octavia tdi nykii
Valvoja: ffp jäsenet
octavia tdi nykii
Hellurei kaikille!
Elikkäs ongelma on että skoda nykii n.1200-1400rpm kierroksilla, huomaa parhaiten 2. ja 3.
vaihteella. Ongelmaa on selvitelty merkkiliikkeessä jossa todettiin että ecu olis rikki, en ihan uskonut sitä ja piruuttani hommasin EMJ power viri-ohjelman jossa todettiin että ecussa ei mitään häikkää. Tehoa tuli kivasti lisää tosin suolaiseen hintaan, nykiminen ei hävinnyt. Autosta on kohta käyty kaikki paikat läpi ja eikun nykii, onko mahdollista että syöttöpumpussa ois jotain häikkää vaikka dieselhuollossa sanottiin että ei vaikuta pumppu vialta (koe-ajon perusteella). Vakionopeus säädin ei myöskään toimi enää, pitääkö vain tyytyä ajelemaan nykivällä autolla vai oisko kellään mitään vinkkiä??. Pumppua itse epäilen mutta tiedä näistä sitten!! Kiitos!.
Elikkäs ongelma on että skoda nykii n.1200-1400rpm kierroksilla, huomaa parhaiten 2. ja 3.
vaihteella. Ongelmaa on selvitelty merkkiliikkeessä jossa todettiin että ecu olis rikki, en ihan uskonut sitä ja piruuttani hommasin EMJ power viri-ohjelman jossa todettiin että ecussa ei mitään häikkää. Tehoa tuli kivasti lisää tosin suolaiseen hintaan, nykiminen ei hävinnyt. Autosta on kohta käyty kaikki paikat läpi ja eikun nykii, onko mahdollista että syöttöpumpussa ois jotain häikkää vaikka dieselhuollossa sanottiin että ei vaikuta pumppu vialta (koe-ajon perusteella). Vakionopeus säädin ei myöskään toimi enää, pitääkö vain tyytyä ajelemaan nykivällä autolla vai oisko kellään mitään vinkkiä??. Pumppua itse epäilen mutta tiedä näistä sitten!! Kiitos!.
Nyt sain selviteltyä asiaa vähän eteenpäin. Elikkä vag-comilla katselin pumpun ennakkoa ja ilmoitti seuraavaa (fuel temp 148 ja timing 8). Eikös se ennakko pitäis olla jotain päälle 50, vai oonko ihan hakoteillä?. Käy kuitenkin ihan nätisti mutta ei kuitenkaan pehmeästi, hieman kalkattaen se on niin pitkään käyny kun mitä tuo kottero mulla on ollu. Aikaisempi seatti joka mulla oli ennen tätä, niin se kävi huomattavasti nätimmin (pehmeämmin).
mulla golfissa sama vika. on käynyt todella karkeasti pitkän aikaa ja nyt noin kuukausi sitten rupesi nykimään pienillä kierroksilla ajettaessa, sekä noin viikko sitten hävisi elämä vakkarilta. Vakkarin valo syttyy mittaristoon mutta ei ota nopeutta muistiin. Itselläni ei ole vag-com:iin käypää piuhaa, joten hankalampi tutkia mutta jos jollekkin vika selviäisi niin kertokaa ihmeessä... moottorina on alh
Itekkin miettinyt tuota poltto-aineen lämpötilaa, mutta kun se näyttää siellä measure block kohdassa mistä voi seurailla eri arvoja niin siellä jotain luokkaa about50 sitten kun menee tdi timing ikkunaan niin siellä päälle 140 valittaa myös että moottori ei olis riittävän lämmin vaikka on 83 ja lämpö-anturikin vaihdettu. Jos oletetaan että se anturi ois menny niin eikö jää vikakoodia. Mitään evry juttuja ei ole, vikakoodeja ei myöskään ole vaikuttaako vakkarin toimintaan?? Itse veikkaan että pumppu puolella se hämminki ois, mutta kun oon vaan hitsari niin en tiedä.
Huvittaa muuten tuo softaseppo kun on optimoinut ohjelman (tosin taitaa olla emj:n tapauksessa valmis softa vain sisään) mutta ennakotkin on jääny kattomatta :D Kyllä toi kuulus mun mielestä säätää myös, tai ainakin mainita asiasta.
Termostaatti on todennäköisesti myös viallinen jos lämmöt ei nouse normaalisti sinne 90:n nurkille. Kattele tietokoneella näyttääkö kaikkien grouppien arvot järkeviltä, tai esim. jumittaako jokin arvo vaikka sen pitäisi muuttua. Aika veikeä vika, voihan se olla vaikka suutinpuolellakin. Mitenkähän tuon tunnistinsuuttimen temppuilu ilmenikään, itselläni kun ei ole kertaakaan se ollut rikki ?
Termostaatti on todennäköisesti myös viallinen jos lämmöt ei nouse normaalisti sinne 90:n nurkille. Kattele tietokoneella näyttääkö kaikkien grouppien arvot järkeviltä, tai esim. jumittaako jokin arvo vaikka sen pitäisi muuttua. Aika veikeä vika, voihan se olla vaikka suutinpuolellakin. Mitenkähän tuon tunnistinsuuttimen temppuilu ilmenikään, itselläni kun ei ole kertaakaan se ollut rikki ?
Kyllä se olevinaan kävi saksassa asti muokattavana se ohjelma ja soitteli vielä perään että tutkivat sillä silmällä olisko ohjelmassa häikkää, ajoituksesta ei maininnut sanallakaan. Ihan tyytyväinen ollu ohjelmaan ja autoon ylipäätään, tuo nykiminen vaan rassaa. Voiko mahdollinen suutin vika vaikuttaa myös vakkariin, johtosarjaa aattelin seuraavaksi alkaa tutkia. Tuo vag-com on vähän hakusessa vielä, ajaminen ja arvojen seuraaminen hankalaa yksin.
Nyt on selvitelty asiaa eteenpäin, kävin holysmoke:lla varkaudessa. Testeri kiinni ja muutaman minuutin ajon jälkeen selvisi että moottorinohjain ei näe ajonopeutta, nopeus mittari kyllä toimii. Huoltoon on varattu aika mutta se on vasta reilun viikon päästä. Mistä tuota kannattais itse ruveta tutkimaan, jos ennen huoltoa itse sorkkis.Kuinka moottorinohjaimen näkemän nopeuden vois tarkistaa vag-comilla, vähän hakusessa vielä tuo ohjelma!
Tuntuu olevan aika yleinen tapa näillä eräillä softasepoilla tämä hiljaa oleminen. Varsinkin silloin ollaan hiljaa, jos tulee ongelmia tai kyseenalaistat jotain.
Tuntuu, että aika monella ns. merkkipajallamyydään sitä mukamas "customsoftaa" ja kuitenkin se on valmis softa imaistuna jostain.....
Eikä sitten herneitä.....
Tuntuu, että aika monella ns. merkkipajallamyydään sitä mukamas "customsoftaa" ja kuitenkin se on valmis softa imaistuna jostain.....
Eikä sitten herneitä.....
Nyt täytyy mainita että auton nykiminen ym ongelmat on olleet jo kauan ennenkuin kyseistä ohjelmaa oli edes autossa. Sain vag-comilla tutkailtua vähän ja siellä engine: kohdan measure block: ikkunassa ajonopeus näyttää nollaa, kaikki ei liene ihan ok?? Eikös se engine: kohta kuitenkin ole juuri moottorinohjauksen näkemä arvo??? Oonko ihan hakoteillä???todennäköisesti!
Mitä piuhoja??
Mitä ylimääräisiä piuhoja siellä radion takana oli? Itselläkin nykii eikä pitäisi olla radioon tehty mitään ylimääräisiä kytkentöjä, auto muutenkin alkuperäisi kuntoinen softia myöden.
?
Niin, pitäisikö alkuperäisen radion (Stream) johtosarjasta katkaista jotain piuhoja ja jos pitäisi niin mitkä? Ja helpottaisiko vika jos ottaa vaikka radion töpselit takaa irti, sehän olisi helppo kyllä testata eli täytyy kokeilla.
Olen kyllä tiennyt, että diagnostiikkaa menee ilmastoinnin näytölle mutta en sitä, että radiollekin. Nopeustietohan radiolle menee kun se säätelee sitä volyymia nopeuden mukaan.
Olen kyllä tiennyt, että diagnostiikkaa menee ilmastoinnin näytölle mutta en sitä, että radiollekin. Nopeustietohan radiolle menee kun se säätelee sitä volyymia nopeuden mukaan.
Ei ne vissiin ylimääräisiä ole, minun tapauksessa kylläkin. Nopeustietohan sinne ainakin tulee ja joku muu, itse jätin vain tarpeelliset virrat ja maa sekä heräte (antennivahvistimelle). Muistaakseni sini/harmaita molemmat ohkasia, virtajohdot ja heräte selvästi paksumpia. Aiemmin oli vanha JVC jonka kanssa ei ongelmia, nyt kun vaihdoin tuoreemman LG:n niin rupes temppuileen. Ikävä 'ominaisuus' kun ei kaikki soittimet käy suoraan, ja en tommosia nykimisiä ym. heti yhdistä soittimeen ainakaan itse. Vika kuitenkin ratkennut, kiitokset kaikille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 13 vierailijaa