Tdi+automaatti+evry

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

Tdi+automaatti+evry

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 3.6.2006 13:02

Onkos porukat evrytelleet automaattivaihteisia pelejä ja onko minkälaisia kokemuksia?
Ite evrytin tuon AAT koneisen automaattisatasen katkaisijan takaa toimivilla 500 ja 1kohmin vastuksilla, joilla tuntuis meno maittavan ja savu riittävän (varsinkin tuolla pienemmällä vastuksella), mutta ongelmiahan tuon kanssa tuli kuitenkin, täyskiihdytyksessä paikaltaan ja pienistä nopeuksistä lähtien laatikko menee vikatilaan, eikä vaihda kakkosta isommalle.
Tätä ei kuitenkaan tapahdu esim. 80 vauhdista kiihdytettäessä, eli tuo vika ilmenee ainoastaan ykkös ja kakkosvaihteella.
Tuon halvan autocaugen ahtomittarin mukaan ilman evryä ahdot ei nouse yli 1 kilon, kun taas laimeammalla vastuksella ahdot käy 1.2 kilossa ja rankemmalla jopa 1.5 kilossa täyskaasulla.
Olisiko tuolla ahtopaineella jotain tekoa vian kanssa? Oman päättelyn mukaan vakiosofta voisi alkaa napisemaan jonkinverran yli kilon paineista.
Tuo vika häviää virrat katkaisemalla, mutta ei sytytä hehkuvaloa eikä moottorihäiriövaloa laatikon lopettaessa toiminnan.
Olsiko kellään samansuuntaisia kokemuksia tai hyviä vinkkejä tuohon probleemaan?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 5.6.2006 8:21

Toimiikos sulla kone normaalisti joka tilanteessa?
Mulla samainen mosa ja kova aski, jos on liian pieni vastus evryssä niin sammuu. Muutaman kerran on näin käynyt, pitänee laittaa aavistuksen isompi vastus.
Oire ilmenee juurikin pienillä vaihteilla, ihan niinkuin sulla tuo tomaatin vikatila.

Ootko kokeillu bleedata boksille menevää letkua?

Sellasta on tullu mietittyä, että onkohan softassa joku hätäraja myös tolle pumpun toiminnalle? Että mahtaako evryllä saada sen niin sekasin että meno loppuu tämän takia. Toinen epäilyn kohde on ollut liian suuri ahtopaine, mutta kun ei oo saanu aikaseks laittaa mittaria niin eipähän sitä vielä tiedä....

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 6.6.2006 21:20

Kyllä tuo muuten toimii melko normaalisti, eli ei rytkytä, eikä sammuile.
Tänään kokeilin tuota bleedausta ja kas, loota ei menekään vikatilaan joka kerta tuolla kilo-ohmin vastuksella (500 ohmilla kyllä joka kerta).
Tein siihen letkuun ihan rehellisen viillon maggaiverilla ja nyt kyllä tuntuis vetävän "huomattavasti" paremmin ilman evryäkin ja sitten tuon laimeemman evryn kanssa tuleekin jo selväksi, miksi tuohon on laitettu selkänojat :)
Nyt bleedattuna pintakaasulla ajaessa kyllä tuntuu välillä pientä epätasaisuutta käynnissä.
Onkos tuolla bleedauksella miten hyvät mahikset hajottaa jotain?
Sellasta on tullu mietittyä, että onkohan softassa joku hätäraja myös tolle pumpun toiminnalle?

Voi hyvinkin olla.. eka evrytesti potikan kanssa ~200 ohmia tuotti älyttömän lähdön, ihan helvetisti mustaa savua ja lopuks ihan totaalisen hyytymisen.

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 9.6.2006 12:34

Lissää kysymyksiä..
Minkähänkokoinen nestepää tuommoisessa 115 hv AAT vitosessa on?
Soveltuisiko nuo 140 heppaisen version tai volvon suuttimet suuttimiksi ja mihin asti niissä riittäisi kapasiteetti?
Jossain oli juttua että 150 hv transportterin pakosarja ja puhallin (garret gt20 vnt?) sopisivat tuohon kylkeen, mutta sopiiko ihan oikeesti ja fyysisesti?
Asiantuntijat asialle :)

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 20.6.2006 18:35

Sain tänään vaggicommipiuhan postissa jaripetteriltä ja heti piti käydä testaamassa.
Eli täyskaasulähtö evry päällä ja tulos oli tämä:
Kuva
Eli jos osasin tulkita oikein niin epäilykset osuivat oikeiksi, eli liian iso ahtopaine---->laatikko vikatilaan.
Mitähän sitten? olisiko ehdotuksia? Taitaa isommalla nestepäällä ja puhkulla nostella ahtoja myös.. Olisiko uusi softa avain onneen?
Muuten vaikuttaisi aika kelpo jutulta tuo vaggicommi, vieläku sais kokoversion...
Siis käytössä oli tuo demoversio, eikä ainakaan sillä päässy kiinni noihin lohkoihin, enkä kyllä tiiäkään mistä saa näkviin esim. ahtopaineet.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.6.2006 20:36

Eipä tuohon muuta juuri muuta apua ole kuin isompi ahdin.

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 20.6.2006 21:47

Eipä tuohon muuta juuri muuta apua ole kuin isompi ahdin.

Olisiko suositella jotain suunnilleen bolt on tyyppistä ratkaisua?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 21.6.2006 8:39

Tuolla on jotain turbonvaihtoon/suosituksiin liittyen
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=59909

Boksia huijaamalla pääsee eroon vikatilasta, mutta siinä tavallaan kusettaa itteensä koska vehkeet ei kestä pisemmän päälle. Eli eiköhän se ainut oikea lääke ole turbon vaihto, ja siitähän se oravanpyörä suuttimiin, putkistoon, cooleriin, softaan jne sitten lähtee...

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 25.6.2006 22:18

Olisikos kenelläkään tietoa, että mikä on tuo rajapaine, joka vie vikatilaan?
Ja saako tuota G71 anturia testattua mitenkään? Meni nimittäin tänään vikatilaan lähdössä ihan ilman evryäkin, eli voisiko tuo anturi vedellä viimeisiään?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.6.2006 22:52

Ellei sittenkin N75 ole rikki tai johdinsiivet jumii

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 29.6.2006 13:15

Nytpä sitten loppui savuttelu tältä erää...
Meni syöttöpumpun hihna poikki.
Onko tuo miten mahdottomuus saada ite säätöihin vai kuskaanko tiiselipajalle.
Jos jollain olisi linkkiä vaihto-ohjeisiin, niin olisi ihan jees.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.6.2006 13:19

Meinaatko selvitä pelkällä jakohihnan vaihdolla? Tuohon pumpun ajoitukseen tarvitset vag-comin

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 29.6.2006 14:13

Olipa onni mukana ettei ollu se toisellapuolella konetta oleva pitkä hihna!
Eikai siinä vaihdossa mitään ihmeellistä ole, mut ajoitus on tarkka jutska.
Ja kai se jakohihna katsii vaihtaa samalla....

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 29.6.2006 16:19

Juu ei kai sen pitäisi hirmusti rikkoa mitään, kun eihän tuo hihna pyöritä muuta kuin pumppua.
Vaggicommihan löytyy tuota ajoituksen tarkastusta varten (vielä ku osais käyttää..)
Jakohihnan oli entinen omistaja vaihdattanut just ennen kauppoja, mut oli sitten jäänyt pumpun hihna vaihtamatta.
Pitää kyllä vielä tarkistaa tuo jakohihnakin, ettei tule lisää yllätyksiä..

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 30.6.2006 23:51

Voisikos joku tietävä pistää rautalankaohjeet tyhmälle tuosta ajoituksen tarkastuksesta?
Sain auton jo pajan pihaan, mutta eivät kerenneet laittamaan ennen viikonloppua joten laitan sitten hihnan ite huomenna.
Siellä se on Audi katsekontaktissa Hipin Golffin kanssa pajan pihassa :)

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 1.7.2006 20:36

Ei tarvikaan ohjeita, taas rokkaa Audi.
Ei se niin paha homma ollutkaan, eniten päänvaivaa aiheutti nuo ajoitusmerkit, kun ei noissa nokka-akselin päissä olevissa hihnapyörissä olekaan kuulemma kiiloja ja siten on ajoitusmerkitkin missä sattuu...
Korvakuulolta hihna kohalleen ja sittenhän oltiinkin jo kartalla vaggicommin kanssa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 2.7.2006 17:15

Eikös tuo onnistu siten, että katsot vauhtipyörältä merkin kohdalleen ja sitten vain pumpun merkit kohdilleen. Näin muistelisin ainakin trp:ssä olleen.

Ja eiköhän siellä nokka-akselin takapäässä ole hahlo nokan asettamiseen, mutta sitä ei kannata pumpun ajoittamiseen käyttää..

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 4.7.2006 21:19

Säädin ennakot vähän aikasemmalle ja ny lähtee käyntiin pikkasen herkemmin ja tuntuis kulkevankin hivenen herkemmin ja vastaa kaasuun paremmin. Sekä kulutus taisi laskea ihan jonkun verran.
Ei kyllä tullut katottua ajoitusta ennen hihnan katkeamista, joten voi olla ettei se ollut ihan kohdallaan aiemmin.
Alkuperäiseen aiheeseen: Nyt on 2kohmin vastus ja ero vakioon on huomattava ja mikä tärkeintä, se EI mene vikatilaan enään.
Pitää vielä yrittää optimoida tuota vastusarvoa, mutta jo 1800 ohmilla menee vikatilaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa