Kysymys webaston asennuksesta PD:hen
Valvoja: ffp jäsenet
Kysymys webaston asennuksesta PD:hen
Olen tuossa asentanut passattiin -00 (AJM) webaston thermo top c:n kaikkine kilkkeineen, mutta sellainen asia jäi mietityttämään, kuinka olette asentaneet polttoaineliitynnän lämmittimelle? Asennuohjeessa neuvottiin laittamaan syöttö T-haaralla alkuperäisestä polttoaineletkusta, mutta katselin kahan hinnastoa ja siinä oli myytävänä tankkiliitin pumppusuuttimiin halvalla 100e hinnalla.
Kuulisin mielellään kokemuksia, kumpi vaihtoehto on parempi.
Kuulisin mielellään kokemuksia, kumpi vaihtoehto on parempi.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
Itse kun taannoin asensin webaston kokeilin tuota t-haaroitusta konehuoneessa, mutta se ei toiminut koska webasto imi polttoainesuodattimen aina tyhjäksi. Tankin lähellä kun teki tuon t-haaroituksen niin sillähän se alkoi pelaamaan. En siis hommannut mitään kalliita tankkiliittimiä.
Viimeksi muokannut Johtomies, 16.9.2006 9:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaveri asentelee noita työkseen ja sano että joka ikisellä kurssilla sanottu että ei kannata varastaa auton omista letkuista =) mieluiten juur tollain ku t.erkki on tehny.... ittellä sen asennus pian edessä... Minkä hintasia on muuten teillä nuo ollu ilman asennusta ? itte meinasin sitä kaukkarilla olevaa mallia... sen saisin 1330, pelkällä kellolla 1050... ja 2v takuun kuhan käytän sitä kaverin webastotesteris ennen ekaa käynnistystä =) ei mitään hajua noitten hinnoista...
aika halpa kyl, oma oli Thermo Top C (5,2 kW) tiä sitten mitä hintaeroo noissa on ?
toi kaukkarilla oleva on toi --> http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php ... =26&cid=90
toi kaukkarilla oleva on toi --> http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php ... =26&cid=90
Thermo Top lämmittimet
Vesilämmityslaite Thermo Top E, 12 V 1039,-
Vesilämmityslaite Thermo Top C, 12 V 1242,-
Vesilämmityslaite Tele Thermo Top E HTM, 12 V Telestart T100 HTM kauko-ohjaimella, ei kelloa 1460,-
Vesilämmityslaite Tele Thermo Top C HTM, 12 V Telestart T100 HTM kauko-ohjaimella, ei kelloa 1660,-
Kahan sivuilta ovh-hintoja
http://www.kaha.fi/file_root/Lisavarust ... mo_Top.pdf
löysikö joku toimivaa tapaa ottaa polttoaine webastolle konehuoneen puolelta? itsellä asennus kesken 96kW koneeseen, ja on vielä mietinnässä mikä mahtaisi olla helpoin toimiva tapa toteuttaa polttoaineensyöttö.
kun ei viitsisi sitten alkaa uudestaankaan, eli pitäis kyllä saada kerralla toimimaan. suodattimen tuloletkussa oli kyllä aika lailla painetta koneen ollessa käynnissä joten se ei taida tulla kyseeseen. missä siirtopumppu, josko sitä ennen haaroittaisi?
kun ei viitsisi sitten alkaa uudestaankaan, eli pitäis kyllä saada kerralla toimimaan. suodattimen tuloletkussa oli kyllä aika lailla painetta koneen ollessa käynnissä joten se ei taida tulla kyseeseen. missä siirtopumppu, josko sitä ennen haaroittaisi?
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Eberiltä maksaa (tai maksoi -03) n. 40 euroa tankkiliitäntä härpäkkeet.
Porataan tankkiliitännästä läpi. Eli kansi pumppuineen ylös ja operoimaan.. Kannattaa aloittaa pienellä poralla ja kasvattaa reikää asteittain. Joku on kuulemma joskus saanut tuon kannen halki.. Ja suojaa jollain räteillä sen pumpun imupuolet ym. koska siitä putoilee muovimurua, joka tarttuu joka osaan kiinni.
-03 ja -04 96kw tdi pasuunassa oli valmiina "merkattu" paikka, mistä porataan läpi.
Vaikka eipä tuo kovin kummoinen ole itsekään tehdä. Jäykkä imuputki ja läpivientiliitos tiiviiksi.
Vitosgolfissa oli muuten jo valmis nysä tankissa, eli se vain sivuleikkureilla poikki ja imuputki sisään. Ei tarvinnut enää nostaa koko kantta ja pumppua ylös.
EDIT:
Niin ja pd:ssä ei liene järkevää ottaa todellakaan niitä tulo tai paluu letkuista. Eikös tulopuolella ole joku 2bar!
AHU:ssa (90hv tdi) aikoinaan otin ihan filtterin jälkeen t-haaralla ja siinä se toimi. Vanhemmissa kakkakoppasissa en koskaan saanut filtterin läheisyydestä toimimaan.. oli varmaan sen verran ilmavuotoa, että seuraavana päivänä oli nestepatsas paennut tankkiin päin liikaa.
Porataan tankkiliitännästä läpi. Eli kansi pumppuineen ylös ja operoimaan.. Kannattaa aloittaa pienellä poralla ja kasvattaa reikää asteittain. Joku on kuulemma joskus saanut tuon kannen halki.. Ja suojaa jollain räteillä sen pumpun imupuolet ym. koska siitä putoilee muovimurua, joka tarttuu joka osaan kiinni.
-03 ja -04 96kw tdi pasuunassa oli valmiina "merkattu" paikka, mistä porataan läpi.
Vaikka eipä tuo kovin kummoinen ole itsekään tehdä. Jäykkä imuputki ja läpivientiliitos tiiviiksi.
Vitosgolfissa oli muuten jo valmis nysä tankissa, eli se vain sivuleikkureilla poikki ja imuputki sisään. Ei tarvinnut enää nostaa koko kantta ja pumppua ylös.
EDIT:
Niin ja pd:ssä ei liene järkevää ottaa todellakaan niitä tulo tai paluu letkuista. Eikös tulopuolella ole joku 2bar!
AHU:ssa (90hv tdi) aikoinaan otin ihan filtterin jälkeen t-haaralla ja siinä se toimi. Vanhemmissa kakkakoppasissa en koskaan saanut filtterin läheisyydestä toimimaan.. oli varmaan sen verran ilmavuotoa, että seuraavana päivänä oli nestepatsas paennut tankkiin päin liikaa.
Viimeksi muokannut Passat_tdi66, 18.10.2006 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös Roolfilla ollu se jokin halpa asentamokin tiedossa... ->http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=67608&highlight=Miksi pähkäillä ongelman parissa kun voi takuulla teettää toisella.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Joo, nykyään takuuasiatkin ovat tarkentuneet. Itse sovin ostoliikkeen kanssa, että saan leiman asennuksesta. Jo reilu kymmenen kertaa laitteen laittanut, niin alkaa osata homman..
Se miksi itse asensin johtuu hinnan lisäksi siitä, että asennuksesta tulee sellainen kun haluaa. Lisäksi vaalea beige sisusta ei kestä monenkaan pajan käsittelyä..
Se miksi itse asensin johtuu hinnan lisäksi siitä, että asennuksesta tulee sellainen kun haluaa. Lisäksi vaalea beige sisusta ei kestä monenkaan pajan käsittelyä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa