Ahtopaine ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.12.2005 21:11
Ahtopaine ongelmia
Eli taas visaisia kysymyksiä... Elikkä miten tuollaiseen TDI 1z moottoriin voisi rakentaa erillisen ahtopaineen ohjaus järjestelmän? Esim. radalle ja kadulle eri paineet? Miten tuollainen apexin AVC-R toimii kiisselissä? Entä perus turbo ruuvi?
Viimeksi muokannut kiiskermaister, 14.3.2006 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mitään hyötyä.
Pelkkä ahtopaineen nosto vain laskee tehoa, sillä moottorin täytyy vain puristaa ilmaa enemmän. Teho otetaan polttoaineesta ei ilmasta.
Nyrkkisääntönä voi olla dieselissä että syöttöä niin paljon kuin saat, ahtopaineella kompensoidaan vain savutus pois.
1Z moottorisessa ahtopaineen säätö on helppo tehdä. ECU:lle menevään letkuun laitetaan T-haara, ja haaraan laitetaan norm neulaventtiili, jolla vuodatetaan letkua. Tällöin ECU luulee ahtopainetta pienemmäksi kuin se on oikeasti. Siinä se. Maksaa osat hyrdrauliikka liikkeessä ehkä 15eur.
Tosin 1Z:ssa on niin pieni turbo että.....
Pelkkä ahtopaineen nosto vain laskee tehoa, sillä moottorin täytyy vain puristaa ilmaa enemmän. Teho otetaan polttoaineesta ei ilmasta.
Nyrkkisääntönä voi olla dieselissä että syöttöä niin paljon kuin saat, ahtopaineella kompensoidaan vain savutus pois.
1Z moottorisessa ahtopaineen säätö on helppo tehdä. ECU:lle menevään letkuun laitetaan T-haara, ja haaraan laitetaan norm neulaventtiili, jolla vuodatetaan letkua. Tällöin ECU luulee ahtopainetta pienemmäksi kuin se on oikeasti. Siinä se. Maksaa osat hyrdrauliikka liikkeessä ehkä 15eur.
Tosin 1Z:ssa on niin pieni turbo että.....
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.12.2005 21:11
ok! kun todellinen ongelma on se että tuo alkuperäinen ahtopaineen säätö hässäkkä on täysin sekaisin ahtopaineet seilaa 0,6-1,2 välillä enkä tiedä mikä helvata siinä on kun kaikki ahtoputket on tarkistettu ja kahta eri ahtopaineen säätöventtiiliä koetettu ja molemmilla sama ongelma... kun ahtopaine nousee tonne 1.2 kuuluu pieni sihahdus ja laskee 0.6 alkaa taas ahtaa ja 1.2 sama juttu... ei riipu mitenkään säästä eikä koneen lämmöstä vaan aina. tästä vaan johdin ajatuksen että jos siihen rinnalle olisi saanut rakennettua jonkun oman säätöjärjestelmän niin olisi saanut kokeilla siten... Meinaa ruveta pikkuhiljaan ottaa aivoon toi värkki!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa