Utelua AHUsta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

village idiot
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.4.2005 0:25

Utelua AHUsta

ViestiKirjoittaja village idiot » 4.7.2006 23:13

Luin tuossa joutessani koko diesel power-osaston läpi ja en saanut oikein valmista vastausta mieltä painaviin kysymyksiin.

Eli:
1. Evry. Kärryssä on lastu (en tiedä mikä, oli jo ostettaessa), onko tuosta evry-viritelmästä hyötyä vai onko lastun ansiosta jo säätö "tappirajassa"?

2. Bleedaus. Miten tarkalleen ottaen toteutetaan? Ja jälleen, onko järkeä kun on jo lastu? Ahdot nousee mittarin mukaan 1,2 hetkellisesti ja palautuu sitten 1,0.

3. Miten paljon kiusantekoa AHU kestää ennen kuin poikii koko laite? Eli koska alkaa olla viritystaso sitä luokkaa että mekaanisen kestävyyden raja alkaa ylittymään.

4. MAF. Antaa arvoa 700-750 kolmosella vedätettäessä, siis huonon suuntaan menossa, kun pitäis olla siellä about 850, right? Jossain topicissa täällä oli linkki sivulle missä neuvottiin miten kyhätä "vahvistin" maffille. Toimiiko se?

5. V***umainen vika: pakkasessa ajoon lähtiessä toimii normaalisti, muutaman kilometrin jälkeen loppuu ahtaminen, missä vika? Ahtopaineet nousee suorassa suhteessa kierroksiin, ei siis lähde keräämään ahtoja ollenkaan. Vähintäänkin riittävän sekavasti kirjoitettu... Meno on samaa luokkaa kuin SDI:ssä, ei kiihdy kuin kuski. EGR jumittaa? Ideoita, visioita ja hyvää parempia arvauksia otetaan vastaan.

Bensakoneet ja niiden ahtaminen turbolla, mekaanisesti ja kemiallisesti on tuttua, mutta dieseleiden kanssa ei ole tullu pelattua kun ei ole ollut tarvetta. Vaan nyt kun jouduin käyttöautoksi ostamaan dieselin ajomäärien vuoksi niin tarvii paneutua asiaan. Koitin käyttää hakua, ei oikeen mitään kummempaa löytynyt, ehkä en vaan osaa.
Kiitän ja kumarran jo etukäteen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.7.2006 23:31

Ilman ahtimen vaihtoa ei kannata alkaa juuri muuta tekemään, kerta sinulla on jo lastu siinä.
Vakio ahtimelle taitaa olla juurikin maksimi ahdot jo juuri nyt.
Kaipa tuo sen 200hp juuri kestää ;)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 5.7.2006 6:05

MAFfi ainakin vaihtoon. Pitäis näyttää kiihdytyksissä about tonnia. Mielellään jopa yli.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 5.7.2006 8:19

Ja tuo ahtojen tippuminen saattaa johtua ahtopainesolenoidista vai mikä nyt onkaan tieteelliseltä nimeltään. Itsellä tekee samaa kiihdyttäessä ylämäkeen.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 5.7.2006 9:43

Pitäis näyttää kiihdytyksissä about tonnia. Mielellään jopa yli.

Mihin tämä oikein perustuu? Jotain faktaa asiasta?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.7.2006 10:06

AHU cordobassa 847,9 mg on maksimi. 700-750 on liian vähän, vaikuttaa jo vähän syöttöihin.

village idiot
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.4.2005 0:25

ViestiKirjoittaja village idiot » 5.7.2006 16:25

^ Eli jos kyhäilen sen "vahvistimen" ja saan sen vielä toimimaankin niin tuon 847,9 arvon yli ei kannata veivata?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 5.7.2006 17:12

Ennemmin vaihtaisin sen maffin kokonaan kun alkaisin sitä virittelemään. vähän veikkaan että tulee parempi ja pääset halvemmalta loppupelissä :D

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 6.7.2006 9:32

2. Bleedaus. Miten tarkalleen ottaen toteutetaan?

Coolerin putkesta pitäis lähtee ECUlle pieni alipaineputki. Siihen voi tökätä pientä reikää. Toki parempi vaihtoehto on laittaa siihen venttiili väliin josta voi tarvittaessa säädellä.
Ei ole itse kyllä tullut kokeiltua paljonko kärsii laittaa vuotoa, meneekö mahdollisesti jossain kohtaa vikatilaan?

Siitä MAFfista... Laita sitten Pierburg, niin ei tartte siitä huolehtia enää.

village idiot
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.4.2005 0:25

ViestiKirjoittaja village idiot » 6.7.2006 17:07

Jees kiitti vinkeistä tähän mennessä, täytyy katsoa mitä tuolle tekee. Ensimmäisinä ainakin vuorossa EGR:n tulppaus, imusarjan tiskaus ja maffin vaihto tai korjausyritys. Josko tuo tehojen katoaminen sään ollessa sopiva ja kuun asennon ollessa oikea vaikka sillä EGR-projektilla häviäisi.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 6.7.2006 22:50

Eipä varmaan egr siihen apua tuo, siellä pottuilee se ahtopaineen säätöventtiili oliko se t.75 tms. Itsellä oli aikoinaan ahu ja se säätöventtiili siellä pottuili,maffi oli mallia pierburg eli ikuinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa