agr turbo hajosi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tdirepa
-
Viesti:

agr turbo hajosi

ViestiKirjoittaja tdirepa » 17.10.2006 23:00

do dii ny on turbo hajalla....kone on -99 golf agr kkk k03 turbo.
auto lastutettu, ei ole vapaavirtaus suodinta
ny sit tarvis turbon sen olen tietoinen että kuulemma tuohon nykyseen pakosarjaan ei pysty parempaa ahdinta suoraan asentaan...mutta säveltämällä kyllä eli jos tekis nysyisen laipan tilalle (3 pulttinen laippa) ns. jatko putken jossa päässä on laippa 4 pulttiselle T3 taikka T2 .... vain pieni jatko...
eli vaikka sais sen turbon sinne kaikkineen öljyputkineen + downpipen + ahtoputket asennettua niin mitenkäs sen turbon toiminta sitten...eli mitä muuta pitää säveltään että saa sen ns. ecun toimiin tietyllä turbolla ... eli käykö tuommonen asennus tuosta vaan.....?

olen katsonut masterin turboja mut en tiedä toimiiko se sit dieselissä
mysökin muut turbot kiinostas myös.
ja ihan sen takia isompi niin ei ala ainakaan reistaamaan jos vaikka haetaan lisä tehoja

mielellään ostaisin isomman vakion tilalle niin ei hajoa sitten se enää. syytä ei ole vielä saatu selville mistä hajos turbo tai oikeastaan mikä sen hajotti...? vikinää piti jo sunnuntaina ja maanantaina mut tiistaina se sitten päätti hajota...

sekavaa eikö totta mutta yrittäkää saada selvää

kysymyksiä ja mietteitä ja ehdotuksia otetaan vastaan

Putko
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.10.2006 23:15

Kysyppä tuolta www.fin-turbo.fi
15/20 hybridi hukkaportilla niin sopii suoraan ja riittää ihan mukaviin lukuihin.

hatemi
-

ViestiKirjoittaja hatemi » 18.10.2006 6:26

Tuohon vakiosarjaan saa välilaipalla kiini vaikkapa VNT turbonkin jos sellaista halajat. Itse tein adapterin 14mm millin levystä mistä sai upotetuilla kuusiokolopulteilla sen adapterin kiini pakosarjaan, ja sitten kierteet turbon kiinittämiseen.

Jos tosin vaihdat VNT:hen, niin samalla vaihtoon menee ECUkin. Tuo hybridi voisi kyllä olla se kaikkein fiksuin ratkaisu.

peni
-

ViestiKirjoittaja peni » 18.10.2006 10:22

Ääni Fin-turbon hybridille. On hyvä, herää ehkä hieman vakioahdistinta ylempää, mutta ei häiritse ainakaan mua. Sitä paitsi halvempi kuin uusi vakioahdin.

Joonas
-

ViestiKirjoittaja Joonas » 18.10.2006 16:20

Täältähän löytyki lainattavaks topicci koskien ARG koneen virittämistä. Tekis mieli tosiaan saada tohon boraan lisätehoja, toi 15/20 hybridi olis varmaankin passeli mun käyttöön. Mitähän muuta sitten voisin tarvita, nestepää, suuttimet, kytkin..? Jos joku tietää hyvän reseptin jolla pääsis ~150hv nurkille niin kertokaa ihmeessä

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”