Tehoja diesel-mk1:seen ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

Tehoja diesel-mk1:seen ?

ViestiKirjoittaja Janne_P » 28.6.2006 0:06

Tuli hommattua projektiksi tuollainen '83 mk1. Tällä hetkellä pellin alla jyllää alkuperäinen 1.6 vaparidiesel. Ja kulkupuoli on mitä on...

Tarkoitus ja vakaa aikomus on lähteä parantelemaan tuota kulkupuolta koneen- ja laatikon vaihdolla. 1.6 TDic-motti keulalle, niin sopivilla virityksillä saadaan varmasti kulkupuoli meikäläistä tyydyttävälle tasolle.

Virittäminen ja koneiden ruuvaaminen on jotenkin hallussa, mutta toistaiseksi tämä projekti hyytyy byrokratiapuoleen ja meikäläisen tietämättömyyteen.

Nimittäin, kuinka paljon tuohon katiskaan saa laillisesti ladata tehoja, että laput menee muutoskatsastuksessa läpitte ?

Mihin malliin verrataan, ts. mikä on mallisarjan tehokkain versio ?

Jos ja kun "tappitehoilla" tarjotaan muutoskatsastukseen, niin mitä osia joutuu vaihtamaan, että kelpaa ? Jarruosia varmaan mutta mitä ja mistä vehkeestä kannattaa lainata ?

Onko tässä hommassa olemassa jotain "sudenkuoppia" jotka kaltaiseltani n00bilta voi jäädä huomaamatta -> ja sitten itkettää ?

Tällaisia mk1 ja Caddyn tekniikkaswappeja on varmaan tehty ennekin ja vaikka kuin monta. Homman aikaisemmin tehneet voisivat mieluusti kertoa kokemuksia.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.6.2006 8:20

Tehokkain malli 1.8 GTI jossa tehoa 112 hv.
Max katsastettavissa oleva teho 134,4 hv

Alusta/jarrut vastaamaan GTI:tä.

- Kallistuksenvakaajat eteen/taakse
- Jäähdytetyt levyt eteen
- Isommat sylinterit takarumpuihin 17mm ??
- 9" jarrutehostin jos ei ole jo

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 28.6.2006 9:59

Onko tuo vakaajien lisääminen minkätasoinen juttu ?
"Bolt on", vai pitääkö sepittää enemmänkin ? Mistä saa hommattua vakaajat ?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.6.2006 10:26

Eteen vakaaja tulee koriin kiinni samaan pisteeseen mihin etutukivarren takimmainen kiinnitys, eli tähän joutuu sepittää taikka hommaa kiinnikkeet. Tukivarsiin vakaaja tulee kiinni ns. u-pultilla

Taka-akseliin vakaaja tulee keskeltä kiinni kiinnikkeillä jotka pultataan akselin läpi, eli reiät ja joku sopiva viritys, päistä voi laittaa kiinni vaikka pakoputken kiristimellä.

Mulla olis setti vakaajia ylimääräisenä

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 28.6.2006 11:06

Jaahas, eli kohtuullisella sepittämisellä pitäsisi selvitä siis.

Olisko sulla "pipo_esa" tai jollakin muulla kuvaa/kuvia :

-toteutetusta muutoksesta ja/tai
-alkuperäisestä GTI-alustasta

Että selviäisi, mimmosia vänkkärautaviritelmiä sinne pitää ruveta väsäämään.

"pipo_esa" -> Heitäpä tarkempia tietoja noista "ylimääräisistä" vaikka privalla. Kiinnostavat kyllä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa