Tästä on varmaan keskusteltu mutta ei osunut silmään.
Hihnanvaihto edessä ja samalla voisi säätää ajoituksen viimeisen päälle.
Mihis kannattaa säätää tuollaisessa kevyesti viritetyssä? 150Pd ahdin + race kärjet?
Tekiskö joku stickyn tuosta ajoituksesta niin ei tarvitse aina hakea?
Ajoituksen vaikutus tehoihin viritetyissä
Valvoja: ffp jäsenet
Mitenkähän tuo vag com ymmärtää avautumispaineiden muutoksen, entä auton ecu..? kun näitä race kärkiä on nyt liikenteessä joissa avautumispaine on 260bar ja sitten joissa on 220bar? eikö ajoitus muutu myöhemmälle kun painetta kasvatetaan? onko penkissä mitattuja kokemuksia etä mikäs olisi paras ratkaisu?
Jos katsot vakiona vagcomista ajoituksen ja sen jälkeen vaihdat 260bar Racet, niin ajoitus ei mahdu edes ikkunaan, menee niin myöhäiselle ajoitus. Se 3. sylinterin needle lift sensor on siellä tarkkailemassa suuttimet avautumista.
En kyllä itselleni laittaisi Raceja joiden avautumispaineet on 220bar. Eräs henkilö on kyllä testannut nuita tarpeeksi, ja uskon häneen. 250-260bar on hyvä.
En kyllä itselleni laittaisi Raceja joiden avautumispaineet on 220bar. Eräs henkilö on kyllä testannut nuita tarpeeksi, ja uskon häneen. 250-260bar on hyvä.
Emminä ole huomannu mitään eroa 220 ja 250 bar välillä tehon, kulutuksen tai savutuksen suhteen. Passatissa joskus kokeilin.
Kun paineet nostetaan esim. 250 bar niin kukaan ei varmasti tiedä millä paineella pääruiskutus alkaa eli muuttuuko viive esi- ja pääruiskutuksen välillä verrattuna vakioon. Niinpä on vaikea sanoa onko pääruiskutuksen alkaminen oikealla kohdalla männän asentoon nähden, vaikka ajoitus VAG-COMin mukaan näyttää hyvältä. Mutta hyvinhän tuntuu toimivan kun ajoitus on keskimmäisen ja ylimmän viivan välillä.
Kun paineet nostetaan esim. 250 bar niin kukaan ei varmasti tiedä millä paineella pääruiskutus alkaa eli muuttuuko viive esi- ja pääruiskutuksen välillä verrattuna vakioon. Niinpä on vaikea sanoa onko pääruiskutuksen alkaminen oikealla kohdalla männän asentoon nähden, vaikka ajoitus VAG-COMin mukaan näyttää hyvältä. Mutta hyvinhän tuntuu toimivan kun ajoitus on keskimmäisen ja ylimmän viivan välillä.
ookko tdifreak kokeillu onko eroo alimman viivan ja keskimmän välillä ? siis ihan pelkällä lastulla. Itte säädin siihen ny... ei ollu lähelläkään sitä akkunaa alunperi. hiuka savutus väheni ku laitoin tohon sen, mut kannattaako vaiva alkaa siirtää sitä sinne keskiviivan ja ylimmän väliin ? vaikka eihän siinä silti mee kun muutama minsa ku sen säätää... ittellä käytös autocom:in testeri mut luultavasti samaa kuvaa se tosa kohtaa näyttää ku vag-comikin
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa