Cordoban konepellin alla käryävä osa?
Valvoja: ffp jäsenet
Cordoban konepellin alla käryävä osa?
Eilen kylmäkäynnistyksen jälkeen ihmettelin paikallaan, kun alkoi tulla palaneen käryä sisään. Ensin luulin puhaltimeksi, mutta sitten katsoin konepellin alle ja sielähän oikein savusi kuvan kikkare.
http://img163.imageshack.us/img163/1851/img68462.jpg
Mikäs härveli tämä on? Liittyy ilmeisesti hehkuihin jotenkin? Jonkin sortin rele kenties? Mitä mahtaa maksaa uusi?
Näyttää, että tuossa päällä on jonkinlainen sulake, joka sekin on jo puoleen väliin käynyt melko pehmeänä.
http://img163.imageshack.us/img163/1851/img68462.jpg
Mikäs härveli tämä on? Liittyy ilmeisesti hehkuihin jotenkin? Jonkin sortin rele kenties? Mitä mahtaa maksaa uusi?
Näyttää, että tuossa päällä on jonkinlainen sulake, joka sekin on jo puoleen väliin käynyt melko pehmeänä.
Juu huono liitoshan siinä on, mutta ajattelin ensin selvittää mikä laite on ja mitä uusi maksaa. On meinaan aikalailla sulanut muovin sisään tuo kaapelikenkä. Luultavasti tuo sulanut pää on vain pidike muovissa, eikä siitä lähde muovin sisään mitään. Vasta "sulakkeen" jälkeen menisi muovin alle sähkö.
Yritin haulla katsoa mikä se voisi olla, mutta ei selvinnyt kun molemmat omat epäilykset, päävirta- ja hehkureleet löytyvät ilmeisesti kojelaudan alta. Jotenkin uskon kuitenkin että liittyy esim jälkihehkuun, jos sellaista tuossaon. Kun kylmäkäynnistyksen ja hetken ajon jälkeen käryäminen loppui. Mikä muu voisi ottaa noin paljon virtaa, kuin hehkut?
Yritin haulla katsoa mikä se voisi olla, mutta ei selvinnyt kun molemmat omat epäilykset, päävirta- ja hehkureleet löytyvät ilmeisesti kojelaudan alta. Jotenkin uskon kuitenkin että liittyy esim jälkihehkuun, jos sellaista tuossaon. Kun kylmäkäynnistyksen ja hetken ajon jälkeen käryäminen loppui. Mikä muu voisi ottaa noin paljon virtaa, kuin hehkut?
Moro
Itsekään en muista tuon osan tarkaa funktiota, mutta iso sulake se on. Näkyy olevan senverran pahoin sulanut tuo pohja että parempi olis laittaa uus tilalle. Mikähän tuon on käräyttänyt? Sekin kannattaa selvitellä ettei käryä uusikin osa. Haulla vois löytyä lisää. Muistaakseni tuosta on ollut juttua.
Muokkausta: tässäpä tuo taitaa olla:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... kun+sulake
Itsekään en muista tuon osan tarkaa funktiota, mutta iso sulake se on. Näkyy olevan senverran pahoin sulanut tuo pohja että parempi olis laittaa uus tilalle. Mikähän tuon on käräyttänyt? Sekin kannattaa selvitellä ettei käryä uusikin osa. Haulla vois löytyä lisää. Muistaakseni tuosta on ollut juttua.
Muokkausta: tässäpä tuo taitaa olla:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... kun+sulake
Viimeksi muokannut ramikoo, 28.11.2010 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Ai saakeli kun on kallis. Pitääpäs mitata paljonko menee virtaa läpi tuosta kun hehkuttaa. Jos vaikka jokin hehku vuotaisi suoraan runkoon ja sen takia menisi virtaa liikaa. Toki voi olla puhtaasti kosketusvikaa ja sen takia lämpenee. En kyllä ala investoimaan puolentoista tonnin ritsaan satasen hehkuosaa. Releytän hehkut ennemmin itse.
http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.p ... rele%20muu
Purkamolta käy hakemassa, ja sitten vaikka sovittelua!
Purkamolta käy hakemassa, ja sitten vaikka sovittelua!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jahas. Luulin, että on toisinpäin. No persana. Sehän se sitten voikin olla. Eipä tuolla sitten mitään teekkään. Kävin vähän ropeltamassa sitä ja oli siinä kohtuu löysällä ruuvi. Ei nyt ihan sormin pyörinyt kuitenkaan. Sulake oli sitten ruuvin alta sulanut lähes kokonaan pois ja uuden sulakkeen joutuu jokatapauksessa hommaamaan. Jos tuon aikoo ottaa vielä käyttöön. Minkä takia muuten se hehkutus sammuu 2500 jälkeen?
Onko jollain tietoa noiden hehkujen todellisesta hyödystä? Itse miellän niiden lämmitystehon niin pieneksi, ettei ole mitään järkeä.
Onko jollain tietoa noiden hehkujen todellisesta hyödystä? Itse miellän niiden lämmitystehon niin pieneksi, ettei ole mitään järkeä.
Tuo on hehkujen sulake. Seuraappa vaikka punaisia johtoja niin toinen menee johtonipussa moottorin kyljessä olevaan pyöreään liittimeen. Paksu johto haaroittuu kahdeksi ohuemmaksi ennen liitintä, jonka läpi ne menee hehkuille.
Tuo autopurkaamot.comin poksi liittyy jotenkin flektien toimintaan. Ainakin omassa AAZ:n johtosarjassa nuo johdot menivät syylärin päässä olevaan lämpöanturiin, sekä itse flektien moottorille. Hehkuttamiseen omassa tapauksessani mokomalla boksilla ei ollut mitään merkitystä. Lie flektien rele ja sulake yhdistettynä kompaktiin kokonaisuuteen.
Tuo autopurkaamot.comin poksi liittyy jotenkin flektien toimintaan. Ainakin omassa AAZ:n johtosarjassa nuo johdot menivät syylärin päässä olevaan lämpöanturiin, sekä itse flektien moottorille. Hehkuttamiseen omassa tapauksessani mokomalla boksilla ei ollut mitään merkitystä. Lie flektien rele ja sulake yhdistettynä kompaktiin kokonaisuuteen.
Aamulla näkee mitä tekee kun starttaan ilman tuota sulaketta. Tosin auto on roikan päässä ja töissäkin sen sähköön saan. Eli hehkuja en edes tarvitse kovin usein. Luultavasti jos on ihan moottorin hehkujen sulake, niin valon pitäisi vilkkua taulussa, kun sulake puuttuu? Mistähän löydän vastaavan? Ajattaako ihan marmorille asti?
Kylläpä tuossa perhepiirin audissa ainakin jäi hehkunvalo vilkkumaan vaikka sähköä ei ole konehuoneessa etuvaloja pidemmälle. Vasta siitäkin kärysi sulake. Uuden sulakkeen asennuksen jälkeen ei ole palanut, joten mikälie harakiri entinen ollut. Mutta sinulla tuo on kärynnyt huonon kontaktin takia mitä luultavimmin.
Voin katsoa omasta romulaanistakin löytyykö tuota kyseistä sulamatonta osaa sinulle. Sielä yksi TDI cordoba purettuna lymyilee. Menee tosin ensivklopulle.
Voin katsoa omasta romulaanistakin löytyykö tuota kyseistä sulamatonta osaa sinulle. Sielä yksi TDI cordoba purettuna lymyilee. Menee tosin ensivklopulle.
Kävin äsken koittamassa kylmällä koneella ja normaalisti hehkuvalo syttyi ja sammui. Vilkkumista ei ollut havaittavissa. Ei ilmeisesti siis liity kovin vahvasti moottorin hehkuihin.
Jos se nyt sitten on niiden vesihehkujen ohjaus, niin pitää tarkkailla moottorin lämpenemisnopeutta. Jos vaikka ei koko kikkaretta tarvitsisi laisinkaan.
Jos se nyt sitten on niiden vesihehkujen ohjaus, niin pitää tarkkailla moottorin lämpenemisnopeutta. Jos vaikka ei koko kikkaretta tarvitsisi laisinkaan.
Re: Cordoban konepellin alla käryävä osa?
saiskos tuosta osasta kuvaa?
itsellä taitaa olla konehuoneesta myös kärvähtänyt ja epäilen että ois hehkujen rele tai joku siihen liittyvä.
Jostain menee nyt liikaa virtaa sitten kun lähes palanut rikkipoikki.
itsellä taitaa olla konehuoneesta myös kärvähtänyt ja epäilen että ois hehkujen rele tai joku siihen liittyvä.
Jostain menee nyt liikaa virtaa sitten kun lähes palanut rikkipoikki.
Re: Cordoban konepellin alla käryävä osa?
mause kirjoitti:saiskos tuosta osasta kuvaa?
itsellä taitaa olla konehuoneesta myös kärvähtänyt ja epäilen että ois hehkujen rele tai joku siihen liittyvä.
Jostain menee nyt liikaa virtaa sitten kun lähes palanut rikkipoikki.
Mun Cordoba:ssa (1.9TDI -99) juurikin tuo mokkula 191911261B ihan sulaneena päältä ja sisältä, sisältäen 2 relettä ilmeisesti vesihehkuille ja hehkuille omansa. Kannattaa puhdistaa liittimet hyvin rasvata ja UUSI rele tilalle. Vitaa kuitenkin menee jopa kymmeniä amppeereja läpi.
Meininki mulla ensin kartottaa viat, korjata ja testata paikoillaan kaiken olevan kunnossa, sitten laittaa mk1 caddyyn sähköt ja AHU tuosta luovuttajasta.
Oisko hyviä ideoita? :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa