Ajoituksen vaikutus tehoihin viritetyissä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

Ajoituksen vaikutus tehoihin viritetyissä

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.9.2006 9:41

Tästä on varmaan keskusteltu mutta ei osunut silmään.

Hihnanvaihto edessä ja samalla voisi säätää ajoituksen viimeisen päälle.
Mihis kannattaa säätää tuollaisessa kevyesti viritetyssä? 150Pd ahdin + race kärjet?

Tekiskö joku stickyn tuosta ajoituksesta niin ei tarvitse aina hakea?

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 20.9.2006 11:56

VAGCOM:lla katsottuna sinne vihreän viivan tuntumaan.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.9.2006 12:39

Mitenkähän tuo vag com ymmärtää avautumispaineiden muutoksen, entä auton ecu..? kun näitä race kärkiä on nyt liikenteessä joissa avautumispaine on 260bar ja sitten joissa on 220bar? eikö ajoitus muutu myöhemmälle kun painetta kasvatetaan? onko penkissä mitattuja kokemuksia etä mikäs olisi paras ratkaisu?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 20.9.2006 12:51

Niin, muistetaan sitten että pump dusea on turha yrittää tdi timingin kanssa... käy vain jakajapumpullisiin vehkeisiin.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 20.9.2006 12:54

Jos katsot vakiona vagcomista ajoituksen ja sen jälkeen vaihdat 260bar Racet, niin ajoitus ei mahdu edes ikkunaan, menee niin myöhäiselle ajoitus. Se 3. sylinterin needle lift sensor on siellä tarkkailemassa suuttimet avautumista.

En kyllä itselleni laittaisi Raceja joiden avautumispaineet on 220bar. Eräs henkilö on kyllä testannut nuita tarpeeksi, ja uskon häneen. 250-260bar on hyvä.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.9.2006 13:09

no mikäs niissä on vikana? mulla on sellaiset.. tai no asentaessa paineet oli 230 bar, kuulema kun vähän aikaa ajaa niin tippuu hieman avautumispaine. hyvin toimii ainakin mulla, tiedä sitten miten muilla, ajoituksia ei oo tarvinnu muutella mihinkään suuntaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 20.9.2006 13:10

Emminä ole huomannu mitään eroa 220 ja 250 bar välillä tehon, kulutuksen tai savutuksen suhteen. Passatissa joskus kokeilin.

Kun paineet nostetaan esim. 250 bar niin kukaan ei varmasti tiedä millä paineella pääruiskutus alkaa eli muuttuuko viive esi- ja pääruiskutuksen välillä verrattuna vakioon. Niinpä on vaikea sanoa onko pääruiskutuksen alkaminen oikealla kohdalla männän asentoon nähden, vaikka ajoitus VAG-COMin mukaan näyttää hyvältä. Mutta hyvinhän tuntuu toimivan kun ajoitus on keskimmäisen ja ylimmän viivan välillä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 20.9.2006 14:15

ookko tdifreak kokeillu onko eroo alimman viivan ja keskimmän välillä ? siis ihan pelkällä lastulla. Itte säädin siihen ny... ei ollu lähelläkään sitä akkunaa alunperi. hiuka savutus väheni ku laitoin tohon sen, mut kannattaako vaiva alkaa siirtää sitä sinne keskiviivan ja ylimmän väliin ? vaikka eihän siinä silti mee kun muutama minsa ku sen säätää... ittellä käytös autocom:in testeri mut luultavasti samaa kuvaa se tosa kohtaa näyttää ku vag-comikin


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa