miten jako kohilleen missä pumpun merkit ja nokkapyöränmerkit???
rattaissa on merkit mutta mihin verrataan..
vw 1.6td koneen jakopään ajoitus merkit???
Valvoja: ffp jäsenet
Pumpun rattaassa on reikä mistä laitetaan tappi läpi, pumpun kiinnikeraudassa on myös vastaava reikä johon tappi lukitaan. Nämä noin kello 4:n kohdalla. Rattaassa myös merkki, vastaava merkki on myös kiinnikeraudassa rattaan takana.
Nokka-akselissa on merkki takapäässä. Ota venttiilikoppa pois, ykkösen nokat ylöspäin ja nokan takapäästä ura kannen tason suuntaisesti. Sen voi lukita paikalleen esimerkiksi sopivalla lattaraudan pätkällä.
Kampiakselin merkki on vauhtipyörällä.
Ymmärsiköhän noista nyt mitään :)
Nokka-akselissa on merkki takapäässä. Ota venttiilikoppa pois, ykkösen nokat ylöspäin ja nokan takapäästä ura kannen tason suuntaisesti. Sen voi lukita paikalleen esimerkiksi sopivalla lattaraudan pätkällä.
Kampiakselin merkki on vauhtipyörällä.
Ymmärsiköhän noista nyt mitään :)
^^Noilla ohjeilla sain ajotettua, mutta vauhtipyörän ajotusmerkki oli vähän mysteeri. Löysin selkeän hampaan ja ajotin sille, mutta nokasta pyörittäessä kone ei pyörinytkään. Pyörittelin vauhtipyörää lisää ja löysin toisenki hampaan (ei mitään viivaa eikä mitään numeroa..), jolle ajotettuna pyöri vastustamatta ja lähti hyvin käyntiinki. Se oli myötäpäivään ajateltuna ensin vastaantuleva hammas. (Lueskelin että ne olis vauhtipyörän asennukseen liittyviä hampaita, mutta ilmeisesti toisella niistä ajotuski menee kohilleen:) No, tuo ekoturbo on muutenki aika mysteeri.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa