AUDI A6 2.5 TDI 5-SYL kone tietoa ?
Valvoja: ffp jäsenet
AUDI A6 2.5 TDI 5-SYL kone tietoa ?
sen verran tiedän, että kyseessä 140hv / 290nm malli. ja kkk ahdin vakiona. mites eikös kone ole sama kuin jossain volvoissa .. 850 ja v70 malleissa ? kestävyydestä kuultu positiivista palautetta. harkinnassa olis hommata kys. värkki käyttöautoksi ( farkkuna ) ja piristää +200 hevosen lukemiin. kestääkö ? ja mitä kaikkea vaatii ? ( turbo, cuuleri, putki, custom softa vieläkö muuta ? )
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
koneen tyyppi on AEL
audiclubin sivuilta löytyy koneesta lisää tietoa.
noilla muutoksilla luulis irtoavan toi +200 hv, koska pelkällä lastulla lupaavat jo reilut 170hv. ainoa heikkokohta taitaa olla jakopään hihna.
TDIfreak, valonviejä ja muut gurut ainakin osaavat kertoa tarkempaa viritysfaktaa moottorille.
audiclubin sivuilta löytyy koneesta lisää tietoa.
noilla muutoksilla luulis irtoavan toi +200 hv, koska pelkällä lastulla lupaavat jo reilut 170hv. ainoa heikkokohta taitaa olla jakopään hihna.
TDIfreak, valonviejä ja muut gurut ainakin osaavat kertoa tarkempaa viritysfaktaa moottorille.
Tuossa jotain spekulaatiota virittelystä http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=59909
Mukava käyttöauto tollanen iso audi. Maantieajossa parhaimmillaan. Kyllä sillä vakionakin normiliikenteen mukana pysyy, joskin eipä se pikku piristyksellä vielä piloille mene =)
Suuret tehot syö luotettavuutta ja tietysti isot modaukset haukkaa rahaa, mutta kuka sitte mitäki haluaa.
Vaihteisto ei puheiden mukaan ole maailman kestävintä tekoa. Tietysti kaiken saa rikottua, mutta tuossa taitaa vaatia järjen käyttöä jo melko maltillisillakin momenteilla.
Listaan vois lisätä kytkimen ja mahollisesti suuttimet.
Mukava käyttöauto tollanen iso audi. Maantieajossa parhaimmillaan. Kyllä sillä vakionakin normiliikenteen mukana pysyy, joskin eipä se pikku piristyksellä vielä piloille mene =)
Suuret tehot syö luotettavuutta ja tietysti isot modaukset haukkaa rahaa, mutta kuka sitte mitäki haluaa.
Vaihteisto ei puheiden mukaan ole maailman kestävintä tekoa. Tietysti kaiken saa rikottua, mutta tuossa taitaa vaatia järjen käyttöä jo melko maltillisillakin momenteilla.
Listaan vois lisätä kytkimen ja mahollisesti suuttimet.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Sanoisin, että putki, race-suuttimet ja Karalan softa, niin riittää just yli 200hv. Itse laittaisin vielä paremman välijäähyn. Kytkimen takia (onkohan tollasessa Audissa kaksoismassavauhtis?) joutuu vääntöjä rajottaan.
Kone on kestänyt ainakin 550Nm ja 250hv moitteetta transportterissani ja lisää tulee...
Kone on kestänyt ainakin 550Nm ja 250hv moitteetta transportterissani ja lisää tulee...
on.
pienellä evry-kutittelulla sen saa jo tukkoon. 2-4 tonnin välillä vetää, muualla ei sitten juurikaan mitään tapahdu ;)
akte ei mielestäni ihan suoranaisesti kertonut, mutta käsittääkseni 140heppaissa on kaksoismassavauhtis (ainaki 6 vaihteisissa). Duunikaverin 6lovinen A6nen alkoi täristää jo pelkällä lastulla... Tiedustelujeni mukaan kiinteä- ja kaksoismassapyörä on keskenään vaihtokelpoisia. Kuin myös 5v ja 6v askit. (itellä 5lovinen ja rohisee)
pienellä evry-kutittelulla sen saa jo tukkoon. 2-4 tonnin välillä vetää, muualla ei sitten juurikaan mitään tapahdu ;)
akte ei mielestäni ihan suoranaisesti kertonut, mutta käsittääkseni 140heppaissa on kaksoismassavauhtis (ainaki 6 vaihteisissa). Duunikaverin 6lovinen A6nen alkoi täristää jo pelkällä lastulla... Tiedustelujeni mukaan kiinteä- ja kaksoismassapyörä on keskenään vaihtokelpoisia. Kuin myös 5v ja 6v askit. (itellä 5lovinen ja rohisee)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa