1999 81kw Passatin (AFN) ilmamassamittari

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

1999 81kw Passatin (AFN) ilmamassamittari

ViestiKirjoittaja make72 » 26.1.2006 20:22

Eli passaako tuohon muu kuin alkuperäinen? Alkuperäinen on ilmeisesti bocsh(en ole kattonu sori :) ) tuntuu että saattaa olla mittarin vaihdon aika.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 26.1.2006 23:16

Kyllähän siihen tarvikkeitakin saa. Tarvike liikkeistä utelemaan. Jos joku sanoo, että hajoaa heti. Niin se voi olla totta, mutta takuisiin tulee uusi.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 27.1.2006 5:11

Jahans muistelin vaan että jotku oli laittaneet mesen pielburgin mittareita ja ne olis kestävyydeltään melkeen ikuisia.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 27.1.2006 5:49

tuosta topiikista löytyy ne mersun maffin numerot

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 30.1.2006 15:01

Multa löytyis uusi ylimääräinen Pierburgin MAF VAG:n liittimellä (Pierburg 7.22684.08.0). Hinta 65,-

MB:n maffista täytyy veistellä lukitusnasta pois, jotta liitin sopii.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 3.2.2006 18:27

Missäpäin tämä uus maffi olis?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 10.4.2006 22:38

niin miten se nyt on? kannattaako etsiä sitä mersun maffia tarvikkeena vai hakea alkuperäinen? Ja mikähän se mersun maffin numero mahtanee olla?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.4.2006 23:04

Vakioautossa molemmat toimii ihan hyvin niin kauan kun toimii. Mersun Pierburg (osanumero tuossa vähän ylempänä) antaa omassa -98 AFN Passatissa hiukan pienempiä lukemia ainakin alakierroksilla, ominaisuus jota voi käyttää vaikka väännön rajaamiseen. Nyt isolla maf-rungolla taas volkkarin maf on parempi.

Uusien anturien hintaero on nykyään niin pieni että helposti marssisin ihan sen 2 vuoden takuun vuoksi volkkarikauppaan. Mutta multa löytyy vähän käytetty ja varmasti toimiva mersun maf jos on tarvis.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.11.2006 10:54

Itsellä on kyllä hyvät kokemukset ton Boschin korvaamisesta Pierburgilla. Alkuperäinen Maf oli numeroilla 0 280 217 121 / 06A 906 461 ja tilalle tuli Motonetistä mersun Pierburg motonetin numerolla 28-3262.

Alkuperäinen oli 180 ajettu ja teho oli jo vähän ailahteleva. Nyt Pierburgilla ei väännä yhtä paljoo tossa 2000 kierroksen tietämillä, mutta tuntuisi että kaikki väännöt on käytössä tosta 2200 paikkeilta alkaen. Paljon mielekkäämpi ajaa ainakin näin talvikelissä. Yläkierroksille tuli kivasti lisää tehoja kun vanhalla ei ilman evryä meinannu kiertää kone yli 4000 kierrosta. Nyt menee nätisti rajoittimelle asti.

Toivottavasti kyseinen maffi toimii vielä isompien suuttimien kanssa. Pikapuoliin pitäisi saada kokemuksia miten pelaa racejen kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa