Golf IV ilmastointi ei toimi
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV ilmastointi ei toimi
Kävin ilmastointihuollossa kun huomasin että ilmastointi ei enää toimikaan. Ainetta otettiin pois 805 grammaa ja laitettiin sisään 750 grammaa. Tuossa vaiheessa jo aavistelin että eipä vika ollutkaan siellä.
Ilmastointi ei toimi edelleenkään, kompura ei pyöri.
Ainoa vikakoodi koko autossa on sisäilmankierron läpän toimimattomuus. Tuon läpän liittimen olen irrottanut ja jättänyt läpän raitisilma-asentoon koska se kääntösysteemi oli jotenkin rikki eikä avannut läppää tarvittaessa.
Voiko tuo läpän vika estää ilmastoinnin kompressorin kytkimen kytkennän vai onko vika muualla?
Ilmastointi ei toimi edelleenkään, kompura ei pyöri.
Ainoa vikakoodi koko autossa on sisäilmankierron läpän toimimattomuus. Tuon läpän liittimen olen irrottanut ja jättänyt läpän raitisilma-asentoon koska se kääntösysteemi oli jotenkin rikki eikä avannut läppää tarvittaessa.
Voiko tuo läpän vika estää ilmastoinnin kompressorin kytkimen kytkennän vai onko vika muualla?
Syitä voi olla monia:
- Katkaisija
- Rele
- Sulake
- Anturit
- Reikä kennossa
- Kytkin joka antaa kompuran lähteä päälle tai sähkön kulku sinne
- Kompura (iso mahdollisuus myös)
Kannattaa lukea: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18485
- Katkaisija
- Rele
- Sulake
- Anturit
- Reikä kennossa
- Kytkin joka antaa kompuran lähteä päälle tai sähkön kulku sinne
- Kompura (iso mahdollisuus myös)
Kannattaa lukea: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18485
No jos on automaatti-ilmastointi niin sehän laittaa sisäkierron päälle, koska näin auton sisätilat viilenee nopeammin, en sitten tiedä sen kummemmin kytkentäkaavioita lukematta että ovatko naimisissa keskenään, epäilen että tuskin.
Voit mitata tuleeko jännite sinne kompuralle kun laittaa ilmastoinnin päälle. Jos ei niin sitten on jossain katkosta, paineanturit ohjaa kompuraa myös.
Voit mitata tuleeko jännite sinne kompuralle kun laittaa ilmastoinnin päälle. Jos ei niin sitten on jossain katkosta, paineanturit ohjaa kompuraa myös.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Jos testeri on käytössä niin vikahan on hyvin helppo paikallistaa...
Tarkista että tietokone näyttää ilmastointijärjestelmän paineeksi n.5 bar (4-10baria), seuraavaksi tarkista mitä näyttää sisäkennon lämpötilaksi (10-60 astetta), jos se ok ja kompura ei silti pyöri niin tod.näk magneetti kytkin.
Ainiin, toki myös kattoa että tietokone tietää että ilmastointi on haluttu päälle, eli että ei ole off asennossa.
Tarkista että tietokone näyttää ilmastointijärjestelmän paineeksi n.5 bar (4-10baria), seuraavaksi tarkista mitä näyttää sisäkennon lämpötilaksi (10-60 astetta), jos se ok ja kompura ei silti pyöri niin tod.näk magneetti kytkin.
Ainiin, toki myös kattoa että tietokone tietää että ilmastointi on haluttu päälle, eli että ei ole off asennossa.
Vika löytyi. Mittasin kompuran johdoista että käyttöjännite puuttui. Jännitteenpuutos paikallistui akun päällä olevaan kolmen sulakkeen ryhmään joista yhden kanta oli sulanut osittain. Rapsutin kontaktia puhtaaksi ja laitoin uuden sulakkeen, nyt ilmastointikin toimii.
Ei ollut ensimmäinen sulanut sulakepohja tässä autossa..
Ei ollut ensimmäinen sulanut sulakepohja tässä autossa..
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 13.7.2004 12:28
Itselläni myös sama vika IV golffissa.
Kompressori ei vaan lähde päälle,jännite mitattu kompuran päästä,ei tule mitään.
Olen myös testannut että toimiiko koko laite "hyppy johdolla" ja kyllähän se toimii.
Ilmastointi on täytetty, kaikki sulakkeet ehjiä autossa.
Mistä seuraavaksi lähteä etsimään vikaa?
Kompressori ei vaan lähde päälle,jännite mitattu kompuran päästä,ei tule mitään.
Olen myös testannut että toimiiko koko laite "hyppy johdolla" ja kyllähän se toimii.
Ilmastointi on täytetty, kaikki sulakkeet ehjiä autossa.
Mistä seuraavaksi lähteä etsimään vikaa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mites tuon sulakkeen sais kestämään kun itellä jo kolme sulaketta mennyt.
Aina sulaa se sulake jos vähänkin syvemälle työntää siihen paikkaansa.
Nyt on sulanu jo se muovi siitä mihin sulakekkin tulee ja sulakekkin on oikeaa kokoa.
Ilmastointi toimii muuten mutta miks toi sulake palaa aina?? Ja jos tää on ihan tyyppivika
niin mites ootte vikaa korjailleet??
Aina sulaa se sulake jos vähänkin syvemälle työntää siihen paikkaansa.
Nyt on sulanu jo se muovi siitä mihin sulakekkin tulee ja sulakekkin on oikeaa kokoa.
Ilmastointi toimii muuten mutta miks toi sulake palaa aina?? Ja jos tää on ihan tyyppivika
niin mites ootte vikaa korjailleet??
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
tänään tuli koitettua niin sai ajella melkein 15min kun taas lakkas kylmän tulo.. flekti pyörii kun pistää ilmastoinnin päälle, äsken tuli huomattua että pyöri vielä sammutuksen jälkeen hetken, tais tosin johtua kuumasta ilmasta? eli sillon kun kylmän tulo lakkaa niin ei auta uudelleen auton käynnistys edes, tarvii antaa auton olla/jäähtyä ennen kun lähtee ilmastointi taas pyörimään. ton sammumisen jälkeen jos painaa ECON ja koittaa ilmastointia uudelleen päälle niin kompura naksahtaa kyllä päälle mutta sammmuu saman tien? noista climan vikakoodeista mitä tarkoittaa toi 4B6 - standing time signal? voisko liittyä asiaan
tällaista osasi kuukkeli kertoa:
ja ross tech:
Koodi: Valitse kaikki
I've run the Climatronic self diagnostic and I'm getting a 4B6 error code (standing time signal). The standing time signal runs from T32a/11 at the instrument cluster to the Climatronic and tells it how long the car has been parked.
ja ross tech:
Koodi: Valitse kaikki
01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time
Possible Causes
Ignition Switch faulty
Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255) faulty
Instrument Cluster (J285) faulty
Climatronic Control (J255) faulty
Possible Solutions
Check Ignition Switch
Check Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255)
Check Instrument Cluster (J285)
Check Climatronic Control (J255
vikakoodit nollattu huollossa ja vaihdettu paineanturi sekä kuivain, ei kylmää edelleenkään. vikakoodeja ei oo tullut takaisin muita kun tuo sisäilmankierron läppä. koitin myös eri climatronic ohjausyksiköllä ilman tulosta joten vika ei ole siinäkään. onko kellään vielä ehdotuksia missä vois olla vika? mitkä laitteet katkoo tuon kompressorin virransaantia?
vika löyty, eli ilmastoinnilla varustetuissa nelos golffeissa on anturi joka tarkkailee jäähdytysnesteen lämpötilaa (ac cutout switch). tuon anturin vaihdolla lähti kompressori päälle lämpimälläkin koneella, ja maksoi marmorilla kokonaiset 25e o-renkaineen. no mutta tulipa nyt vaihdettua kuivain, lauhduttimen flekti ja tehtyä ilmastoinnin täyttö pariin kertaan. :D
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Allekirjoittaneella myös ongelmia ilmastoinnin kanssa, havahduin tähän kun huomasin että puhaltaa samanlaista lehmän hönkää oli ilmastointi päällä tai ei.
Ilmastointi täytetty 2vk sitten, silloin puhalsi kylmää huoltamon pihasta lähteissä.
Virrat kun laittaa päälle ja sitten kytkee puhaltimen vaikka 2. asentoon ja pistää AC:n päälle, konehuoneessa olevat tuulettimet lähtevät pyörimään. Akun yllä olevat kolme sulaketta tarkistettu yleismittarilla, ovat ehjiä (vain yksi taisi olla ilmastoinnille).
Joku kyllä konehuoneessa naksahtaa kun virrat päällä laittaa AC:n päälle.
Kompuran pääty ei pyöri, ilmeisesti pitäisi? Ja ilmeisesti hihna alkaa pyörimään vasta sitten kun on auto käynnissä?
Golf GTI vm. 2001. Manuaali-ilmastointi.
Neuvoja kaivataan, kiitos etukäteen.
Ilmastointi täytetty 2vk sitten, silloin puhalsi kylmää huoltamon pihasta lähteissä.
Virrat kun laittaa päälle ja sitten kytkee puhaltimen vaikka 2. asentoon ja pistää AC:n päälle, konehuoneessa olevat tuulettimet lähtevät pyörimään. Akun yllä olevat kolme sulaketta tarkistettu yleismittarilla, ovat ehjiä (vain yksi taisi olla ilmastoinnille).
Joku kyllä konehuoneessa naksahtaa kun virrat päällä laittaa AC:n päälle.
Kompuran pääty ei pyöri, ilmeisesti pitäisi? Ja ilmeisesti hihna alkaa pyörimään vasta sitten kun on auto käynnissä?
Golf GTI vm. 2001. Manuaali-ilmastointi.
Neuvoja kaivataan, kiitos etukäteen.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Oliko järjestelmä tyhjä, kun sanoit että "täytetty" 2vko sitten?
Voisiko olla taas aineet pihalla? kompuran akselin/päätyn pitää pyöriä mikäli mielii kylmää tulevan.
Voisiko olla taas aineet pihalla? kompuran akselin/päätyn pitää pyöriä mikäli mielii kylmää tulevan.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Kompuran "päädyn" pitäisi alkaa pyöriä kun AC-napista painaa. Samalla molemmat flektit käynnistyvät.
Rikkinäinen magneettikytkin estää kompuran käynnistymisen. Rikkinäisyyden voi todeta yleismittarilla kytkimen liittimestä. Aloittaisin tästä. Samalla voi tarkistaa, tuleeko kytkimelle virtaa kun AC-nappi on päällä.
Pitkään käyttämättömänä olleen ilmastoinnin kylmäaineet voivat myös karata täytön jälkeen heikon o-renkaan kautta. Itselläni hävisi kompuraremontin jälkeen juuri täytetystä ilmastoinnista viikonlopuna aikana n. 90% kylmäaineesta, vuoto oli kuivaimen liittimen o-renkaassa.
Rikkinäinen magneettikytkin estää kompuran käynnistymisen. Rikkinäisyyden voi todeta yleismittarilla kytkimen liittimestä. Aloittaisin tästä. Samalla voi tarkistaa, tuleeko kytkimelle virtaa kun AC-nappi on päällä.
Pitkään käyttämättömänä olleen ilmastoinnin kylmäaineet voivat myös karata täytön jälkeen heikon o-renkaan kautta. Itselläni hävisi kompuraremontin jälkeen juuri täytetystä ilmastoinnista viikonlopuna aikana n. 90% kylmäaineesta, vuoto oli kuivaimen liittimen o-renkaassa.
Viimeksi muokannut atr, 5.5.2016 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Moottori käymään, ja tarkasta vasta sitten tuleeko kylmää.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Järjestelmä ei ollut tyhjä, siellä oli kuulemma liikaa ainetta (1000g otettu pois). Auto ollut minulla noin 1kk ajan.
- Molemmat flektit alkavat pyörimään kun AC-nappia painaa ja lopettavat kun AC-nappia painaa uudestaan
- Kaikki sulakkeet ehjät (Myös akun päällä olevat)
- Painekytkin myös ohitettu ottamalla 3-napainen liitin irti ja laittamalla hyppylanka 1. ja 2. nastan väliin (tuloksena flektit pyörivät, eli siinä ei vikaa)
- Kompuran perästä otettu liitin irti ja jännitteet mitattu, jännite vaihtelee kokoajan 0-10 voltin välillä
"Rikkinäinen magneettikytkin estää kompuran käynnistymisen. Rikkinäisyyden voi todeta yleismittarilla kytkimen liittimestä" <- Tarkoitatko juuri tuota kompuran perässä olevaa liitintä?
Ja todettakoon vielä, että kompuran pääty ei pyöri, nostin äsken tunkilla etupäätä ylös ja kädellä sitä onnistuu kyllä pyörittämään ja liikkuu ihan nätisti, ei rohise eikä rahise tai muuta vastaavaa.
- Molemmat flektit alkavat pyörimään kun AC-nappia painaa ja lopettavat kun AC-nappia painaa uudestaan
- Kaikki sulakkeet ehjät (Myös akun päällä olevat)
- Painekytkin myös ohitettu ottamalla 3-napainen liitin irti ja laittamalla hyppylanka 1. ja 2. nastan väliin (tuloksena flektit pyörivät, eli siinä ei vikaa)
- Kompuran perästä otettu liitin irti ja jännitteet mitattu, jännite vaihtelee kokoajan 0-10 voltin välillä
"Rikkinäinen magneettikytkin estää kompuran käynnistymisen. Rikkinäisyyden voi todeta yleismittarilla kytkimen liittimestä" <- Tarkoitatko juuri tuota kompuran perässä olevaa liitintä?
Ja todettakoon vielä, että kompuran pääty ei pyöri, nostin äsken tunkilla etupäätä ylös ja kädellä sitä onnistuu kyllä pyörittämään ja liikkuu ihan nätisti, ei rohise eikä rahise tai muuta vastaavaa.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
RazeR1 kirjoitti:"Rikkinäinen magneettikytkin estää kompuran käynnistymisen. Rikkinäisyyden voi todeta yleismittarilla kytkimen liittimestä" <- Tarkoitatko juuri tuota kompuran perässä olevaa liitintä?
Kyllä.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Siinä tapauksessa, kompuraan tulevan johdon jännite vaihtelee kokoajan 0-10 voltin välillä AC:n ollessa päällä.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
RazeR1 kirjoitti:Siinä tapauksessa, kompuraan tulevan johdon jännite vaihtelee kokoajan 0-10 voltin välillä AC:n ollessa päällä.
Mittasitko magneettikytkimen resistanssin?
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
atr kirjoitti:RazeR1 kirjoitti:Siinä tapauksessa, kompuraan tulevan johdon jännite vaihtelee kokoajan 0-10 voltin välillä AC:n ollessa päällä.
Mittasitko magneettikytkimen resistanssin?
En ole vielä mitannut, teen sen huomenna.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Ja neloskorisen oikea kylmäainemäärähän on tosiaan 750g. Itselläni puuttui alkuperäinen ilmastoinnin "infotarra" konetilasta ja ilmastointihuolloissa heitettiin lonkalta milloin 525g, milloin 890g..
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
atr kirjoitti:Ja neloskorisen oikea kylmäainemäärähän on tosiaan 750g. Itselläni puuttui alkuperäinen ilmastoinnin "infotarra" konetilasta ja ilmastointihuolloissa heitettiin lonkalta milloin 525g, milloin 890g..
Juu, nyt on 750g tankattuna ainetta ja sieltähän otettiin talteen 1000g, mikä lie kesäpoika pistäny ranttaliks.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Resistanssi mitattu, ei näytä yhtään mitään. Koitin yleismittarin johdot kumminkin päin ja liikuttelin johtoja liittimessä siltä varalta jos ei osunut johdot kohdalleen. Ainoastaan silloin värähti mittari kun yleismittarin johtojen päät osuivat yhteen, muuten ei mitään.
Tarkistin myös samalla kompressorista irroittamastani johdosta, että toinen pinni saa hyvän maakontaktin, ja sehän sai.
Tarkistin myös samalla kompressorista irroittamastani johdosta, että toinen pinni saa hyvän maakontaktin, ja sehän sai.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Tasainen latausjännite pitäis tulla sinne kelan pistokkeelle, ei saa heitellä, ja 10V on auttamattomasti liian vähän. Sähköissä häikkää.
Ja eikö nelos golffissa ole vain yksi painekytkin?
On siis kaksitoiminen (korkeapaine/matalapaine) jos tuo kytkin on rikki, ei välttämättä päästä tarpeeksi läpi. Mittaile minne se ~14v virta jää.
Ja eikö nelos golffissa ole vain yksi painekytkin?
On siis kaksitoiminen (korkeapaine/matalapaine) jos tuo kytkin on rikki, ei välttämättä päästä tarpeeksi läpi. Mittaile minne se ~14v virta jää.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
VMJ kirjoitti:Tasainen latausjännite pitäis tulla sinne kelan pistokkeelle, ei saa heitellä, ja 10V on auttamattomasti liian vähän. Sähköissä häikkää.
Ja eikö nelos golffissa ole vain yksi painekytkin?
On siis kaksitoiminen (korkeapaine/matalapaine) jos tuo kytkin on rikki, ei välttämättä päästä tarpeeksi läpi. Mittaile minne se ~14v virta jää.
Käytiin tossa kaverin Volvo hakemassa yhdeltä pienyrittäjältä huollosta ja vilkaisi myös samalla Golffia ja totesi kanssa että magneettikytkin ei kompurasta lähde päälle, neuvoi myös että rasvaan painekytkimen ja käyn paineet tarkistamassa.
Painekytkin on nyt CRC:llä voideltu, pöyhitään taas huomenna lisää.
Löysin myös netistä tuommoisen ohjevihkosen (linkki alla), jossa neuvotaan kaivamaan FCM moduli akun alta esiin ja sieltä mittailemaan pinnien jännitteet. Otan sen sitten seuraavaksi työn alle.
http://pics3.tdiclub.com/data/517/A4_Ai ... _Rev_7.pdf
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
VMJ kirjoitti:Tasainen latausjännite pitäis tulla sinne kelan pistokkeelle, ei saa heitellä, ja 10V on auttamattomasti liian vähän. Sähköissä häikkää.
Ja eikö nelos golffissa ole vain yksi painekytkin?
On siis kaksitoiminen (korkeapaine/matalapaine) jos tuo kytkin on rikki, ei välttämättä päästä tarpeeksi läpi. Mittaile minne se ~14v virta jää.
Kun itse mittailin magneettikytkimelle tulevaa jännitettä Climatronicilla varustetusta Golfista niin ilmastointi pois päältä (Econ) jännite oli tasaisesti 9.13V ja ilmastointi päällä (Auto) myös 9.13V mutta käväisi tasaisin väliajoin 10-13V tienoilla. Ehjän magneettikytkimen vaihdon jälkeen kompura alkoi toimia. Painekytkimestä tarkistin niin ikään resistanssin ja jännitteen, FCM:lle en tehnyt mitään koska flektit toimivat normaalisti. Ota tuosta nyt selvää.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 15.6.2016 19:10
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Täällä kans samanmoinen onkelma eli ac napista lähtee flektit pyörimään mutta kylmää ei tule, mutta tänään ihmettelin kun ajelin Kuopiosta kotiin niin flektit ei pihaan ajaessa pyörineet ollenkaan. Ac nappi ylhäällä siis( kun ajattelin että turhaan, ei kylmää kuitenkaan )
Kolme päivää ollut tuo pirssi niin jonnin verran käyrä otassa nousee..
Miten Raze, Vaikuttiko se FCM huolto mitenkään tai missä sulla katkoo jännitteen.
Sulakkeet tarkistelin, käytin irti ja putsasin ne metalliset, ei vaikutusta
Autona siis -00 variant golf, manuaali -ilmastointi
Kolme päivää ollut tuo pirssi niin jonnin verran käyrä otassa nousee..
Miten Raze, Vaikuttiko se FCM huolto mitenkään tai missä sulla katkoo jännitteen.
Sulakkeet tarkistelin, käytin irti ja putsasin ne metalliset, ei vaikutusta
Autona siis -00 variant golf, manuaali -ilmastointi
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Onkohan järjestelmässä kylmäainetta?
Onko kompuran kytkinlevy paikallaan? (todella monesti nuo levyt makaa irronneena pohjapanssarin päällä IV korisissa...)
Tuleeko ollenkaan virtoja kompuran kelalle?
Onko kompuran kytkinlevy paikallaan? (todella monesti nuo levyt makaa irronneena pohjapanssarin päällä IV korisissa...)
Tuleeko ollenkaan virtoja kompuran kelalle?
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 15.6.2016 19:10
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
VMJ kirjoitti:Onkohan järjestelmässä kylmäainetta?
Onko kompuran kytkinlevy paikallaan? (todella monesti nuo levyt makaa irronneena pohjapanssarin päällä IV korisissa...)
Tuleeko ollenkaan virtoja kompuran kelalle?
Edellisen omistajan toimesta ilmastointi huolto tehty, asentaja tuolloin vain puhunut jostain sähköviasta ( ei kuulemma ollut aikaa tutkia )
Täytyypä tutkia lisää kunhan kiireiltäni kerkeän.. ja kunhan löydän yleismittarin :)
Mietin tuossa että onkohan mahdollista että flektin lämpötila-anturi olis rikki, ettei ac nappi ylhäällä lähde ollenkaan pyörimään.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Itsellä vika oli kompurassa, kompura kun vaihdettiin niin johan alkoi kylmää tulemaan.
Sähköt tulivat kompuran liittimelle, mutta kompurasta en saanut resistanssi lukemaa mitattua, eli magneettikytkin oli siinä rikki. Töissä kun oli noita täsmälleen samoja liittimiä mikä kompuraan tulee, niin tein sellaisesta mittausjigin niin oli helppo mitata ja todeta kompura rikkinäiseksi. Jigillä oli myös helppo koittaa antaa suoraa virtaa kompuralle, jotta olisi nähnyt että inahtaako se ollenkaan, omassa tapaksessahan se ei inahtanut, eli rikki oli.
Flektit lähtevät pyörimään vain silloin kun AC nappi on painettu pohjaan ja pysähtyvät kun painat AC:n pois päältä. Eli jos olet AC nappi pohjassa todennut, että kummatkin flektit pyörii ja AC pois päältä flektit pysähtyvät / eivät pyöri, niin flektit toimivat ihan oikein.
Sähköt tulivat kompuran liittimelle, mutta kompurasta en saanut resistanssi lukemaa mitattua, eli magneettikytkin oli siinä rikki. Töissä kun oli noita täsmälleen samoja liittimiä mikä kompuraan tulee, niin tein sellaisesta mittausjigin niin oli helppo mitata ja todeta kompura rikkinäiseksi. Jigillä oli myös helppo koittaa antaa suoraa virtaa kompuralle, jotta olisi nähnyt että inahtaako se ollenkaan, omassa tapaksessahan se ei inahtanut, eli rikki oli.
Flektit lähtevät pyörimään vain silloin kun AC nappi on painettu pohjaan ja pysähtyvät kun painat AC:n pois päältä. Eli jos olet AC nappi pohjassa todennut, että kummatkin flektit pyörii ja AC pois päältä flektit pysähtyvät / eivät pyöri, niin flektit toimivat ihan oikein.
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Entäs jos muut toimii mutta flektit ja kompura ei lähde päälle. Sulakkeet on ehjät, kompuran magneettikytkin ehjä, kompura pumppaa kyllä kylmää kun antaa virtaa suoraan, painekytkin vaihdettu, aineet on, ecu saa tiedon että ilmastointi laitetaan päälle, ohjainrele vaihdettu, sinne tulee virta, johdot ehjät... ja lämpöanturit vaihdettu, siis koneen ja ulkoilman..
Antaako ecu jonkun käskyn vielä..
Kiertääkö jälkijäähyreleen käsky vielä jotain muuta kautta vai antaako suoraan kompuralle ja flektille käskyt?
Antaako ecu jonkun käskyn vielä..
Kiertääkö jälkijäähyreleen käsky vielä jotain muuta kautta vai antaako suoraan kompuralle ja flektille käskyt?
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Ilmastointi kytketään pois päältä jos kaasupoljin on pohjassa, onko tuo varmistettu ettei sieltä tule mitään härötietoa?
Re: Golf IV ilmastointi ei toimi
Miksi kirjoitti:Entäs jos muut toimii mutta flektit ja kompura ei lähde päälle. Sulakkeet on ehjät, kompuran magneettikytkin ehjä, kompura pumppaa kyllä kylmää kun antaa virtaa suoraan, painekytkin vaihdettu, aineet on, ecu saa tiedon että ilmastointi laitetaan päälle, ohjainrele vaihdettu, sinne tulee virta, johdot ehjät... ja lämpöanturit vaihdettu, siis koneen ja ulkoilman..
Antaako ecu jonkun käskyn vielä..
Kiertääkö jälkijäähyreleen käsky vielä jotain muuta kautta vai antaako suoraan kompuralle ja flektille käskyt?
esim painekytkimen johdot rapeana ja poikki jostain kohtaa. Tai sitten siinä moottorin johtosarjassa kompuralle menevä johto.
Ei olisi uutta että moottorin johtosarjassa on jokunen johto sellaisessa kunnossa että pienellä taivutuksella napsahtaa poikki, varsinkin siinä etupuolella olevassa nipussa. Sitä voi mittailla liittimestä mikä on muistaakseni kuskinpuolella ihan näkyvillä moottoritilassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa