Vaihdoin golffiin kannen ja kannentiivisteen. Käynnistäessä jäi öljynpainevalo palamaan. Hain kaupasta uuden anturin, mutta ei auttanut. Asensin öljykellon ja mittarin: käynistyksessä mittarin viisari heilahtaa mutta ei tule paineita. Testasin myös toisella kellolla ja mittarilla, sama tulos. Anturi/kello on siis kannessa.
Otin alipainepumpun pois ja pyöritin öljypumppua porakoneella, yhtäaikaa oli venttiilikoppa ja öljynpaineanturi pois. Vaikka pyöritin porakoneella semmosen minuutin verran ei öljyä tullut anturin reiästä eikä myöskään nokka-akselille. Kannesta kuului välillä kummia "bulp, pulp"-ääniä. Kanteen oli jossakin vaiheessa tullut jonkun verran öljyä, koska kannenpulttien päät olivat öljyn peitossa.
No sitten otin turbolle menevän öljyputken irti, joka on siinä jalassa, missä on öljynlauhdutin ja suodatin kiinni. Siitä reiästä tuli heti öljyä kun pyöritti öljypumppua käsin. Nyt en tiedä mitä testaisin seuraavaksi.
Vähän taustatietoa: lohko -84 TD ja kansi on mekaanisilla nostajilla oleva TD (valmistuspäivämäärä 12/90). Kannentiiviste minkä laitoin on muuten samanlainen kuin mitä entinen, paitsi että osa reijistä on siinä uudessa vähän pienempiä kuin mitä siinä vanhassa tiivisteestä.
Meneekö muuten öljy vain yhtä kanavaa pitkin ylös lohkosta kanteen? siis siitä kolmos ja nelospytyn välissä olevasta reiästä?
Oiskohan kellään ehdotuksia missä vika voisi olla tai mitä seuraavaksi testaisin?
1.6TD öljynpaine ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
hmm.. ei se pitäs olla väärinpäin (heh), mutta juu, tarkastan se heti aamulla kun menen tallille. Senhän voi kattoa päältäpäin, eikös se palanen, jossa on ne lovet kuulu olla kolmospytyn kohdalla jos on tiiviste oikein päin..
Entä jos nostan kannen pois ja kattelen jos siellä näkyy jotain kummaa niin voinko käyttää samoja kannenpultteja kun olen kiristänyt pultit nyt vain 4k, 6k, 2x90 astetta, vai täytyykö vaihtaa pultit? konetta en ole siis ehtinyt käyttää lämpimäksi (jos sillä on mitään merkitystä)
Entä jos nostan kannen pois ja kattelen jos siellä näkyy jotain kummaa niin voinko käyttää samoja kannenpultteja kun olen kiristänyt pultit nyt vain 4k, 6k, 2x90 astetta, vai täytyykö vaihtaa pultit? konetta en ole siis ehtinyt käyttää lämpimäksi (jos sillä on mitään merkitystä)
jos et kerenny vielä ottamaan kantta pois.. niin kokeile paineilmaa suoraan öljypohjan imuputkesta sisään.. tai sitten jotain muuta kautta.. että meneekö ilma kanteen asti.. mulla oli vastaava ongelma sen jälkeen kuin stefa korkkas apuakselilta... ei tullu paineita ollenkaan... paineilma auttoi asiaan..
en oo vielä kerenny ottaa kantta pois. täytyy ottaa öljypohja pois ja kokeilla tuolla paineilmalla. kiitos vinkistä.
Oliskohan apua jos laittais öljykierron siitä suodatinjalassa olevasta liittimestä suoraan kannen sivussa olevaan reikään, siis se missä tavallisesti on se anturi. siihenhän vois laittaa vaikka t-haaran niin sais sen anturin taikka kellon siihen kiinni. näin on vissiin joissakin malleissa?
Oliskohan apua jos laittais öljykierron siitä suodatinjalassa olevasta liittimestä suoraan kannen sivussa olevaan reikään, siis se missä tavallisesti on se anturi. siihenhän vois laittaa vaikka t-haaran niin sais sen anturin taikka kellon siihen kiinni. näin on vissiin joissakin malleissa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa