AUDI A6 2.5 TDI 5-SYL kone tietoa ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

AUDI A6 2.5 TDI 5-SYL kone tietoa ?

ViestiKirjoittaja JTM » 12.6.2006 15:42

sen verran tiedän, että kyseessä 140hv / 290nm malli. ja kkk ahdin vakiona. mites eikös kone ole sama kuin jossain volvoissa .. 850 ja v70 malleissa ? kestävyydestä kuultu positiivista palautetta. harkinnassa olis hommata kys. värkki käyttöautoksi ( farkkuna ) ja piristää +200 hevosen lukemiin. kestääkö ? ja mitä kaikkea vaatii ? ( turbo, cuuleri, putki, custom softa vieläkö muuta ? )

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 12.6.2006 15:42

ja vielä, jos jollain kuvia konehuoneesta ilman suojamuovia niin.... kelpais kyllä

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 12.6.2006 16:43

koneen tyyppi on AEL

audiclubin sivuilta löytyy koneesta lisää tietoa.

noilla muutoksilla luulis irtoavan toi +200 hv, koska pelkällä lastulla lupaavat jo reilut 170hv. ainoa heikkokohta taitaa olla jakopään hihna.

TDIfreak, valonviejä ja muut gurut ainakin osaavat kertoa tarkempaa viritysfaktaa moottorille.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.6.2006 17:21

Tuossa jotain spekulaatiota virittelystä http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=59909

Mukava käyttöauto tollanen iso audi. Maantieajossa parhaimmillaan. Kyllä sillä vakionakin normiliikenteen mukana pysyy, joskin eipä se pikku piristyksellä vielä piloille mene =)
Suuret tehot syö luotettavuutta ja tietysti isot modaukset haukkaa rahaa, mutta kuka sitte mitäki haluaa.
Vaihteisto ei puheiden mukaan ole maailman kestävintä tekoa. Tietysti kaiken saa rikottua, mutta tuossa taitaa vaatia järjen käyttöä jo melko maltillisillakin momenteilla.

Listaan vois lisätä kytkimen ja mahollisesti suuttimet.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 12.6.2006 17:37

Sanoisin, että putki, race-suuttimet ja Karalan softa, niin riittää just yli 200hv. Itse laittaisin vielä paremman välijäähyn. Kytkimen takia (onkohan tollasessa Audissa kaksoismassavauhtis?) joutuu vääntöjä rajottaan.

Kone on kestänyt ainakin 550Nm ja 250hv moitteetta transportterissani ja lisää tulee...

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 12.6.2006 20:54

Volvosta 430 Nm / 190 hp putkella ja vastuksella ilman savuja.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 12.6.2006 21:58

oho aika kovia lukemia tuntuu helpolla saavan.. mites onko ahdin jo ihan tiensä päässä noilla vajailla tai just 200 tehoilla ?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.6.2006 22:32

on.
pienellä evry-kutittelulla sen saa jo tukkoon. 2-4 tonnin välillä vetää, muualla ei sitten juurikaan mitään tapahdu ;)

akte ei mielestäni ihan suoranaisesti kertonut, mutta käsittääkseni 140heppaissa on kaksoismassavauhtis (ainaki 6 vaihteisissa). Duunikaverin 6lovinen A6nen alkoi täristää jo pelkällä lastulla... Tiedustelujeni mukaan kiinteä- ja kaksoismassapyörä on keskenään vaihtokelpoisia. Kuin myös 5v ja 6v askit. (itellä 5lovinen ja rohisee)

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 12.6.2006 23:02

Niin tuo 430 Nm /190 hp ei täristä, eikä kytkin luista. Kyllä se tuonne 4500 nippanappa jaksaa, jos ei halua vaihtaa.

Jos haluat kunnollisen, niin vaihda se pakoputki ja vie Karalalle lastutettavaksi.

Volvon välijäähyn hyöytysuhde oli omissa mittauksessa 81 %.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 13.6.2006 14:16

eli siis saisi vaihettua paremman kytkimenkin blug and play ? mites kiinteä sitten noita vääntöjä kestää.. +500 ?

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 15.6.2006 15:42

mites muuten noissa kestää "tyttövaihteet" eli siis automaattiloota ? kestääkö se sen +200 / 400 tai ehkä jopa +250/450 jos innostuu.. ?

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 11.7.2006 1:27

nostetaan ylemmäs... tohon automaatti asiaan kaipailisin edelleen vastausta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa