2.5 TDI EGR tukkiminen + hyödyt?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

piritek
-
Viestit: 474
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

2.5 TDI EGR tukkiminen + hyödyt?

ViestiKirjoittaja piritek » 7.7.2006 20:58

Löytyskö keltään mahdollisesti kuvia tai tietoa, miten tuon EGR:n saisi tukittua tuosta 2.5 TDI (AEL) koneesta.

Mitä käytännön hyötyä/haittaa EGR:n tukkimisesta on?

Kiitän ja kumarran!

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.7.2006 21:33

Hyöty aivan kuten muissakin, eli ei sotke imusarjaa ja haittapuolena lämpiää talvella huonommin

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 7.7.2006 22:36

toinen lisähyöty on, että turbo "herää" hieman nopeammin kiihdytykseen alettaessa alakierroksilta, koska kaikki pakokaasu johdetaan turbon läpi eikä osa mene takaisin kiertoon.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 8.7.2006 13:17

Haittana on tietysti noxien lisääntyminen päästöissä, eli jos sulla on jälkikasvua niin katsoppa häntä silmiin ja ymmärät että se on heiltä jollakin tavalla pois.

No joo pääasia olisi ettei kaikki Kiinan 2 miljardia ihmistä kävisi kytkemään EGR järjestelmää pois.

Tulee muuten aika tiukat päästörajat vuonna 2008 voimaan, mutta mitä merkitystä sillä on kun verrataan vuoden 1996 ja 2008 autokantaa maailmassa keskenään. Vaikka päästetään enää 10% entisestä _uusissa_ autoissa niin silti kokonaispäätö on samaa luokkaa, ja luultavasti enemänkin kun autoja on niin paljon enemmän, huh.

Tulisipa se vety ja muuttaisi tilanteen...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa