Mikähän hajosi autossa (Octavia AHF race-suuttimilla), kun tehokkaan kiihdytyksen jälkeen tehot hävisi ja alkoi savuttamaan niin ettei takana tulijoita näkynyt. Kierrokset tapissa ja sammui vain vaihteella. Öljyä kerkesi kulua arviolta 1,5-2 litraa tuon noin 20 sekunnin tapahtuman aikana. Lisäsin öljyä ja käytin konetta, hetken käynti jo kuulosti normaalilta, mutta sitten taas alkoi käymään öljyllä. Huohotinputki oli kohtalaisen siistin näköinen, välijäähdytin taas näytti olevan täynnä öljyä.
Aiheuttaako turbon hajoaminen öljyllä käyntiä? Vai voisko vika olla venttiiliohjurin kumessa vai männän renkaassa? Vai missä?
Octavia (AHF) käy öljyllä??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Vakio ahdin ja vakio ohjelma. IQ 1.6 Ahdot piikkiä 1.5baariin sietä laskee 1.2-1.3bar. Toisinaan kolmosella pitkissä vedätyksissä menee vikatilaan.
Irrotin imuputken turbolta ja sieltä tuli m8 mutteri irrallaan vastaan. Siivet liikuu noin 5mm pitkittäin ja poikittain. Siivet näyttää kuitenkin ihan ehjiltä.
Onhan tuo turbo jo muutan kerran pyörähtänyt (mittarissa 340000km)
Irrotin imuputken turbolta ja sieltä tuli m8 mutteri irrallaan vastaan. Siivet liikuu noin 5mm pitkittäin ja poikittain. Siivet näyttää kuitenkin ihan ehjiltä.
Onhan tuo turbo jo muutan kerran pyörähtänyt (mittarissa 340000km)
Kuinkahan muuten tuommoinen >300 000 km ajettu kone kestää virityksiä (isompi turbo, lastu tms.)? Riippuu tietenkin niin monesta tekijästä (kuten ajotapa ja huollot) mutta jos oletetaan kaiken olevan "normaalisti" ennen virityksiä.
Itsellä on vaan 303 000km mittarissa (AGR) ja potkua voisi olla enemmänkin..:)
Itsellä on vaan 303 000km mittarissa (AGR) ja potkua voisi olla enemmänkin..:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa