Olen koittanut kysellä ja katsella tietoa mutta kovin nihkeästi sitä löytyy tästä aiheesta.
Kaikissa aiemmissa saman moottorisissa (aaz) autoissani on ollut kylmäkäynnistys kahva ratinvieressä alhaalla.
Tässä vm96 mallissa on samanlainen kylmäkäynnistin vipu ruiskupumpussa, siitä lähtee 5cm pituinen vaijeri solenoidin näköiseen mokkulaan. Siis siinä on siis jonkinlainen automaattinen toiminta.
Kokeilin räpsytellä siinä sähköjä päälle/pois mutta mitään liikettä siinä ei ole. Samoin ihmettelen kun siihen todellakin tulee sähköt aina kun virta on päällä. Silti se ei liiku mihinkään eikä sitä saa liikkumaan käsinkään?
VW liikkeessä sanoivat osaselle hintaa 175e joten ei huokuttele uusimaan tuota osasta. Sehän maksaa jo 10% auton hinnasta. Talvi kuitenki lähestyy joten olisi varmaan halvinta vaihtaa tilalle tarvike vaijeri?
Osaako joku sanoa miten tuon pitäisi edes toimia?
Jos tilalle saisi vaihdettua jonkun vanhan startin solenoidin niin sen ohjaus ei kuitenkaan toimisi oikein. Nythän tuohon tulee sähköt kokoajan? Mikähän vika tuon ohjauksessakin on?
Apuva...
Kylmäkäynnistys solenoidi aaz koneessa ei toimi
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa