tekniikan kestävyys viritettäessä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

tekniikan kestävyys viritettäessä

ViestiKirjoittaja mikkole » 10.5.2006 21:47

Kuinka paljon 81 kilowattiseta myllysta voi ottaa tehoa irti vakio kamoilla että kytkin ja muu voiman siirto sekä itse kone kestää. ja mitä ylipäänsä koneesta on mahdollista saada ilman suuria muutoksia.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 10.5.2006 22:11

varmaan jotain 150hp ja silloinkin ahdin voi olla kovilla!

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 11.5.2006 11:00

Kiinnostais minuakin tämä aihe.

Minkälaisia tehoja on otettu esim. AFN-koneista (81kW) ohjelmoitavilla lastuilla? Ns. P-Boxeillahan saadaan noin 20hp ja 50Nm (riippuu kait yksilöstä), mut mua kiinnostais erityisesti noi 'säädettävät' lastut.

Mitähän mahtaa pannun eliniälle tapahtua? En ole itse mikään erityisen raskasjalkainen, mut ohituksissa kierrokset ja auton nopeus ajoittain nousee kohtuu korkeiksikin..

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 11.5.2006 11:46

150 hevosvoiman kieppeille lastulla pääsee. varmaan saisi hieman enemmänkin jos haluaa ahtimen elinikää lyhentää reilusti.. onhan ne evryllä ottanu jotain 145hv. vakiona teho taitaa pyöriä 120-125 hevosvoiman lähellä.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 11.5.2006 16:51


Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 11.5.2006 17:04

Samoissa kysymyksissä painitaan. Omasta fööni lähes vainaa ja siten menossa nyt vaihtoon/"suurennusleikkaukseen". ja seuraava mietityttävä onkin, et mihin lukemiin vakio suuttimilla päästään? Niidenkin aika kun alkaa olla täynnä 200 tkm jälkeen- vai onko? Päivitys boxille kait jo "pakollinen" suuremman ahtimen vuoksi, mut suuttimien vaihto suurempiin vielä mietityttää. Kysymys on ainakin omalla kohdalla käyttöesineestä, joten "tappiin" asti ei lähdetä muutoksia tekemään. Ehdotuksia, kommentteja?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 12.5.2006 11:15

Missä kohtaa noi föönit tarttee huoltoa, onko joku tietty kilometrimäärä, jonka jälkeen alkaa puhallin olla sökö?
Oma kiesi (81kW-Passat) tuntuu jotenki ponnettomalta ukon lastutetun (66-->81kW) '00 Golffin jälkeen ja autojen pitäs olla kuitenki saman painoset.. Vai onko toi lastutus tuonu vääntöä niin paljon lisää, tai niiden lootat välitetty niin eritavalla?

Penkissähän toi selviäis, onko konit vielä tallissa vai karanneet jo laitumille, mut oisko jotaan muuta tapaa selvittää puhaltimen kunto?

*mikähän prkleen kyselyikä mulla oikeen on.. XD*

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 17.7.2006 23:10

Itselläni on 1.4TDI:stä otettu boxilla 99hp ja 266nm, minkälaisia riskitekijöitä tämä tuo mukanaan? Onko syytä pelätä että moottori voi vaurioitua, esim. jakopäänhihna tai ahdin kovinkin helposti, vai liittyyvätkö riskit enemmänkin voimansiirtoon?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 18.7.2006 5:32

Tossa on ollu jossain topikissa juttua noista puhaltimista. Jos pakopuolen paineet nousee liikaa, nousee pakolämmötkin ja näiden vaikutuksesta ahdin ottaa itteensä (jos ymmärsin oikein).
Ilmeisesti VAG-comilla saa tällaset jutut mittailtua.

McBonehill
-
Viestit: 25
Liittynyt: 23.7.2003 12:31

ViestiKirjoittaja McBonehill » 18.7.2006 8:25

Pakopaineista tuo vag-com ei tiedä yhtn mitn. Jos niiden suhteen haluaa itseänsä viisastaa, mittarin asennukseen hopi...

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 24.7.2006 16:37

Miten muuten noin yleensä, onko normaalia että boksi tai lastuttaminen aiheuttaa dieselin tyhjäkäyntiin epätasaisuutta? Käytin tänään autoa pajalla kun pellin alta kuului ihmeellistä vaikerrusta ja mekaanikko epäili vahvasti laturinhihnaa äänen aiheuttajaksi, kiristäjä näytti liikkuvan sen verran että se selittää oireet.

Samainen mekaanikko totesi nähdessään powerboxin että joskus ne aiheuttavat epätasaisuutta nimenomaan tyhjäkäyntiin, ja rasittavat siten esim. juuri hihnan kiristintä. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Steinbauer-boxissa on päällä "rajummat" asetukset, voisiko tilanne rauhoittua jos sen saisi ohjelmoitua takaisin normaalitilaan?

Itse olin vähän huolissani että eikai ääni vain kuulu vesipumpusta/jakopäästä, mutta sen suhteen nyt ei liene suurta syytä olla huolissaan...autolla ajettu 74tkm ja nuohan tulevat vaihtoon seuraavassa huollossa. Sikäli mielenkiintoista että tuohon 3-sylinteriseen 1.4TDI:hin ei Laakkosen mukaan ole myyty vielä yhtään vesipumppua Suomessa eikä Ruotsissa?!

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 24.7.2006 17:22

Samainen mekaanikko totesi nähdessään powerboxin että joskus ne aiheuttavat epätasaisuutta nimenomaan tyhjäkäyntiin, ja rasittavat siten esim. juuri hihnan kiristintä. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Steinbauer-boxissa on päällä "rajummat" asetukset, voisiko tilanne rauhoittua jos sen saisi ohjelmoitua takaisin normaalitilaan?



No saahan sen säädettyä silleen että rynkyttää tyhjä käynnillä mut eikai kukaan ole niin idiootti että säätäs sillain


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa