsäätimessä.

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 17.6.2009 10:24

Itekkin miettinyt tuota poltto-aineen lämpötilaa, mutta kun se näyttää siellä measure block kohdassa mistä voi seurailla eri arvoja niin siellä jotain luokkaa about50 sitten kun menee tdi timing ikkunaan niin siellä päälle 140 valittaa myös että moottori ei olis riittävän lämmin vaikka on 83 ja lämpö-anturikin vaihdettu. Jos oletetaan että se anturi ois menny niin eikö jää vikakoodia. Mitään evry juttuja ei ole, vikakoodeja ei myöskään ole vaikuttaako vakkarin toimintaan?? Itse veikkaan että pumppu puolella se hämminki ois, mutta kun oon vaan hitsari niin en tiedä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.6.2009 10:43

Siinä timing ikkunassa lämpötila-arvo ei ole mitään varsinaista yksikköä, vaan lukuarvo väillä 0 - 256. Mittausarvoissa lukuarvo on sitten käännetty yksiköksi, joka vaikuttaisi olevan ok.

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 17.6.2009 10:54

Siinä poltto-aineen lämpö anturissa se vika ei sit varmaan ole. Oisko mahdollista että johtosarjassa ois johto poikki tms. Tai se määränsäädin. Tuo vakkari vika tuli samaan aikaan kun nykiminenkin.

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 23.6.2009 21:38

Mitä se poltto-aineen lämpötila pitäis olla.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 23.6.2009 23:28

50 astetta on lämpimillä keleillä ok.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.6.2009 13:12

Huvittaa muuten tuo softaseppo kun on optimoinut ohjelman (tosin taitaa olla emj:n tapauksessa valmis softa vain sisään) mutta ennakotkin on jääny kattomatta :D Kyllä toi kuulus mun mielestä säätää myös, tai ainakin mainita asiasta.

Termostaatti on todennäköisesti myös viallinen jos lämmöt ei nouse normaalisti sinne 90:n nurkille. Kattele tietokoneella näyttääkö kaikkien grouppien arvot järkeviltä, tai esim. jumittaako jokin arvo vaikka sen pitäisi muuttua. Aika veikeä vika, voihan se olla vaikka suutinpuolellakin. Mitenkähän tuon tunnistinsuuttimen temppuilu ilmenikään, itselläni kun ei ole kertaakaan se ollut rikki ?

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 24.6.2009 15:02

Kyllä se olevinaan kävi saksassa asti muokattavana se ohjelma ja soitteli vielä perään että tutkivat sillä silmällä olisko ohjelmassa häikkää, ajoituksesta ei maininnut sanallakaan. Ihan tyytyväinen ollu ohjelmaan ja autoon ylipäätään, tuo nykiminen vaan rassaa. Voiko mahdollinen suutin vika vaikuttaa myös vakkariin, johtosarjaa aattelin seuraavaksi alkaa tutkia. Tuo vag-com on vähän hakusessa vielä, ajaminen ja arvojen seuraaminen hankalaa yksin.

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 9.7.2009 20:56

Nyt on selvitelty asiaa eteenpäin, kävin holysmoke:lla varkaudessa. Testeri kiinni ja muutaman minuutin ajon jälkeen selvisi että moottorinohjain ei näe ajonopeutta, nopeus mittari kyllä toimii. Huoltoon on varattu aika mutta se on vasta reilun viikon päästä. Mistä tuota kannattais itse ruveta tutkimaan, jos ennen huoltoa itse sorkkis.Kuinka moottorinohjaimen näkemän nopeuden vois tarkistaa vag-comilla, vähän hakusessa vielä tuo ohjelma!

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 10.7.2009 17:28

Tuntuu olevan aika yleinen tapa näillä eräillä softasepoilla tämä hiljaa oleminen. Varsinkin silloin ollaan hiljaa, jos tulee ongelmia tai kyseenalaistat jotain.

Tuntuu, että aika monella ns. merkkipajallamyydään sitä mukamas "customsoftaa" ja kuitenkin se on valmis softa imaistuna jostain.....

Eikä sitten herneitä.....

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 10.7.2009 19:40

Nyt täytyy mainita että auton nykiminen ym ongelmat on olleet jo kauan ennenkuin kyseistä ohjelmaa oli edes autossa. Sain vag-comilla tutkailtua vähän ja siellä engine: kohdan measure block: ikkunassa ajonopeus näyttää nollaa, kaikki ei liene ihan ok?? Eikös se engine: kohta kuitenkin ole juuri moottorinohjauksen näkemä arvo??? Oonko ihan hakoteillä???todennäköisesti!

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 20.7.2009 10:02

Löytyi radiosta se vika kun vakkari ei pelaa ja nykii. Otettiin siltä radion takaa johtosarjasta ylimääräiset johdot veks ja auto käy ja kukkuu just niin kuin pitääkin. Eli olkaa tarkkana noitten kanssa, itseltä paloi noin 1000e ennenkuin 'vika' selvis!

TJH21
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.7.2003 23:41

Mitä piuhoja??

ViestiKirjoittaja TJH21 » 22.7.2009 14:12

Mitä ylimääräisiä piuhoja siellä radion takana oli? Itselläkin nykii eikä pitäisi olla radioon tehty mitään ylimääräisiä kytkentöjä, auto muutenkin alkuperäisi kuntoinen softia myöden.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.7.2009 14:19

Alkuperäisessä johtosarjassa tulee radiolle nopeustieto ja diagnostiikka.
Riippuu ihan radiosta mihin niissä on kyseiset pinnit kytketty.

TJH21
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.7.2003 23:41

?

ViestiKirjoittaja TJH21 » 22.7.2009 16:13

Niin, pitäisikö alkuperäisen radion (Stream) johtosarjasta katkaista jotain piuhoja ja jos pitäisi niin mitkä? Ja helpottaisiko vika jos ottaa vaikka radion töpselit takaa irti, sehän olisi helppo kyllä testata eli täytyy kokeilla.
Olen kyllä tiennyt, että diagnostiikkaa menee ilmastoinnin näytölle mutta en sitä, että radiollekin. Nopeustietohan radiolle menee kun se säätelee sitä volyymia nopeuden mukaan.

tauski--
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.3.2008 11:40

ViestiKirjoittaja tauski-- » 22.7.2009 20:05

No siitä näytti johtuvan minullakin nuo viat.. oli vähän aikaa lainassa toinen soitin ja silloin ei pelannut. nyt kun on taas oma vanha soitin niin kulkee jo autokin tasaisesti.. On nämä kyllä ihan henkimaailman vehkeitä.... täynnä ihan outoja vikoja...

keijotan
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.5.2009 10:26

ViestiKirjoittaja keijotan » 22.7.2009 21:14

Ei ne vissiin ylimääräisiä ole, minun tapauksessa kylläkin. Nopeustietohan sinne ainakin tulee ja joku muu, itse jätin vain tarpeelliset virrat ja maa sekä heräte (antennivahvistimelle). Muistaakseni sini/harmaita molemmat ohkasia, virtajohdot ja heräte selvästi paksumpia. Aiemmin oli vanha JVC jonka kanssa ei ongelmia, nyt kun vaihdoin tuoreemman LG:n niin rupes temppuileen. Ikävä 'ominaisuus' kun ei kaikki soittimet käy suoraan, ja en tommosia nykimisiä ym. heti yhdistä soittimeen ainakaan itse. Vika kuitenkin ratkennut, kiitokset kaikille.

tauski--
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.3.2008 11:40

ViestiKirjoittaja tauski-- » 23.7.2009 21:26

No mulla temppuili kanssa lainassa olleella Lg:n soittimella. omalla Kenwoodilla pelaa hyvin..Eikä kummassakaan ole johdoille tehty mitään, on aivan alkuperäiset johdot.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 13 vierailijaa