Tdi+automaatti+evry
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Tdi+automaatti+evry
Onkos porukat evrytelleet automaattivaihteisia pelejä ja onko minkälaisia kokemuksia?
Ite evrytin tuon AAT koneisen automaattisatasen katkaisijan takaa toimivilla 500 ja 1kohmin vastuksilla, joilla tuntuis meno maittavan ja savu riittävän (varsinkin tuolla pienemmällä vastuksella), mutta ongelmiahan tuon kanssa tuli kuitenkin, täyskiihdytyksessä paikaltaan ja pienistä nopeuksistä lähtien laatikko menee vikatilaan, eikä vaihda kakkosta isommalle.
Tätä ei kuitenkaan tapahdu esim. 80 vauhdista kiihdytettäessä, eli tuo vika ilmenee ainoastaan ykkös ja kakkosvaihteella.
Tuon halvan autocaugen ahtomittarin mukaan ilman evryä ahdot ei nouse yli 1 kilon, kun taas laimeammalla vastuksella ahdot käy 1.2 kilossa ja rankemmalla jopa 1.5 kilossa täyskaasulla.
Olisiko tuolla ahtopaineella jotain tekoa vian kanssa? Oman päättelyn mukaan vakiosofta voisi alkaa napisemaan jonkinverran yli kilon paineista.
Tuo vika häviää virrat katkaisemalla, mutta ei sytytä hehkuvaloa eikä moottorihäiriövaloa laatikon lopettaessa toiminnan.
Olsiko kellään samansuuntaisia kokemuksia tai hyviä vinkkejä tuohon probleemaan?
Ite evrytin tuon AAT koneisen automaattisatasen katkaisijan takaa toimivilla 500 ja 1kohmin vastuksilla, joilla tuntuis meno maittavan ja savu riittävän (varsinkin tuolla pienemmällä vastuksella), mutta ongelmiahan tuon kanssa tuli kuitenkin, täyskiihdytyksessä paikaltaan ja pienistä nopeuksistä lähtien laatikko menee vikatilaan, eikä vaihda kakkosta isommalle.
Tätä ei kuitenkaan tapahdu esim. 80 vauhdista kiihdytettäessä, eli tuo vika ilmenee ainoastaan ykkös ja kakkosvaihteella.
Tuon halvan autocaugen ahtomittarin mukaan ilman evryä ahdot ei nouse yli 1 kilon, kun taas laimeammalla vastuksella ahdot käy 1.2 kilossa ja rankemmalla jopa 1.5 kilossa täyskaasulla.
Olisiko tuolla ahtopaineella jotain tekoa vian kanssa? Oman päättelyn mukaan vakiosofta voisi alkaa napisemaan jonkinverran yli kilon paineista.
Tuo vika häviää virrat katkaisemalla, mutta ei sytytä hehkuvaloa eikä moottorihäiriövaloa laatikon lopettaessa toiminnan.
Olsiko kellään samansuuntaisia kokemuksia tai hyviä vinkkejä tuohon probleemaan?
Toimiikos sulla kone normaalisti joka tilanteessa?
Mulla samainen mosa ja kova aski, jos on liian pieni vastus evryssä niin sammuu. Muutaman kerran on näin käynyt, pitänee laittaa aavistuksen isompi vastus.
Oire ilmenee juurikin pienillä vaihteilla, ihan niinkuin sulla tuo tomaatin vikatila.
Ootko kokeillu bleedata boksille menevää letkua?
Sellasta on tullu mietittyä, että onkohan softassa joku hätäraja myös tolle pumpun toiminnalle? Että mahtaako evryllä saada sen niin sekasin että meno loppuu tämän takia. Toinen epäilyn kohde on ollut liian suuri ahtopaine, mutta kun ei oo saanu aikaseks laittaa mittaria niin eipähän sitä vielä tiedä....
Mulla samainen mosa ja kova aski, jos on liian pieni vastus evryssä niin sammuu. Muutaman kerran on näin käynyt, pitänee laittaa aavistuksen isompi vastus.
Oire ilmenee juurikin pienillä vaihteilla, ihan niinkuin sulla tuo tomaatin vikatila.
Ootko kokeillu bleedata boksille menevää letkua?
Sellasta on tullu mietittyä, että onkohan softassa joku hätäraja myös tolle pumpun toiminnalle? Että mahtaako evryllä saada sen niin sekasin että meno loppuu tämän takia. Toinen epäilyn kohde on ollut liian suuri ahtopaine, mutta kun ei oo saanu aikaseks laittaa mittaria niin eipähän sitä vielä tiedä....
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Kyllä tuo muuten toimii melko normaalisti, eli ei rytkytä, eikä sammuile.
Tänään kokeilin tuota bleedausta ja kas, loota ei menekään vikatilaan joka kerta tuolla kilo-ohmin vastuksella (500 ohmilla kyllä joka kerta).
Tein siihen letkuun ihan rehellisen viillon maggaiverilla ja nyt kyllä tuntuis vetävän "huomattavasti" paremmin ilman evryäkin ja sitten tuon laimeemman evryn kanssa tuleekin jo selväksi, miksi tuohon on laitettu selkänojat :)
Nyt bleedattuna pintakaasulla ajaessa kyllä tuntuu välillä pientä epätasaisuutta käynnissä.
Onkos tuolla bleedauksella miten hyvät mahikset hajottaa jotain?
Voi hyvinkin olla.. eka evrytesti potikan kanssa ~200 ohmia tuotti älyttömän lähdön, ihan helvetisti mustaa savua ja lopuks ihan totaalisen hyytymisen.
Tänään kokeilin tuota bleedausta ja kas, loota ei menekään vikatilaan joka kerta tuolla kilo-ohmin vastuksella (500 ohmilla kyllä joka kerta).
Tein siihen letkuun ihan rehellisen viillon maggaiverilla ja nyt kyllä tuntuis vetävän "huomattavasti" paremmin ilman evryäkin ja sitten tuon laimeemman evryn kanssa tuleekin jo selväksi, miksi tuohon on laitettu selkänojat :)
Nyt bleedattuna pintakaasulla ajaessa kyllä tuntuu välillä pientä epätasaisuutta käynnissä.
Onkos tuolla bleedauksella miten hyvät mahikset hajottaa jotain?
Sellasta on tullu mietittyä, että onkohan softassa joku hätäraja myös tolle pumpun toiminnalle?
Voi hyvinkin olla.. eka evrytesti potikan kanssa ~200 ohmia tuotti älyttömän lähdön, ihan helvetisti mustaa savua ja lopuks ihan totaalisen hyytymisen.
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Lissää kysymyksiä..
Minkähänkokoinen nestepää tuommoisessa 115 hv AAT vitosessa on?
Soveltuisiko nuo 140 heppaisen version tai volvon suuttimet suuttimiksi ja mihin asti niissä riittäisi kapasiteetti?
Jossain oli juttua että 150 hv transportterin pakosarja ja puhallin (garret gt20 vnt?) sopisivat tuohon kylkeen, mutta sopiiko ihan oikeesti ja fyysisesti?
Asiantuntijat asialle :)
Minkähänkokoinen nestepää tuommoisessa 115 hv AAT vitosessa on?
Soveltuisiko nuo 140 heppaisen version tai volvon suuttimet suuttimiksi ja mihin asti niissä riittäisi kapasiteetti?
Jossain oli juttua että 150 hv transportterin pakosarja ja puhallin (garret gt20 vnt?) sopisivat tuohon kylkeen, mutta sopiiko ihan oikeesti ja fyysisesti?
Asiantuntijat asialle :)
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Sain tänään vaggicommipiuhan postissa jaripetteriltä ja heti piti käydä testaamassa.
Eli täyskaasulähtö evry päällä ja tulos oli tämä:
Eli jos osasin tulkita oikein niin epäilykset osuivat oikeiksi, eli liian iso ahtopaine---->laatikko vikatilaan.
Mitähän sitten? olisiko ehdotuksia? Taitaa isommalla nestepäällä ja puhkulla nostella ahtoja myös.. Olisiko uusi softa avain onneen?
Muuten vaikuttaisi aika kelpo jutulta tuo vaggicommi, vieläku sais kokoversion...
Siis käytössä oli tuo demoversio, eikä ainakaan sillä päässy kiinni noihin lohkoihin, enkä kyllä tiiäkään mistä saa näkviin esim. ahtopaineet.
Eli täyskaasulähtö evry päällä ja tulos oli tämä:
Eli jos osasin tulkita oikein niin epäilykset osuivat oikeiksi, eli liian iso ahtopaine---->laatikko vikatilaan.
Mitähän sitten? olisiko ehdotuksia? Taitaa isommalla nestepäällä ja puhkulla nostella ahtoja myös.. Olisiko uusi softa avain onneen?
Muuten vaikuttaisi aika kelpo jutulta tuo vaggicommi, vieläku sais kokoversion...
Siis käytössä oli tuo demoversio, eikä ainakaan sillä päässy kiinni noihin lohkoihin, enkä kyllä tiiäkään mistä saa näkviin esim. ahtopaineet.
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Tuolla on jotain turbonvaihtoon/suosituksiin liittyen
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=59909
Boksia huijaamalla pääsee eroon vikatilasta, mutta siinä tavallaan kusettaa itteensä koska vehkeet ei kestä pisemmän päälle. Eli eiköhän se ainut oikea lääke ole turbon vaihto, ja siitähän se oravanpyörä suuttimiin, putkistoon, cooleriin, softaan jne sitten lähtee...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=59909
Boksia huijaamalla pääsee eroon vikatilasta, mutta siinä tavallaan kusettaa itteensä koska vehkeet ei kestä pisemmän päälle. Eli eiköhän se ainut oikea lääke ole turbon vaihto, ja siitähän se oravanpyörä suuttimiin, putkistoon, cooleriin, softaan jne sitten lähtee...
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Juu ei kai sen pitäisi hirmusti rikkoa mitään, kun eihän tuo hihna pyöritä muuta kuin pumppua.
Vaggicommihan löytyy tuota ajoituksen tarkastusta varten (vielä ku osais käyttää..)
Jakohihnan oli entinen omistaja vaihdattanut just ennen kauppoja, mut oli sitten jäänyt pumpun hihna vaihtamatta.
Pitää kyllä vielä tarkistaa tuo jakohihnakin, ettei tule lisää yllätyksiä..
Vaggicommihan löytyy tuota ajoituksen tarkastusta varten (vielä ku osais käyttää..)
Jakohihnan oli entinen omistaja vaihdattanut just ennen kauppoja, mut oli sitten jäänyt pumpun hihna vaihtamatta.
Pitää kyllä vielä tarkistaa tuo jakohihnakin, ettei tule lisää yllätyksiä..
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Ei tarvikaan ohjeita, taas rokkaa Audi.
Ei se niin paha homma ollutkaan, eniten päänvaivaa aiheutti nuo ajoitusmerkit, kun ei noissa nokka-akselin päissä olevissa hihnapyörissä olekaan kuulemma kiiloja ja siten on ajoitusmerkitkin missä sattuu...
Korvakuulolta hihna kohalleen ja sittenhän oltiinkin jo kartalla vaggicommin kanssa.
Ei se niin paha homma ollutkaan, eniten päänvaivaa aiheutti nuo ajoitusmerkit, kun ei noissa nokka-akselin päissä olevissa hihnapyörissä olekaan kuulemma kiiloja ja siten on ajoitusmerkitkin missä sattuu...
Korvakuulolta hihna kohalleen ja sittenhän oltiinkin jo kartalla vaggicommin kanssa.
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Säädin ennakot vähän aikasemmalle ja ny lähtee käyntiin pikkasen herkemmin ja tuntuis kulkevankin hivenen herkemmin ja vastaa kaasuun paremmin. Sekä kulutus taisi laskea ihan jonkun verran.
Ei kyllä tullut katottua ajoitusta ennen hihnan katkeamista, joten voi olla ettei se ollut ihan kohdallaan aiemmin.
Alkuperäiseen aiheeseen: Nyt on 2kohmin vastus ja ero vakioon on huomattava ja mikä tärkeintä, se EI mene vikatilaan enään.
Pitää vielä yrittää optimoida tuota vastusarvoa, mutta jo 1800 ohmilla menee vikatilaan.
Ei kyllä tullut katottua ajoitusta ennen hihnan katkeamista, joten voi olla ettei se ollut ihan kohdallaan aiemmin.
Alkuperäiseen aiheeseen: Nyt on 2kohmin vastus ja ero vakioon on huomattava ja mikä tärkeintä, se EI mene vikatilaan enään.
Pitää vielä yrittää optimoida tuota vastusarvoa, mutta jo 1800 ohmilla menee vikatilaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa