Corrado leipoo kiinni?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Corrado leipoo kiinni?
Corbatsovissa rupes huutamaan öjysummeri sekä valo vilkkumaan kun ajelee isolla vaihteella tasan 2000rpm jos antaa kaasua tai päästää kaasulta huuto loppuu. Lueskelin kylmä hiki otsalla juvosen kirjottelemaa projektia kun sillä leikkas laakerit kiinni.
Autolla on ajettu about 100 kilsaa konerempan jälkeen ja koneessa on tällä hetkellä shellin mineraalit joten vaikuttaako se asiaan?
Ajattelin ensiksi vaihtaa öljynpaineanturit ja katsoa häviääkö vika. Autossa on kiertokangen alapäät oikeilla paikoillaan joten samaa vikaa tuskin voi olla kuin juvosella ja kone kyllä kehrää kuin kissa:)
Autolla on ajettu about 100 kilsaa konerempan jälkeen ja koneessa on tällä hetkellä shellin mineraalit joten vaikuttaako se asiaan?
Ajattelin ensiksi vaihtaa öljynpaineanturit ja katsoa häviääkö vika. Autossa on kiertokangen alapäät oikeilla paikoillaan joten samaa vikaa tuskin voi olla kuin juvosella ja kone kyllä kehrää kuin kissa:)
-
- -
Totta turiset, pitää käydä hakemassa mittari. Mut taidan samalla hakea ne anturit kun ne ei montaa ekua maksa. Mut muistaako joku minkä väriset ne on? Ku marmoritiskiltä kun kysyin niin se joka tulee öljysuotimen jalkaan löytyy kolmella eri värillä ja arvoilla?
Itte en pääse auton luokse ku vasta viikonloppuna niin voisi käydä jo viikolla hakemassa jos joku tietäis kertoa värit.
Itte en pääse auton luokse ku vasta viikonloppuna niin voisi käydä jo viikolla hakemassa jos joku tietäis kertoa värit.
-
- -
-
- -
-
- -
samat osat ja ominaisuudet?
Täällä näyttää olevan g60 tuntijoita. Hyvähyvä.
Vagithan rakennellaan samoja osia käyttäen. Corradossahan on passatin ja golffin osia koska kaikkia näitä yhdistää tuo tekniikka.
Jos jollakin olisi linkkiä tai tietoa että mitkä osat ovat samoja/käyvät päittäin, niin jos voisi laittaa tänne, auttaisi muitakin.
Itse olen tällähetkellä etsimässä mottorin tukikumia (vaihelaatikon puolesta).
Sen verran olen ymmärtänyt että tuohon kävisi golf II g60 tukikumi, pitääkö paikkansa?
Mistäköhän tätä osaa kannattaisi lähteä etsimään?
Autoon vaihdettu muut tukikumit vissiin keväällä (en ymmärrä että miksi tämä jätetty vaihtamatta). Ajattelin vaihtaa sen kokeillakseni josko kolina lähtsi pois tai edes vaimenisi.
Lueskelin tuota teidän jutustelua noista öljyistä ym. ja huomasin tuon "vakio 8v" suodattimen.
Siis onko tuo suodatin vakiona tuo 8v vai g60?
Kannattaako jostain etsiä tilalle g60 suodatin vaikkei mitään ongelmia vielä ole, vai onko ihan turhaa?
Samalla tuli mieleen kun Juvonen näytti tietävän noista mittarivaloista, että laittaessani virrat päälle mittaristossa palaa normaalivalot (akku, öljy, käsijarru yms.) ja lämpötilan huomiovalo vilkkuu noin 4sek. ja öljyn merkkvalo vilkkuu niin kauan kunnes käynnistää.
Ajattelin vain kysellä että onko tietoa että tarkoittavatko ne jotain?
Onko muissakin Corradoissa samalla tavalla?
Tarvitseeko huolestua?
Vagithan rakennellaan samoja osia käyttäen. Corradossahan on passatin ja golffin osia koska kaikkia näitä yhdistää tuo tekniikka.
Jos jollakin olisi linkkiä tai tietoa että mitkä osat ovat samoja/käyvät päittäin, niin jos voisi laittaa tänne, auttaisi muitakin.
Itse olen tällähetkellä etsimässä mottorin tukikumia (vaihelaatikon puolesta).
Sen verran olen ymmärtänyt että tuohon kävisi golf II g60 tukikumi, pitääkö paikkansa?
Mistäköhän tätä osaa kannattaisi lähteä etsimään?
Autoon vaihdettu muut tukikumit vissiin keväällä (en ymmärrä että miksi tämä jätetty vaihtamatta). Ajattelin vaihtaa sen kokeillakseni josko kolina lähtsi pois tai edes vaimenisi.
Lueskelin tuota teidän jutustelua noista öljyistä ym. ja huomasin tuon "vakio 8v" suodattimen.
Siis onko tuo suodatin vakiona tuo 8v vai g60?
Kannattaako jostain etsiä tilalle g60 suodatin vaikkei mitään ongelmia vielä ole, vai onko ihan turhaa?
Samalla tuli mieleen kun Juvonen näytti tietävän noista mittarivaloista, että laittaessani virrat päälle mittaristossa palaa normaalivalot (akku, öljy, käsijarru yms.) ja lämpötilan huomiovalo vilkkuu noin 4sek. ja öljyn merkkvalo vilkkuu niin kauan kunnes käynnistää.
Ajattelin vain kysellä että onko tietoa että tarkoittavatko ne jotain?
Onko muissakin Corradoissa samalla tavalla?
Tarvitseeko huolestua?
-
- -
Yleensä ottaen noissa osien hakemisissa tuo Dopi on ollut ainakin minulle todella avulias ja kätevä ratkaisu. Varmasti löytyy tukikumit sieltä kautta.
Kolina voi tulla myös siitä että kallistuksen vakaaja edessä osuu pakosarjaan moottorin heiluessa. Itsellä tukikumit kunnossa ja silti kolistaa liikkeellelähtiessä.
Muistaakseni käkkärin valo syttyy myös silloin jos paineet ABS-järjestelmässä ei ole kohdallaan. Samalla syttyy myös ABS:n valo. Ilmeisesti muissa ABS-vikatilanteissa käsijarrun valo ei syty. Siis tämä tilanne toki silloin kun käsijarru ei ole päällä.
Kolina voi tulla myös siitä että kallistuksen vakaaja edessä osuu pakosarjaan moottorin heiluessa. Itsellä tukikumit kunnossa ja silti kolistaa liikkeellelähtiessä.
Muistaakseni käkkärin valo syttyy myös silloin jos paineet ABS-järjestelmässä ei ole kohdallaan. Samalla syttyy myös ABS:n valo. Ilmeisesti muissa ABS-vikatilanteissa käsijarrun valo ei syty. Siis tämä tilanne toki silloin kun käsijarru ei ole päällä.
Viimeksi muokannut Kehno, 4.9.2007 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Motonetistä saa G60 suodattimia suoraan hyllystä, näyttävät tosin pitävän 1kpl/toimipiste. Maksaa kaks euroo enemmä että näkisin sen kannattavan. Tukikumiksi mun mielestä käy toi:
Golf II 83--91 Takakumit/vasen valkea (vaiht alle/ei 1,3). 18-1268 29.94 ?
En oo kokeillu ei sopivuustakuuta. Etkaa kattomal se selviäis mutta taas vaihteeks etka virtuaalikone hukas jossain. Muutenkin Etkaa ristiinvertaamalla saa asioita selville. Ite oon käyny hakee osaa myös Special Importista Riihimäellä, siellä kaveri näkee suoraan osien alkuperäiset VW varaosakoodit ja niiden perusteella osaa antaa toho yleistäki osaa. Esim. mun corroon kävi suoraan '90 golffin etulaakerit. Kannenpultit on ilmeisesti kanssa stanutavaraa, mutta sitten esim vesipumpu pultit G60 konekohtaisia ja kalliita.
Ja jos mittari vilkuttelee moottorin ollessa pois päältä niin ei se mitään vielä merkkaa.
Golf II 83--91 Takakumit/vasen valkea (vaiht alle/ei 1,3). 18-1268 29.94 ?
En oo kokeillu ei sopivuustakuuta. Etkaa kattomal se selviäis mutta taas vaihteeks etka virtuaalikone hukas jossain. Muutenkin Etkaa ristiinvertaamalla saa asioita selville. Ite oon käyny hakee osaa myös Special Importista Riihimäellä, siellä kaveri näkee suoraan osien alkuperäiset VW varaosakoodit ja niiden perusteella osaa antaa toho yleistäki osaa. Esim. mun corroon kävi suoraan '90 golffin etulaakerit. Kannenpultit on ilmeisesti kanssa stanutavaraa, mutta sitten esim vesipumpu pultit G60 konekohtaisia ja kalliita.
Ja jos mittari vilkuttelee moottorin ollessa pois päältä niin ei se mitään vielä merkkaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
-
- -
No ihan kyllä ensinnä vaihtasin öljyt. Hydraulinen venttiilinsäätö ynnä muut ehkäpä laaderikin vaativat hyvät öljyt. Jonku aikaa kun ajat huonoilla öljyillä, niin alkaa venttiilit varmasti rallattaa.
Suodattimena käyttäsin G60 koneelle tarkoitettua suodatinta. Ei ole mitään tietopohjaa, mutta ei insinöörit varmaan huvikseen oo tuohon myllyyn erilaista suodatinta väsänneet.
Muutaman euron säästö öljyissä ja suodattimessa on järjetön säästön paikka.
Suodattimena käyttäsin G60 koneelle tarkoitettua suodatinta. Ei ole mitään tietopohjaa, mutta ei insinöörit varmaan huvikseen oo tuohon myllyyn erilaista suodatinta väsänneet.
Muutaman euron säästö öljyissä ja suodattimessa on järjetön säästön paikka.
-
- -
Itse suunittelin ajavani niin, että ajan mineraaleilla 2x100km ja sitten synteettiset sisään. Tosin ne mineraalit millä kerkesin ajaa oli jotain shellin super helixiä, että en tiiä sit oliko "tarpeeksi huonoa". Osta vaan se painemittari. Mekaaninen on halvoissa tarkempi mutta joudut vetämään pienen öljyputken kabiiniin. Itse tyydyin motonetin sähköiseen autogageen.
Mä löysin tossa itseasiassa datasheetit normi ja G60 koneen öljynsuodattimista, erot mitä oli:
normi
ohitusventtiilin avautumispaine 2,2bar
korkeus 123mm
g60
Ohitusventtiilin avautumispaine 2,5bar
korkeus 136mm
Mä löysin tossa itseasiassa datasheetit normi ja G60 koneen öljynsuodattimista, erot mitä oli:
normi
ohitusventtiilin avautumispaine 2,2bar
korkeus 123mm
g60
Ohitusventtiilin avautumispaine 2,5bar
korkeus 136mm
-
- -
Öljykellossa se vika on , ihan varmasti.
Itselläni oli tuota IHAN samaista oiretta ja loppui kun kävin suodattimen jalkaan alkuperäisen öljykellon ostamassa.
Alkuperäisen sitä varten ...eipähän tarvihe värejä arpoa.
Öljyillä ei ole merkitystä ollut, Castrollit "kalliita"litkuja on sisällä käynnyt ...eikä piippauksia ole öljykellon vaihtamisen jälkeen esiintynyt.
Itselläni oli tuota IHAN samaista oiretta ja loppui kun kävin suodattimen jalkaan alkuperäisen öljykellon ostamassa.
Alkuperäisen sitä varten ...eipähän tarvihe värejä arpoa.
Öljyillä ei ole merkitystä ollut, Castrollit "kalliita"litkuja on sisällä käynnyt ...eikä piippauksia ole öljykellon vaihtamisen jälkeen esiintynyt.
-
- -
itselläkin kävi kerran sama homma noiden öljyvalojen ja summereiden kanssa, intistä lähdin pirkkalasta hapettamaan kohti savoa niin tampereen keskustassa pyörähtäessä rupesi golffin kojetauluun valoja syttymään ja summeri huutaa, vitutti siinä vaiheessa jo niin paljon että ajoin 300km kotiin edes vilkaisematta kummemmin kuin öljyn tarkistus ja kovaa ajoa kotia kohti, meinas välillä kyllä olla kylmähiki otsalla kun kaikki pikku ylmäet missä auto puutui ihan normaalisti tunnusti kuin kone olisi jumissa, vikana oli sitten vain anturit, onneksi..
vielä seuraavana yönäkin piipitti korvissa se summeri
vielä seuraavana yönäkin piipitti korvissa se summeri
Onkos tuon suodattimen jalassa olevan anturin toiminta on/off periaate vai palauttaako muuttuvaa arvoa. Yleismittarilla kun testaisin niin paineen mukaan näytti toimivan.
Ja johto mikä tulee tähän anturiin niin kuuluuko virran olla pulssimaista? Tämänkin yleismittarilla kokeilin. Ainakin tuohon toiseen tulee kokoajan virtaa ja anturikin on on/off.
Ja minkähän väriset anturit pitäisi olla vw corrado g60 -91 mallisessa autossa, kun ei Laakkosella osattu sanoa. Nyt taitaa olla ruskea ylhäällä ja musta alhaalla.
Valo vilkkuu kokoajan, mutta summeri ei kuitenkaan huuda. Jos joku tietäjä noihin osaisi vastata niin kiva.
Ja johto mikä tulee tähän anturiin niin kuuluuko virran olla pulssimaista? Tämänkin yleismittarilla kokeilin. Ainakin tuohon toiseen tulee kokoajan virtaa ja anturikin on on/off.
Ja minkähän väriset anturit pitäisi olla vw corrado g60 -91 mallisessa autossa, kun ei Laakkosella osattu sanoa. Nyt taitaa olla ruskea ylhäällä ja musta alhaalla.
Valo vilkkuu kokoajan, mutta summeri ei kuitenkaan huuda. Jos joku tietäjä noihin osaisi vastata niin kiva.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”