Mikähän virka tuolla ilmansuodattimen kotelon pohjalla olevalla läpällä on? Ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimet näin kesän kynnyksellä ja huomasin, että edellinen omistaja on tuon läpän nippusiteellä vetänyt pysyvään auki-asentoon...
Auto on muutenkin tuntunut jotenkin voimattomalta, varsinkin reilun 2000pm yläpuolelle... Jos tuossa voisi olla jotain selityksen tynkää tuohon potkun puuttumiseen...
Anteeksi jo etukäteen, jos tätä on foorumilla aikaisemminkin kyselty, en haulla itse ainakaan löytänyt, enkä dieseleistä/VW:stä muutenkaan ole juuri perillä...
115PD passat ilmansuodattimen kotelon läppä
Valvoja: ffp jäsenet
Ei sitä läppää kannata auki pitää. Imee vaan lämmintä ilmaa siitä. se on jousikuormitettu ja aukeaa jos putsarikotelossa alkaa olemaan alipainetta. Kanttattaa tarkastaa sieltä putsarilta lähtevä putki(menee ainakin golffissa lampun taaksi). SIellä saattaa olla ritilä ihan tukossa lehdistä sun muusta ylimääräisestä krääsästä.
Joo, en aikonutkaan tollaseksi sitä jättää, siitä ilmeisesti on jousi joskus katkennut, ja siksi varmaan nippusiteellä viritetty auki-asentoon... Puhdistin sen "siivilän", oli täynnä törkyä...
Ilmeisesti tehonpuute ei johdu tuosta läpästä kuitenkaan - mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa? Kun ei ole mittauskamoja, eikä viitsisi kokeilla uutta osaa niin kauan, että vika löytyy... Voi tulla aika kalliiksi :)
Tehot siis tuntuu olevan kateissa jostakin 2300rpm eteenpäin. Välillä taas tuntuu, että vetää vähän ylemmäskin asti, välillä ei oikein saa "lähtöjä" millään kierroksilla.
Ilmeisesti tehonpuute ei johdu tuosta läpästä kuitenkaan - mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa? Kun ei ole mittauskamoja, eikä viitsisi kokeilla uutta osaa niin kauan, että vika löytyy... Voi tulla aika kalliiksi :)
Tehot siis tuntuu olevan kateissa jostakin 2300rpm eteenpäin. Välillä taas tuntuu, että vetää vähän ylemmäskin asti, välillä ei oikein saa "lähtöjä" millään kierroksilla.
Kesäloman vuokisi en ole juuri ehtinyt asiaa enempää tutkimaan, mutta tuli mieleen yhtäkkiä sellainen, että onko tuo mokkula ennen ilmansuodatinta (anturi siis) ilmamassamittari?
Jos ilmamassamittari on ennen ilmansuodatinta, tuo läppähän päästää ilmaa sen ohi, ja anturi näyttää mitä sattuu... Selittäisi kovasti tuota vedon puutetta.
Jos en omin voimin tätä saa askarreltua kuntoon, olisiko kokkolanseudulta (tai edes lähialueelta) ketään jolla olisi vag-com ja vähän ylimääräistä aikaa jossain välissä?
Jos ilmamassamittari on ennen ilmansuodatinta, tuo läppähän päästää ilmaa sen ohi, ja anturi näyttää mitä sattuu... Selittäisi kovasti tuota vedon puutetta.
Jos en omin voimin tätä saa askarreltua kuntoon, olisiko kokkolanseudulta (tai edes lähialueelta) ketään jolla olisi vag-com ja vähän ylimääräistä aikaa jossain välissä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa