AHU alkaa nykittään n.4000rpm
Valvoja: ffp jäsenet
AHU alkaa nykittään n.4000rpm
Elikkä tarttisin vähän tietoa mistä moinen vika voisi johtua. Kun kiihyttää niin kylmänä rupeaa rymistämään ja kulku lopuu, lämpimänä ei lopu kulku vaan rupee nykimään neljän tuhannen kierroksen tienoilla ja pölläyttelee hulluna savua. Ja muutenkin meinaa kärytä kuin vanha veturi?? Eikä testeri anna vikakoodeja, uusi maffi ja magneettiventtiili.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Onko Eculle (ahtopaineanturiin) menevä ohut muoviletku mahdollisesti tukossa? -97 passatissani oli ahtopaineen haistelu ecussa. Se pikku muoviletku (musta/halkaisia 3-4mm) lähti muutama kymmenen senttiä ennen imusarjaa ahtoputken alapinnasta ecun suuntaan.
Kun pyyhkijät käyttää yläasentoon pääsee ottamaan suojatulpan vesikourusta pois, että saa viimeisenkin ecun suojaboxin kiinnityspultin takaa irti, jolloin kuoren saa käsiin.
Paineletku menee ecun sisään. Hiukan ravistelemalla voi tyhjentää anturin painekalvollle kertynyttä öljyä. Letku puhalletaan paineilmalla eculta ahtoputkeen päin puhtaaksi.
Sinne kertyy öljymömmöä, joka voi kovettua kiinteämmäksi ja aiheuttaa ahtopaineen haistelun viivettä. Näin ecun korjaustoimenpiteet tulevat aina myöhässä hukkaportille ja paine seilaa ja auto nykyttää tai huojuu kiihdytyksessä.
Myöhemmissä tdi:ssä ahtopaineanturi on konetilassa, mutta minun -97 AHU tdi passatissa (3B) se oli vielä ecun yhteydessä.
Kun pyyhkijät käyttää yläasentoon pääsee ottamaan suojatulpan vesikourusta pois, että saa viimeisenkin ecun suojaboxin kiinnityspultin takaa irti, jolloin kuoren saa käsiin.
Paineletku menee ecun sisään. Hiukan ravistelemalla voi tyhjentää anturin painekalvollle kertynyttä öljyä. Letku puhalletaan paineilmalla eculta ahtoputkeen päin puhtaaksi.
Sinne kertyy öljymömmöä, joka voi kovettua kiinteämmäksi ja aiheuttaa ahtopaineen haistelun viivettä. Näin ecun korjaustoimenpiteet tulevat aina myöhässä hukkaportille ja paine seilaa ja auto nykyttää tai huojuu kiihdytyksessä.
Myöhemmissä tdi:ssä ahtopaineanturi on konetilassa, mutta minun -97 AHU tdi passatissa (3B) se oli vielä ecun yhteydessä.
Kyllä tuo vähän rajummalta kuulostaa kuin joltain ahtopaineen huojunnalta. Ei ole omakohtaista kokemusta mutta veikkaan että venttiilit jää kantamaan tai siis eivät sulkeudu kunnolla. Jotain häikkää nostimissa/öljynpaineessa tai sitten pakopainetta niin paljon ettei pakoventtiili sulkeudu. Arvailua siis hyvin pitkälle, voi olla ihan jotain muutakin.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Pumpun ajoitus merkkiliikkeen testerin mukaan just kohdallaan. Tänä aamuna auto ei vetänyt mihinkään eikä mun mielestä pahemmin edes savunnu eikä alkanu nykimään ollenkaan ahtopainetta ei edes 0,5bar. Mutta nyt iltapäivällä taas pelaa niinku ennenki. En tiedä menikö johonki vikatilaan tai hätäkäytölle tai jotain..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa