Eli vaihteeks tuosta Seatista, -01 Cordoba.
Oisin kysynyt että mitenköhän tuo koneen jäähdytys oikeen toimii.
Kaikissa aikaisemmissa autoissa on koneen lämpömittari noussut sitä mukaa kun koneen lämpö on noussut. Tässä koneessa mittari tuntuu elävän täysin omaa elämäänsä.
Eli kun autolla lähtee liikenteeseen, niin mittari pysyy todella kauan hiljaa. Sitten yhtäkkiä se nousee kuin raketti sinne 80C, ja sieltä hissuksiin 90C ja pysyy siinä sitten kuin liimattuna, oli alla motari tai kaupunki.
Kun auton sammuttaa ja antaa olla esim 15min pakkasessa, niin seuraava käynnistys on kiinnostava. Motti lähtee käyntiin, mittari nousee sinne 90 tienoille, sitten humahtaa takaisin 70C ja nousee uudestaan kohta ylös 90C? Täh?
Onko siellä jotain hämärää, vai mittaako tuo mittari moottorin jäähdytinaineen lämpötiloja, ja nyt siinä 15 minuutissa siellä muualla putkistossa oleva aine kerkesi jäähtyä muutaman kymmenen astetta, ja kun pumppu lähti kierrättämään niin lämmin vesi kannesta vaihtui hetkeksi kylmään ja sitten lämpimämpään ja tasaantui? Näytti vain kohtuullisen pelottavalta sen mittarin viuhahtelu.
Kone on siis 1.9TDi. Aikaisemmassa volkkarissa missä oli sama kone ei tuollaista tapahtunut. Koneen lämmöt muuten kyllä pysyvät ok, lämppärit toimivat oikein jne.
Kiitos.
Koneen/jäähdytinnesteen mittari sekoilee?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa