aaz vento ei käynnisty?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tp00
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.5.2005 20:27

aaz vento ei käynnisty?

ViestiKirjoittaja tp00 » 15.3.2006 11:06

Eilen ajoin autoni pihaan, ei mitään vikaa kunnes aamulla... ei mihinkään!!!
kone pyörii mut ei yritäkkään syttyä.
ajoitus merkit silmämääräisesti kohillaan...

missä vois olla vika?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 15.3.2006 11:31

Magneettiventtiilli/venttiilin ohjauspuoli rikki ja jääny kiinni ja näin ei kone saa polttoainetta. Tämä nyt tällänen villi veikkaus

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 15.3.2006 11:53

Hehkun sulake palanu?

tp00
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.5.2005 20:27

ViestiKirjoittaja tp00 » 15.3.2006 12:12

magneettiventtiili naksuttelee ku virta päällä irroittaa johdon.

hehkun sulake näyttää olevan ehjä.

ei kai siellä voi olla muuta vikaa olla kuin polttoaineen saannissa?

Mut kiitti kumminkin!

vikaa etsitään...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 15.3.2006 12:26

Kokeile startata magneettiventtiilin piuha irti. Jos ajonesto on sekasin ja se sulkis venttiilin? Kun kuulemma uudemmissa vehkeissä sen venttiilin pitäisi toimia niin että se on aina auki ja konetta sammutettaessa kytketään hetkeksi siihen virta että venttiili menee kiinni ja kone sammuu.

Korjatkoon joku joka tietää paremmin.

tp00
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.5.2005 20:27

ViestiKirjoittaja tp00 » 15.3.2006 16:19

ei toiminut sekään... dääm...

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 15.3.2006 20:00

onko tässä ventossa sitä ajonestoa? siis sitä mustaa mötikkää pumpun kylessä?

tp00
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.5.2005 20:27

ViestiKirjoittaja tp00 » 15.3.2006 22:05

ei ole.

mallia 92. pumppu taitaa olla bosch merkkinen kai, katson huomenna tarkemmat tiedot

tp00
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.5.2005 20:27

ViestiKirjoittaja tp00 » 16.3.2006 14:24

taitaa olla kuningaspultissa vika.

hihnapyörä vipattaa ku pyörittää konetta.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 16.3.2006 16:06

juu tyyppivika että kampiakselin pultti löystyy... varsinkin jos sen avaa eikä korvaa uudella niin meinaapi löystyä. tämähän on mallia venyvä.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.3.2006 16:51

kyl sen pitäs käydä tai no jos jako on pyörähtänyt ni sit ei

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 17.3.2006 17:42

Saa olla kyl aikapaljon ajoitus tossa koneessa pilessä jos kone ei edes lupaa....mut jos ajoitus on pielessä ja kaikki hehkut rikki niin sit ei kyl edes lupaa eli....tarkista se ajoitus ja jos on pielessä niin sen kampuran pään kanassa ei kannata alkaa leikkimään eli kerralla kun toon ja kunnolla!

tp00
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.5.2005 20:27

ViestiKirjoittaja tp00 » 18.3.2006 11:46

Kyllä se pyörahteli ja oli käynnissä mut kiekat varmaan 700 ja sit sammu.

nyt auto purkuun ja uutta autoa tilalle siks aikaa ku vento valmistuu.

tp00
-
Viestit: 27
Liittynyt: 1.5.2005 20:27

ViestiKirjoittaja tp00 » 2.4.2006 22:20

Kävin kysymässä stockman autosta kampiakselin pään korjausarviota tai että voiko sen tehdä paikallaan ettei tarvitsisi purkaa koko juttua, niin asiansa osaava huoltotiskin mies sanoi että ei pysty korjaamaan ja pitää ostaa uusi kampiakseli, kiertokanget ja männät... joo... on se hyvä että ammattilaiset on asialla. =)

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 3.4.2006 10:35

Kyl sen kampuran pään pystyy koneistamaan..! eli uutta ei välttämättä tarvitse.! itellä makso kyseinen töy 100e ja laakeriden, tiivisteiden ja hihnapyörän+pultin kans n300e ! tein ite työt...

stopsi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 22.2.2005 14:57

ViestiKirjoittaja stopsi » 3.4.2006 11:40

Ite käytin korjaamossa kun auto täristi ja paljon. Oli kampiakselin pultti löysällä -> kampiakselin pää kierossa.

Kampiakselin pään suoristus (kampiakseli paikallaan)
Uusi hihnapyörä + pultti
+ jakopäänhihnan vaihto
+ venttiilikopan tiiviste

Yhteensä 290 euroa, osineen.

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 8.4.2006 23:27

itellä sama oli sama vika. kaks kertaa jo purettu käynnistyksen esto (musta möltti koneen kyljes) jälkimmäisellä kerralla ohitettiin koko härveli.. nyt toimii taas ku ajatus.. vw likkeessä tollanen hoito maksaa n.120ekee

I_me
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.5.2005 1:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja I_me » 13.4.2006 0:18

Pistetääs tämä tähän, eli potilas G2 1.6D, oireet ei käynnisty ilman roikka parituntia seisottuaan roikassa kun pitää n.10min niin lähtee kuin palmun alta.

Pariviikkoa sitten vaihdoin kaikki hehkut(vanhat olivat kaikki pimeänä) (hehkut jotka laitoin eivät ollett uudet mutta testasin ennen paikalleen laittoa että toimivat) Viikon pelasi hyvin ja lähti jokseensakin normaalisti käyntiin, mutta ei enään.

Mittasin yleismittarilla että hehkuille tulee virta normaalisti kun hehkuttaa ja huomasin mittoessani että, hehkuille tulee n. 2.5v jännitettä kokoajan vaikka avaimet eivät olisi virtalukossa, silloin kun hehkuvalo palaa tulee normaali 12v. Ilmeisesti jostain "vuotaa" jännite hehkuille ja se polttaa ne, tämä "vuotopaikka" on vain mysteeri. Olisiko ehdotuksia mistä alkaisi etsimään. Ei viitsisi laittaa uusia hehkuja ennenkuin ongelma on selvinnyt ne eivät varmaankaan kauaa kestäisi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa