Terve Olen uusi tänne tulija. Ensimmäinen kysymykseni tulee tässä
Autoni on: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE
Auto toimii moitteettomasti, mutta välillä veto hyytyy täysin. Vika on vain muutaman sekunnin päällä. Korjaantuu kun painaa kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten pudota lisää, tämän jälkeen antaa kaasua niin taas toimii.
Itse epäilen tätä: https://aijaa.com/VxNiqh En löytänyt tähän tulevista ilmaletkuista halkeamia, joten ei ilmeisesti vuotoja
Olen todella kiitollinen jos joku osaa auttaa, tai antaa osoittenn josa osataan korjata.
Kiitos
Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Vois olla vaikka jarruvalokytkin. Vikakoodit ja mittausarvot lukuun.
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Kiitos vastauksesta. Testeri ilmoitti, että vika on nokka-akselin asennontunnistimessa. Saan ensiviikolla osan, sitten näkee että oliko vika siinä.
Onko kukaan muu törmännyt tallaiseen vikaan.
Onko kukaan muu törmännyt tallaiseen vikaan.
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Jakopää pitäis tehdä 120tkm / 5 vuotta max välein. Onko tehty, tarkasta remmin kireys kuitenkin ensin.
Remmi voi olla löysällä, pitäisi tietää tarkka vikakoodi.
Remmi voi olla löysällä, pitäisi tietää tarkka vikakoodi.
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Tällaista pukkaa testeri: 000833 Camshaft Position Sensor (G40) P0341-000- lmplausible Signal
Fault Frequency 254 ja Reset counter 255
Fault Frequency 254 ja Reset counter 255
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Elikä epäuskottava signaali.
Testerillä pystyy katsomaan "Torsion value"n eli käytännössä nokka-akselin ajoituksen, toleranssi +/- 6 astetta. Optimaalinen on periaatteessa 0. Moottorin käydessä torsion value vaihtelee hieman.
Kinkkiseksi asian tekee se, että jos ajoitus on yli 6 astetta pielessä, testeri näyttää nollaa, mutta ei vaihtele ollenkaan.
Testerillä pystyy katsomaan "Torsion value"n eli käytännössä nokka-akselin ajoituksen, toleranssi +/- 6 astetta. Optimaalinen on periaatteessa 0. Moottorin käydessä torsion value vaihtelee hieman.
Kinkkiseksi asian tekee se, että jos ajoitus on yli 6 astetta pielessä, testeri näyttää nollaa, mutta ei vaihtele ollenkaan.
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Jutun aloittaja.
Ennen kun vaihdan nokka-akselintunnistimen, tutkin jarrupolkimen kytkimen. Kokeilin ajaessa polkea hiukan jarrupoljinta. Tehot putosivat juuri niin kuin ongelmatilanteessa. Vika voisi hyvinkin olla täässä kytkimessä.
En päässyt tähän käsiksi koska en tiedä pitääkö etsiä sitä jakatilasta, vai konehuoneen uolelta. Saisinko apua jarruvalokytkimen löytämisessä?
Kiitos.
Ennen kun vaihdan nokka-akselintunnistimen, tutkin jarrupolkimen kytkimen. Kokeilin ajaessa polkea hiukan jarrupoljinta. Tehot putosivat juuri niin kuin ongelmatilanteessa. Vika voisi hyvinkin olla täässä kytkimessä.
En päässyt tähän käsiksi koska en tiedä pitääkö etsiä sitä jakatilasta, vai konehuoneen uolelta. Saisinko apua jarruvalokytkimen löytämisessä?
Kiitos.
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Jarrupolkimen yhteydessä se tapaa olla.
Myös kytkinpolkimessa on vastaava kytkin tunnistamassa koska sitä painetaan.
Myös kytkinpolkimessa on vastaava kytkin tunnistamassa koska sitä painetaan.
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Seuraa sitä jarrupolkimen vartta ylöspäin niin kytkin löytyy, ei tarvi montaakymmentä senttiä matkata ylöspäin.
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Jutun aloittaja.
Ennen kun vaihdan nokka-akselintunnistimen, tutkin jarrupolkimen kytkimen. Kokeilin ajaessa polkea hiukan jarrupoljinta. Tehot putosivat juuri niin kuin ongelmatilanteessa. Vika voisi hyvinkin olla täässä kytkimessä.
En päässyt tähän käsiksi koska en tiedä pitääkö etsiä sitä jakatilasta, vai konehuoneen uolelta. Saisinko apua jarruvalokytkimen löytämisessä?
Kiitos.
Tiedäthän, että kaasun ja jarrun polkeminen yhtäaikaisesti aiheuttaa vikatilan?
Re: Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW BXE - veto hyytyy
Nyt on nokka-akselin asennontunnistin vaihdettu ja ajettu parisataa kilometriä eikä kertaakaan veto hyytynyt.
Jarruvalon kytkin ei olle tässä autossa kabinin puolella, vaan konehuoneessa jarrutehostimen alapuolella. Kytkin on painetyyppinen. Tätä en sitten ruvennut vaihtamaan ettei ilmaa pääse jarruputkistoon.
Jarruvalon kytkin ei olle tässä autossa kabinin puolella, vaan konehuoneessa jarrutehostimen alapuolella. Kytkin on painetyyppinen. Tätä en sitten ruvennut vaihtamaan ettei ilmaa pääse jarruputkistoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 74 vierailijaa