TDI Toledo levis eilen motarille
Valvoja: ffp jäsenet
TDI Toledo levis eilen motarille
Mikähän mahtoi tulla eilen tohon 1.9TDI (150hv) Toledoon, ku oltiin eilen menossa helsinkiä kohti moottoritiellä hyvinkään kohdalla reipasta matkavauhtia ja yht´äkkiä auton menohalut hukkuivat täydellisesti ja takaa tuli melkoinen savupilvi. Auto käy ihan normaalisti, mut tyhjäkäynnilläkin tulee reilusti savua ja ku painaa hiemankin kaasua niin tulee melkoinen pilvi. Matka jatkui siitä sitten köyden päässä kotiin. Autoa en ehtiny eilen tutkia, ku oli kiire takas inttiin sit ku lopulta saatiin auto kotiin.
Ensimmäisenä tulis mieleen että ahdin on korkannut, ahtoletku halki, kansipahvi tai jotain vastaavaa.
Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Mikä ahdinmalli tollasessa mahtaa olla jos tarvii alkaa uutta katselee ku nyt ensin selviää mikä on vikana.
Ensimmäisenä tulis mieleen että ahdin on korkannut, ahtoletku halki, kansipahvi tai jotain vastaavaa.
Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Mikä ahdinmalli tollasessa mahtaa olla jos tarvii alkaa uutta katselee ku nyt ensin selviää mikä on vikana.
itse panisin pelimerkit likoon sille että ahtimen painepuolella on vuoto. Eli putki välijäähylle, välijäähy itse, tai sitten se viimenen putki imusarjaan on särki.
Faijan passatti (tosin kyllä reilusti vanhempi, mutta kuitenkin TDI) oireili just samalla tavalla ja haljennut putkihan sieltä löytyi juuri ennen imusarjaa. Moottorin äänikin oli luonnollisesti vähän erikoisen kuulonen.
Faijan passatti (tosin kyllä reilusti vanhempi, mutta kuitenkin TDI) oireili just samalla tavalla ja haljennut putkihan sieltä löytyi juuri ennen imusarjaa. Moottorin äänikin oli luonnollisesti vähän erikoisen kuulonen.
Tässä olis tää vikalista. Jos joku fiksumpi osais tulkita sen?
VAG-COM Version: Release 303.1
Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 HK
Component: G000SG 1492
Coding: 00002
Shop #: WSC 06403
VSSZZZ1MZ3R053293 SEZ7Z0B1745530
2 Faults Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 K
Component: ASR FRONT MK60 0103
Coding: 0022017
Shop #: WSC 00001
0 Faults Found:
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 820 043 D
Component: 1M-CLIMATRONIC X0605
Coding: 00043
Shop #: WSC 06403
0 Faults Found:
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 920 822 D
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
Coding: 05124
Shop #: WSC 00000
VSSZZZ1MZ3R053293 SEZ7Z0B1745530
0 Faults Found:
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 06403
0 Faults Found:
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 F
Component: 3E Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00259
Shop #: WSC 06403
4 Faults Found:
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch -D-
25-00 - Unknown Switch Condition
00933 - Electric Window Motor: Passenger Side (V148)
35-10 - - - Intermittent
00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26)
35-10 - - - Intermittent
00935 - Electric Window Motor: Rear Right (V27)
35-10 - - - Intermittent
End -------------------------------------------------------
VAG-COM Version: Release 303.1
Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 HK
Component: G000SG 1492
Coding: 00002
Shop #: WSC 06403
VSSZZZ1MZ3R053293 SEZ7Z0B1745530
2 Faults Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 K
Component: ASR FRONT MK60 0103
Coding: 0022017
Shop #: WSC 00001
0 Faults Found:
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 820 043 D
Component: 1M-CLIMATRONIC X0605
Coding: 00043
Shop #: WSC 06403
0 Faults Found:
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 920 822 D
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
Coding: 05124
Shop #: WSC 00000
VSSZZZ1MZ3R053293 SEZ7Z0B1745530
0 Faults Found:
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 06403
0 Faults Found:
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 F
Component: 3E Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00259
Shop #: WSC 06403
4 Faults Found:
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch -D-
25-00 - Unknown Switch Condition
00933 - Electric Window Motor: Passenger Side (V148)
35-10 - - - Intermittent
00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26)
35-10 - - - Intermittent
00935 - Electric Window Motor: Rear Right (V27)
35-10 - - - Intermittent
End -------------------------------------------------------
Olipa siinä koodeja kerrakseen... Kauhian hyvä feature olis tohon vakkomiin, että jäis vaikka päivämäärät muistiin. Tuskin noi koodit on samalla kertaa jääny muistiin. Jos olis, niin sitten vois olettaa ECUssa tai jossain johtosarjassa olevan häikkää.
Mutta jos nyt raapasee tosta noi kulkupuoleen vaikuttavat, niin ahtovuotoa siellä taitaa olla. Toi MAFfin koodi ei välttämättä merkkaa mitään, on niitä tullu ehjänkin MAFfin kanssa.
Mutta jos nyt raapasee tosta noi kulkupuoleen vaikuttavat, niin ahtovuotoa siellä taitaa olla. Toi MAFfin koodi ei välttämättä merkkaa mitään, on niitä tullu ehjänkin MAFfin kanssa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sit pitäis ajaa koko ajan diagnostiikkalaite autossa kiinni... Ei kovin käytännöllistä.
No jos nyt ajatellaan, että 90-luvullakin on jo ollut VAG-autoja joissa kelloon rapsahtaa aika ja päivämäärä automaattisesti taivaalta, niin ei moisessa autossa olisi vaikeaa lisätä sen verran softanpätkää että jäis se aikastamppi ylös vikakoodin iskiessä.
Toki tuo on mahdoton touteuttaa autoissa jotka ei päivämäärää tiedä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
H.Jormalainen kirjoitti:Ehkä OBD3:ssa tai 4:ssä on tuo fiitseri. Eikös niissä haaveilla etäluvusta ja auton aktiivisesti ilmoittamasta viasta??
Tästähän ei ole sitten enää pitkä matka siihen että nopeusmittarilukema ja paikkatieto menee myös polliisiloille. Olisipa helppo laittaa sakko tulemaan aina kun ylinopeutta ajaa:O)
ukormi: Ennustaisin pepsipullosta, että kun mennään eteenpäin kymmenisen vuotta nykyisellä aikuisten holhouksen sallivalla kansan mielipiteellä, niin kyseinen asia ei olekaan enää niin utopistinen. Johan tuota alkolukkoa sovitellaan rattijuopon autoon vapaaehtoisesti, "myönteisten tulosten" siivittämänähän tämän ihmelaitteen sitten voisi laitattaa kaikkiin autoihin pakollisena "suomivarusteena".
Edit: ja palatakseni otsikkoon, niin saako pata happea eli ilmafiltteri kunnossa /onko rööri auki eli vaimentajat ja katti ehjät?
Edit: ja palatakseni otsikkoon, niin saako pata happea eli ilmafiltteri kunnossa /onko rööri auki eli vaimentajat ja katti ehjät?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa