Onko 150 hv se maksimi johon tuo puhallin vain pystyy ?
Onko merkitystä missä koneessa kiinni
esim 2.2 tdi kone gm:n tekemänä ?
Olisiko gt22 sopiva korvaus ahdin ?
garret gt18v
Valvoja: ffp jäsenet
.
Ko. kokoinen ahdin on 2,15L mesen mootorissa vakioahtimena.
Siinä se juuri ja juuri riittää 1,5 kg ahtoihin/180hv tehoihin.
Sen pakopuolen "reijän" koko taitaisi olla ratkaiseva sille tehonkestolle.
Mesessä se on ~41mm.
Jos sinun ahtimessasi on suurempi -> tehonkestokin suurempi.
Mutta tosiaan, se riippuu, mistä autosta se on peräisin.
Ahtimet nykyään kasataan mootorikohtaisiksi. Niissä on eroja.
Ko. kokoinen ahdin on 2,15L mesen mootorissa vakioahtimena.
Siinä se juuri ja juuri riittää 1,5 kg ahtoihin/180hv tehoihin.
Sen pakopuolen "reijän" koko taitaisi olla ratkaiseva sille tehonkestolle.
Mesessä se on ~41mm.
Jos sinun ahtimessasi on suurempi -> tehonkestokin suurempi.
Mutta tosiaan, se riippuu, mistä autosta se on peräisin.
Ahtimet nykyään kasataan mootorikohtaisiksi. Niissä on eroja.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 10.1.2006 22:57
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 10.1.2006 22:57
Tietääkseni Opeliin softan saa helposti lafkasta kuin lafkasta. Samoin Baasin my99 ja 00 TiD malleihin, joissa irrallinen ecu. 01 alkaen Baasissa softa modattu syöttöpumppuun ( VP44 ), samalla muuttui tuo ahdinkin. Mun 9-3 Tidiä ei pystynyt edes Karala ohjelmoimaan...oppia ikä kaikki. Ainakin pari vuotta sitten oli tehnyt puolenkymmentä softaa näihin GM 2.2. koneisiin ( 150-155hp/340-350Nm ).
Vakio antoi mulla 138hp/290Nm.
Kumpi auto sinulla on VP44? Tehon lisäys kiinnostaisi itseäkin ettei ihan karvalakki volkkarit pyyhkisi ohitse...! ;)
Vakio antoi mulla 138hp/290Nm.
Kumpi auto sinulla on VP44? Tehon lisäys kiinnostaisi itseäkin ettei ihan karvalakki volkkarit pyyhkisi ohitse...! ;)
Minulla tuo opelin 2,2 tdi.
Mukava olisi kuulla paljonko vakiona siitä on saatu irti.
Ads huolto häkkinen arveli suuttimien riittävän yli 150 hv muttei löytänyt ainakaan silloin seuraavaa suurempaa kokoa luetteloistaan.
Millaiset osat lie esim noissa 2.5 tdi koneissa vm -00 ja ylöspäin esim turboa jos miettisi ja suuttimia niistä vaihtaen.
Pakoputkesta kannattanee jättää se välivaimennin pois ja takimmainen avarammaksi. Remuksella muutes veccuun suoraan tarjolla sellainen putki.
Tietysti vällärin isontaminenkaan ei liene pahasta.
Tehon lisäys tapoja on aina mukava mietiskellä.
Mukava olisi kuulla paljonko vakiona siitä on saatu irti.
Ads huolto häkkinen arveli suuttimien riittävän yli 150 hv muttei löytänyt ainakaan silloin seuraavaa suurempaa kokoa luetteloistaan.
Millaiset osat lie esim noissa 2.5 tdi koneissa vm -00 ja ylöspäin esim turboa jos miettisi ja suuttimia niistä vaihtaen.
Pakoputkesta kannattanee jättää se välivaimennin pois ja takimmainen avarammaksi. Remuksella muutes veccuun suoraan tarjolla sellainen putki.
Tietysti vällärin isontaminenkaan ei liene pahasta.
Tehon lisäys tapoja on aina mukava mietiskellä.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 10.1.2006 22:57
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa