Uuden 2.0 tdi jetan sisäänajo yms
Valvoja: ffp jäsenet
Uuden 2.0 tdi jetan sisäänajo yms
Moro! Mentiin ostaa päräyttää tollanen jetta. Kovana "moottorimiehenä":) tekis mieli kokeilla Vauhdin maailman artikkelin mukaista sisäänajoa. Uskaltaako diesel konetta polettaa siis jo uutena niinkuin ohjeissa luki. Eli hetkellisiä täyskaasukiihdytyksiä. ilmeisesti pitäs tehdä 5-10 osakaasukiihdytystä? Kestääkö kone ja turbo siis heti uutuuttaan tollasta polentaa? Jetassa ilmeisesti on vakiona jo ll öljyt toisin kuin artikkelissa olevat mineraaliöljyt. Eli pitääkö noi ll öljyt vaihtaa sisäänajon jälkeen vai ajelenko valomerkkiin asti. Gurut kertokaa:)
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
mä olen ainakin ajanut / ajattanut KAIKKI rakentamani koneet tuollaisella pumppaus metodilla sisään.
eli aluksi joku kymmenkunta osakaasu kiihdytystä esim kolmosella ja sitten saman verran täyskaasu kiihdytyksiä kolmosella.
sitten saman verran täydellä kaasulla nelosella vetoja.. aina vedon jälkeen moottorijarrutusta niin että kierrokset seilaavat jossain 2000-4000rpm.
sisäänajossa ei nykymoottorissa juurikaan hiudu muuta sisään kuin männänrenkaat ja sylinteri putket, mutta niistäkin irtoaa metallia ja aina noissa koneissa on asausrasvoja ja muuta paskaa sisällä joten itse kyllä vaihtaisin öljyt muutaman satkun jälkeen.
vanhankansan miehet tissuttelevat ensimmäisen kymmenen tonnia ja sylinteriputket / männänrenkaat eivät ajaudu kunnolla sisään ja öljynkulutus sekä ohivuoto ovat hieman suuremmat.
ainoastaa ilma jäähdytteisiä olen käskenyt ajamaan hieman rauhalloisemmia aluksi etteivät männänrenkaat lämpene liikaa ja mene veteläksi.
joku muu varmaan kertoo oman kantansa =)
eli aluksi joku kymmenkunta osakaasu kiihdytystä esim kolmosella ja sitten saman verran täyskaasu kiihdytyksiä kolmosella.
sitten saman verran täydellä kaasulla nelosella vetoja.. aina vedon jälkeen moottorijarrutusta niin että kierrokset seilaavat jossain 2000-4000rpm.
sisäänajossa ei nykymoottorissa juurikaan hiudu muuta sisään kuin männänrenkaat ja sylinteri putket, mutta niistäkin irtoaa metallia ja aina noissa koneissa on asausrasvoja ja muuta paskaa sisällä joten itse kyllä vaihtaisin öljyt muutaman satkun jälkeen.
vanhankansan miehet tissuttelevat ensimmäisen kymmenen tonnia ja sylinteriputket / männänrenkaat eivät ajaudu kunnolla sisään ja öljynkulutus sekä ohivuoto ovat hieman suuremmat.
ainoastaa ilma jäähdytteisiä olen käskenyt ajamaan hieman rauhalloisemmia aluksi etteivät männänrenkaat lämpene liikaa ja mene veteläksi.
joku muu varmaan kertoo oman kantansa =)
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
no en ainakaan tätä jälkimmäistä golffia pahemmin sisäänajellu johtuen DSGstä... se kun ei siihe paljo jättäny mahdollisuuksia... ja muuten jos huollosta meet kysymään et saaksä vaihtaa siihe uudet paremmat öljyt tai vaihtaako ne nii ne varmaan tappaa sut (älkää tehkö niin jos täälä huollon miehiä lymyilee)
:)
miksei sitä vähä kannata aluksi säästellä ja olal väännättämättä täysiä
:)
miksei sitä vähä kannata aluksi säästellä ja olal väännättämättä täysiä
Mä ajelin oman autoni sisään noin 1500 kilometrin matkalla suhkoht rauhallisesti ajaen...oli myös uudet nastarenkaat alla samalla ni piti nekin sisäänajaa...kiihdyttelin kyllä kolme neljäsosa kaasulla melkein päivittäin moottoritie rampeilla.
Autolla ajettu ny ~18k ja ei ole syönyt öljyä...tai ainakaan mittatikusta ei näy että olisi kulunut.
Autolla ajettu ny ~18k ja ei ole syönyt öljyä...tai ainakaan mittatikusta ei näy että olisi kulunut.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa