Golf GTI -99 ikkunat huurtuu
Valvoja: ffp jäsenet
Golf GTI -99 ikkunat huurtuu
Auton kun käynnistää ja lähtee ajamaan, alkaa kaikki ikkunat huurtua. Yrittäny tuon puhaltimen/climatronicin kanssa säädellä mutta huuruun lyö ja kovasti. Sit vasta kun ajaa pitempään niin alkaa todella hitaasti huuru häviämään, mutta tuulilasin yläosa meinaa jäädä silti huuruun. Mistähän tämä nyt johtuu? Voisko asiaan vaikuttaa se että auto seiso viikon lämpimässä/kuivassa tallissa? Teki kyllä mielestäni kerran tuota huurtumista jo aikasemminkin mutta nyt varsinkin joka kerta. Mukava ajella ensimmäinen vartti-puoltuntinen puolisokkona..
Ei oo mielestäni jäähdytysnesteestä nyt kyse. Yhessä vanhassa autossa joskus kans hajos se kenno ja se huuru oli semmosta rasvasta eikä lähteny kyllä mitenkään pois. Tässä tapauksessa huuru alkaa jossain vaiheessa kumminkin häviämään, ja kun auton sammutin illalla niin huuru oli hävinyyt vähän ajan päästä kokonaan. Sit kun taas lähin ajamaan ni huurtu uudelleen. Saman teki nyt tänä aamuna. :I
Raitisilmasuodatin märkä? Ilmastoinnin kuivain lopussa?" Voinko näitä ite miten tarkistaa?
Raitisilmasuodattimen voit tarkastaa ja vaihtaa itse!
Kuivainta et pysty tarkastamaan itse, vaan osaava ammattilainen sen näkee, jos se on esim tukossa (Imulinja menee vacuumille, eli kuivain saattaa olla tukossa). Kuivain on aina vaihdettava jos järjestelmän avaa, eli turha tarkastella sen enempää!
E:mrjj ehti ensin kysymään ilmastoinin toimivuuden =P
vanhaan topicciin vastaan mutta, eiköhän tuo "kuivain" poista kylmäaineesta tuon kosteuden pois... Ei siis sisään puhallus ilmasta. Ilmastointi kuivaa muilla keinoilla ilman...
Mutta itsellä myös näillä keleillä kostuu ikkunat sisältä nopeasti.
Oudoin tapahtuma sattui kun olin ajanut jo 160km putkeen ikkunat täysin huurtumattomina, mutta perille pääsyäni ikkunat veti aivan jumiin. En koskenunut mihinkään säätöihin. Ulko lämpötila taisi pudota nopeasti kullä +5 > +3 asteeseen. Eli Clima meni pois päältä, mutta mutta... Ei sen silti noin saisi tehdä.
Mutta itsellä myös näillä keleillä kostuu ikkunat sisältä nopeasti.
Oudoin tapahtuma sattui kun olin ajanut jo 160km putkeen ikkunat täysin huurtumattomina, mutta perille pääsyäni ikkunat veti aivan jumiin. En koskenunut mihinkään säätöihin. Ulko lämpötila taisi pudota nopeasti kullä +5 > +3 asteeseen. Eli Clima meni pois päältä, mutta mutta... Ei sen silti noin saisi tehdä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”