1.9 TDI turbon vaihto muuttuvasiipiseen
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI turbon vaihto muuttuvasiipiseen
Elikkäs. Autona toimii 96 1.9 TDI passat ja lastun jälkeen haluaisin vaihtaa turbon muuttuvasiipiseen. Mietin että jos laitan 150heppasen turbon, niin tarviiko vaihtaa lastuki 150 heppaisesta?? No kytkin on pakko vaihtaa sen jälkeen mutta kuitenki. Eli se että tarviiko lastu vaihtaa, olis tärkeää. Myös se että olisko sellainen gt1749v tai joku gt15 hyvä??
Moottorin ohjausta menee uusiksi kokonaan, pitää vaihtaa esim afn:n moottorin boxi ja sitten n75 menee vaihtoon muutamien letkujen kera.(+dawnpipe)
Nuo toimen piteet sitä varten että alkuparäinen hukkaportillinen ahdinta ohjataan paineella ja vnt-ahtimia alipaineella.
Itsellältäni olen periaatteessa muutanut tuon 1z koneen afn:nksi ahtimen, pakosarjan, suuttimien ja ecun vaihdon myötä.
Alipaine pumpulta tulevaa alipainetta ohjaan egr:ltä vapautuneella sähköventtiilillä(1z:ssa egr:ää ohjataan alipainella joten siinä oli sopiva sähkö ohjattu venttiili)
Nuo toimen piteet sitä varten että alkuparäinen hukkaportillinen ahdinta ohjataan paineella ja vnt-ahtimia alipaineella.
Itsellältäni olen periaatteessa muutanut tuon 1z koneen afn:nksi ahtimen, pakosarjan, suuttimien ja ecun vaihdon myötä.
Alipaine pumpulta tulevaa alipainetta ohjaan egr:ltä vapautuneella sähköventtiilillä(1z:ssa egr:ää ohjataan alipainella joten siinä oli sopiva sähkö ohjattu venttiili)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa