Eli kyselisin paljoko porukalla ahtaa itellä -98 passatti 66kw AHU koneella.Rikkinäisellä n75:lla ahot kävi 1.2:ssa ja tippui sitten n:0.9. Nyt vaihdoin n75:sen ahdot käy max 1.0 ja tippuu 0.8 ja meno tuntuu jokseenkin laiskemmalta??
Onko noissa N75:ssa eroja?
Paljonko vakiona ahtoja?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Ilmamäärän mukaisesti lasketaan syöttömäärä, näin saadaan lisää syöttöä kun ilmamäärää lisätään ahtopainetta nostamalla.
Järkevämpää on kuitenkin pitää ahtopaine samana ja lisätä syöttöä. Tämän voi tehdä siten, että huijataan eculle suurempi ilmamäärä mitä se todellisuudessa onkaan.
Mikäli ecu laskee syöttömäärän ainostaan MAF:n arvojen avulla on naurettavan helppoa boostata MAF:n signaalia siten, että ECU luulee koneeseen menevän todellista enemmän ilmaa.
"Liian suuresta" ahtopaineesta ei ole kuin haittaa jos autosta halutaan tehoa ulos.
Syötön laskemisessa ECU käyttänee muitakin anturitietoja kuin MAF signaalia, eli ainakin lämpötilaa. Näin ollen myös tämän signaalin manipulointi olisi suotavaa, jos se on mahdollista.
Topicin aloittajan tapauksessa siis viallinen paineanturi (MAP) antaa väärää signaalia, ECU säätää ahtopaineen liian suureksi mutta on tyytyväinen koska ahtopaine ECU:n kannalta on oikein. ECU laskee syöttömäärän mitatun ilmamäärän mukaisesti, ja nyt ilmamäärä on suurempi, koska paine on suurempi. Lopputuloksena sadaan suurempi ahtopaine sekä suurempi syöttömäärä eikä savun häivää.
Kannattaa harkita semmosta, että laittaa sen ehjän paineanturin, ja buustaa MAF anturia. Helpointa se on tehdä poraamalla se reikä sinne, mutta voi myös rakentaa konvertterin siihen sähköjohtoon. (=3..4 transistoria plus nippu vastuksia). Hakusanalla MAF booster pitäisi löytyä.
Tuon boosterin tulisi olla sellainen, että signaali nousee nopeammin kuin vakiomapin lähtö, mutta yläpäässä sen tulee hieman taittua, ettei mennä yli alueen ja siten vikatilaan. Alkaa auto kulkea kiihdytyksen alussa ja keskivaiheillakin mukavammin.
...niin ja tämän kaiken voi tehdä ostamalla autoon lastun, pääsee helpommalla ja saa tarkemman lopputuloksen...
Järkevämpää on kuitenkin pitää ahtopaine samana ja lisätä syöttöä. Tämän voi tehdä siten, että huijataan eculle suurempi ilmamäärä mitä se todellisuudessa onkaan.
Mikäli ecu laskee syöttömäärän ainostaan MAF:n arvojen avulla on naurettavan helppoa boostata MAF:n signaalia siten, että ECU luulee koneeseen menevän todellista enemmän ilmaa.
"Liian suuresta" ahtopaineesta ei ole kuin haittaa jos autosta halutaan tehoa ulos.
Syötön laskemisessa ECU käyttänee muitakin anturitietoja kuin MAF signaalia, eli ainakin lämpötilaa. Näin ollen myös tämän signaalin manipulointi olisi suotavaa, jos se on mahdollista.
Topicin aloittajan tapauksessa siis viallinen paineanturi (MAP) antaa väärää signaalia, ECU säätää ahtopaineen liian suureksi mutta on tyytyväinen koska ahtopaine ECU:n kannalta on oikein. ECU laskee syöttömäärän mitatun ilmamäärän mukaisesti, ja nyt ilmamäärä on suurempi, koska paine on suurempi. Lopputuloksena sadaan suurempi ahtopaine sekä suurempi syöttömäärä eikä savun häivää.
Kannattaa harkita semmosta, että laittaa sen ehjän paineanturin, ja buustaa MAF anturia. Helpointa se on tehdä poraamalla se reikä sinne, mutta voi myös rakentaa konvertterin siihen sähköjohtoon. (=3..4 transistoria plus nippu vastuksia). Hakusanalla MAF booster pitäisi löytyä.
Tuon boosterin tulisi olla sellainen, että signaali nousee nopeammin kuin vakiomapin lähtö, mutta yläpäässä sen tulee hieman taittua, ettei mennä yli alueen ja siten vikatilaan. Alkaa auto kulkea kiihdytyksen alussa ja keskivaiheillakin mukavammin.
...niin ja tämän kaiken voi tehdä ostamalla autoon lastun, pääsee helpommalla ja saa tarkemman lopputuloksen...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa