Passat säikäytti, vika n75:ssa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

quattro
-

Passat säikäytti, vika n75:ssa

ViestiKirjoittaja quattro » 16.10.2006 10:48

Eilen tuli vedätettyä suht reippaasti, ja sitten hiljensin vauhtia kun käännyin pienemmälle tiellä, yhtäkkiä autosta katosi 100hp. Ei ollut mitään vetoja, piti oikein tarkistaa, että ei ollut 6.vaihde päällä 4:n sijaan.

Siinä sitten köröttelin määränpäähän "mopolla", ja vitutus oli suuri. Auto parkissa pari tuntia ja taas toimi niin kuin ennenkin.

Vagcomilla tarkistettiin, niin näytti olevan tuo n75:n vika. Mistähän tuo on voinut johtua, että yks kaks yllättäen vetää auton ns. vikatilaan?

Sitten toinen juttu, vagcomilla ei saatu tyhjäkäyntiä nostettua lainkaan. Kierrokset n. 950rmin, vaikka mitä tekis.

Voiko ko. "vikaan" vaikuttaa, että autossa on Steinbauerin boxi?

Aki Im
-

ViestiKirjoittaja Aki Im » 16.10.2006 18:25

Mun passatissa on ollu samoja oireita (lue aiemmin aloittamani keskustelu aiheella: passatin tehot hävis). -97, 81 kW, autom.

Vikakoodi kertoo, että imupuolen paineanturi olisi rikki. Anturi sijaitsee ohjauskeskuksen piirilevyllä, joten anturin vaihto tarkoittaa koko "boxin" vaihtamista. Hinta 1400 €. Olen odotellu ko. koteloa b-osana, mutta en ole vielä saanu sitä.

Käytin passattia "tutun tutulla" vikaanalyysin vuoksi varmistaakseni vian: anturi ei olekkaan rikki, vaan turbo. Turbo tuottaa liian suurta painetta (1,6 k), ja tämän vuoksi anturi saa vikakoodin ja menee vikatilaan --> tehot putoaa ehkä puoleen. Liian suuren paineen turbo tuottaa jumiutuneiden siipien vuoksi, eli alipaine ei jaksa muuttaa siipien asentoa kierrosten noustessa tarvittavaan.

Eli vika ei aina ole siellä, mistä koodi tulee. Vian voi aiheuttaa joku muu komponentti, kuten minun tapauksessa. Se vain näkyy jossakin muualla, kuten sinulla N75...

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”