Hehkutus ei toimi?
Valvoja: ffp jäsenet
Hehkutus ei toimi?
Golffi Tdi Agr 90hp koneella, vaihdettu 110hp:n ecu. Hehkut vaihdettu ja lämpötila-anturi, tarkistettu myös että hehkun sulake on ehjä. Vika on se, että hehkun valo aina vaan palaa jotain 1,5 sekuntia ja sitten sammuu, siis oli lämpötila ulkona tai moottorissa ihan mikä vaan. Tuntuu että se ei hehkuta tarpeeksi, tai ollenkaan. Sitten kun ottaa sen lämpömittarille tulevan anturin irti niin hehkuttaa ihan oikein, siis hehkunvalo palaa pitkään ja starttaa ongelmitta.
Tässä ohjeet tuon hehkutusajan pidentämiseen : http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304
Itselläni on kanssa ongelmia tuon hehkutuksen kanssa. Tai no hehkut pelaa ja kaikin puolin muuten pelaa kanssa mutta se perkeleen moottorin vikavalo palaa ja vag com herjaa hehkutulppien suuntaan.
Koneena on AGR ja ecu on ALH koneesta. Vikavalo ilmestyi aikalailla ecun vaihdon yhteydessä. Hehkut toimii, antaa kaikki saman vastuksen, rele toimii, se "tulpanhattu" hässäkkä toimii ja antaa kaikista paikoista saman vastuksen...
Ainoat mahdolliset syyt tuohon käytökseen ovat oikeastaan paska ecu tai sitten jostain oikosessa olevat johdot. Jos joku viitsisi mittailla kahden laitimmaisen tulpan välisen vastuksen siitä johtohässäkästä niin selviäisi sekin vaihtoehto. Nuohan ovat kytketty siten että kaksi vierekkäistä ovat saman piuhan päässä joten periaatteessahan laitimmaisten välillä pitäisi olla ääretön vastus. Omassani siinä välissä ei ollut ollenkaan vastusta.
Itselläni on kanssa ongelmia tuon hehkutuksen kanssa. Tai no hehkut pelaa ja kaikin puolin muuten pelaa kanssa mutta se perkeleen moottorin vikavalo palaa ja vag com herjaa hehkutulppien suuntaan.
Koneena on AGR ja ecu on ALH koneesta. Vikavalo ilmestyi aikalailla ecun vaihdon yhteydessä. Hehkut toimii, antaa kaikki saman vastuksen, rele toimii, se "tulpanhattu" hässäkkä toimii ja antaa kaikista paikoista saman vastuksen...
Ainoat mahdolliset syyt tuohon käytökseen ovat oikeastaan paska ecu tai sitten jostain oikosessa olevat johdot. Jos joku viitsisi mittailla kahden laitimmaisen tulpan välisen vastuksen siitä johtohässäkästä niin selviäisi sekin vaihtoehto. Nuohan ovat kytketty siten että kaksi vierekkäistä ovat saman piuhan päässä joten periaatteessahan laitimmaisten välillä pitäisi olla ääretön vastus. Omassani siinä välissä ei ollut ollenkaan vastusta.
Tiedättekö onko tuosta hehkutusajan pidentämisestä mitään haittaa koneelle tai hehkuille? Onko mahdollista, että hehku esim. kuumuu liikaa ja palaa?
Kännnistyvyyden kanssa minulla ei ole mitään ongelmia. Mutta ärsyttää niin nämä nyky dieselit, kun ei saisi enää edes hehkuvalo palaa. Mielestäni hehkutus kuuluu asiaan ja jos konetta lämmittää enen lähtöä, niin valo ei pala kuin sen reilun sekunnin. Katselisin sitä mieluusti pidempäänkin.
Kännnistyvyyden kanssa minulla ei ole mitään ongelmia. Mutta ärsyttää niin nämä nyky dieselit, kun ei saisi enää edes hehkuvalo palaa. Mielestäni hehkutus kuuluu asiaan ja jos konetta lämmittää enen lähtöä, niin valo ei pala kuin sen reilun sekunnin. Katselisin sitä mieluusti pidempäänkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa