Polo 1.9D ei starttaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Polo 1.9D ei starttaa
Eli hyvin on toiminu, ei ole startti antanu mitään oireita, nyt kun piti lähteä ajamaan niin ei siis mitään, startti napsahtaa ja samantien lyö virrat pois, ainakin mittaristosta menee näytöt pimeäksi ja kello ja trippimittari nollaantuvat. Aluksi epäilin akkua mutta kaapeleilla yritin käyntiin ja samaa tekee. Samalla kun jotain liittimiä heiluttelin, meni koko mittaristo sekaisin, eli nyt kun virrat pistää päälle, rupeaa napsutus kuulumaan ja hehkun ja akun merkkivalot rupeavat vilkkumaan kilpaa.
Mikähän tuossa nyt voi olla, en uskoisi että startin hiilet tai soleinidi ainakaan voi aiheuttaa tuota virtojen pois menoa taikka mittariston villkumista...valot jos pistää päälle niin taustavalo vilkkuu myös. Yksi rele tuntui ainakin startatessa lämpenevän (kolmen rivistä ensimmäinen vasemmalta) mutta kokeilein myös ilman sitä ja solenoidi kyllä napsui vielä ja merkkivalot vilkkuivat samalla lailla. Onkos neuvoja vai revinkö heti startin irti ja vien korjaamoon?
EDIT: Akussa virtaa 11,4 volttia, luulisi startin tuolla ainakin pyöriä? Ja kerran kaapeleillakin kokeilin.
Voikohan esim. virtalukko aiheuttaa tuota koska kaikki vilkkuu (ajovalot myös jos on päällä) ja virrat lähtee veke heti kun kääntää starttia?
Mikähän tuossa nyt voi olla, en uskoisi että startin hiilet tai soleinidi ainakaan voi aiheuttaa tuota virtojen pois menoa taikka mittariston villkumista...valot jos pistää päälle niin taustavalo vilkkuu myös. Yksi rele tuntui ainakin startatessa lämpenevän (kolmen rivistä ensimmäinen vasemmalta) mutta kokeilein myös ilman sitä ja solenoidi kyllä napsui vielä ja merkkivalot vilkkuivat samalla lailla. Onkos neuvoja vai revinkö heti startin irti ja vien korjaamoon?
EDIT: Akussa virtaa 11,4 volttia, luulisi startin tuolla ainakin pyöriä? Ja kerran kaapeleillakin kokeilin.
Voikohan esim. virtalukko aiheuttaa tuota koska kaikki vilkkuu (ajovalot myös jos on päällä) ja virrat lähtee veke heti kun kääntää starttia?
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Tuota meinasinkin, ja tarkoitus oli joka tapauksessa lähteä töitten jälkeen akkua hakemaan, laturia ei ole ja maksaa n. puolet uuden akun hinnasta niin hommaan suoraan uuden akun, tuosta ei kumminkaan tiedä kuinka vanha on kun vasta auton ostin. Ja latauksenkin joutuisin tekemään kotona eli pitäisi akku ottaa irti ja raahata kävelten vartin matka joten ei paljon huvita. Ja mitä sitä turhaan yrittää pitkittää sen ikää parin kuukauden päästä sen joutuisi vaihtamaan kumminkin. Ja tosiaan, kaapelit tuli 1,3 eskortin raadosta joten iei varmaankaan tarpeeksi saanut virtaa.
Mulla oli tölkissä vastaavaa ongelmaa kanssa ja vikana oli liian pieni jännite johtuen huonosta maakaapelin yhdistämisestä ettei solenoidi vetäny mutta kun antoi apuvirtaa niin tuli tarpeeks suuri jännite solenoidin vetämiseen ja sitten jaksoi jotenkin pyörittää.. Kannattaa tarkistaa että maakaapeli yhdistää varmasti kunnolla ettei tule jännitehäviöitä matkalla..
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
jos nyt sen uuden akun vaihdat niin suosittelen että JOS viitsit, putsaat sekä maajohdon että virtajohdon molemmat päät/kosketuspinnat kunnolla, kumminkin jo ton ikäsessä autossa voi olla hapettumia just noissa liitoksissa jotka sitten tosiaan taas tekee aikamoisen jännitehäviön yhdessä viela huonon akun kanssa..
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
No nyt lähti käyntiin kun hommasi paksummat kaapelit ja kaverin isommalla autolla :) Ja akku tuli sitten vaihdettua, 62 ampeerinen muistaakseni kun 75 ampeerinen ei ois tilan puolesta mahtunu. Tosin löytyi että kaikki pois päältä ja auto sammuksissa, virtaa kuluu 150 milliampeeria eli jostain se vuotaa. Oisko kenelläkään ollu vastaavaa ongelmaa et mistä? Entisellä omistajalla on näköjään ollu vahvari ku virtajohto menee taakse, sen otin irti mutta ei vaikuttanut asiaan (oma mittari näyttää muuten 620 mA)...Jos ei ite jotain keksi niin lauantaina vien tutkittavaksi...jos ei sada, muuten ei onnistu ku korjarilla ei oo tallia :D
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Kaikilla sulakkeilla on kokeiltu ja vanhat vahvarin johdot otettu pois kun niitä en kumminkaan tule tarvitsemaan, ainakaan lähiaikoina, ja niin huonosti ne oli laitettu ett; jos itse joskus tulee laitettua vahvari niin paksumpaa johtoa pitää kumminkin laittaa ja "hieman" huolellisemmin.
Tuo 150mA tosiaan välillä nousee 320mA:n ilman mitään syytä. Eli vien sen vaan ukkelille tutkittavaksi lauantaina, kerron sitten et mitä löytys.
Tuo virtalukon pohja tosiaan on yksi vaihtoehto, tosin en nyt jaksa ruveta koko rattitolppaa purkamaa että pääsen sinne käsiksi.
Tuo 150mA tosiaan välillä nousee 320mA:n ilman mitään syytä. Eli vien sen vaan ukkelille tutkittavaksi lauantaina, kerron sitten et mitä löytys.
Tuo virtalukon pohja tosiaan on yksi vaihtoehto, tosin en nyt jaksa ruveta koko rattitolppaa purkamaa että pääsen sinne käsiksi.
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Kävin nyt sit näyttään ja selvis et yks rele aiheuttaa sen virran kulutuksen, ei tosin selvinnyt mikä tuo rele on. Konetilassa siis kun on kolme relettä rivissä niin tämä on ensimmäinen vasemmalta, oisko tietoa? Nyt on irti kokonaan ja kaikki kumminkin toimii niinkuin pitääkin.
Sitten vielä että oisko neuvoja mitkä ois hyvät huoltovälit tuolle koneelle..kaupunkiajoa n. 90 prossaa.
Eli milloin öljyt+filtteri, ilmafiltteri, dieselfiltteri ja jakopään remmi?
Ja sit viellä et miten sen "Service OIL" jutun saa nollattua niin ettei sitä kokoajan näytä? Vag comilla?
Sitten vielä että oisko neuvoja mitkä ois hyvät huoltovälit tuolle koneelle..kaupunkiajoa n. 90 prossaa.
Eli milloin öljyt+filtteri, ilmafiltteri, dieselfiltteri ja jakopään remmi?
Ja sit viellä et miten sen "Service OIL" jutun saa nollattua niin ettei sitä kokoajan näytä? Vag comilla?
http://ffp-motorsport.com/tuning/mk3in00.php Toimii ainakin cordobassa miksei polosakinJa sit viellä et miten sen "Service OIL" jutun saa nollattua niin ettei sitä kokoajan näytä? Vag comilla?
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa