Corrado leipoo kiinni?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

Corrado leipoo kiinni?

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 3.9.2007 16:47

Corbatsovissa rupes huutamaan öjysummeri sekä valo vilkkumaan kun ajelee isolla vaihteella tasan 2000rpm jos antaa kaasua tai päästää kaasulta huuto loppuu. Lueskelin kylmä hiki otsalla juvosen kirjottelemaa projektia kun sillä leikkas laakerit kiinni.

Autolla on ajettu about 100 kilsaa konerempan jälkeen ja koneessa on tällä hetkellä shellin mineraalit joten vaikuttaako se asiaan?
Ajattelin ensiksi vaihtaa öljynpaineanturit ja katsoa häviääkö vika. Autossa on kiertokangen alapäät oikeilla paikoillaan joten samaa vikaa tuskin voi olla kuin juvosella ja kone kyllä kehrää kuin kissa:)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 3.9.2007 17:24

Halvin korjaus olisi ostaa öljynpainemittari, sillä näet, että onko öljynpaine oikeasti vialla.

Mineraalit, jos tosi halvat, voivat olla kuumana aika litkua tavaraa, mutta luulisi sen verran toimivan, että ei paineet sentään karkaa.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 3.9.2007 17:54

Totta turiset, pitää käydä hakemassa mittari. Mut taidan samalla hakea ne anturit kun ne ei montaa ekua maksa. Mut muistaako joku minkä väriset ne on? Ku marmoritiskiltä kun kysyin niin se joka tulee öljysuotimen jalkaan löytyy kolmella eri värillä ja arvoilla?
Itte en pääse auton luokse ku vasta viikonloppuna niin voisi käydä jo viikolla hakemassa jos joku tietäis kertoa värit.

2Jake
-
Viestit: 64
Liittynyt: 6.7.2006 15:47

ViestiKirjoittaja 2Jake » 3.9.2007 18:13

Omassa -91 ainakin öljykello musta eli se suurempi anturi siin jalas..

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 3.9.2007 18:44

Ja onko merkitystä jos vaihtaa mineraalit pois kunnon öljyihin vaikka auto onkin viel sisäänajossa?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 3.9.2007 19:47

Jos valo vilkkuu niin silloin öljynpaine on matalalla kannessa. Jos se palaa jatkuvasti on paine matalalla myös alakerrassa (tai näin olen käsittäny). Onko sulla normi 8v ö-suodatin vai oikee G60 ö-suodatin?

Ja korjaan sen verta että vain yksi laakeri leikkas kii.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 3.9.2007 19:56

Se valo tosiaan vilkuttaa ja taitaa olla normi 8v suodatin, oisko sillä jotain vaikutusta?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 3.9.2007 20:38

Siinä aukee se kiertoventtiili mikälie matalemmas painees

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 3.9.2007 21:27

Jotain uutta tällekin päivää:) empä oo moisesta kuullut. Tietääpä kun vaihtaa öljyt et laittaa kans oikein putsarin.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

samat osat ja ominaisuudet?

ViestiKirjoittaja Gorro » 4.9.2007 13:05

Täällä näyttää olevan g60 tuntijoita. Hyvähyvä.
Vagithan rakennellaan samoja osia käyttäen. Corradossahan on passatin ja golffin osia koska kaikkia näitä yhdistää tuo tekniikka.

Jos jollakin olisi linkkiä tai tietoa että mitkä osat ovat samoja/käyvät päittäin, niin jos voisi laittaa tänne, auttaisi muitakin.

Itse olen tällähetkellä etsimässä mottorin tukikumia (vaihelaatikon puolesta).
Sen verran olen ymmärtänyt että tuohon kävisi golf II g60 tukikumi, pitääkö paikkansa?

Mistäköhän tätä osaa kannattaisi lähteä etsimään?

Autoon vaihdettu muut tukikumit vissiin keväällä (en ymmärrä että miksi tämä jätetty vaihtamatta). Ajattelin vaihtaa sen kokeillakseni josko kolina lähtsi pois tai edes vaimenisi.

Lueskelin tuota teidän jutustelua noista öljyistä ym. ja huomasin tuon "vakio 8v" suodattimen.
Siis onko tuo suodatin vakiona tuo 8v vai g60?
Kannattaako jostain etsiä tilalle g60 suodatin vaikkei mitään ongelmia vielä ole, vai onko ihan turhaa?

Samalla tuli mieleen kun Juvonen näytti tietävän noista mittarivaloista, että laittaessani virrat päälle mittaristossa palaa normaalivalot (akku, öljy, käsijarru yms.) ja lämpötilan huomiovalo vilkkuu noin 4sek. ja öljyn merkkvalo vilkkuu niin kauan kunnes käynnistää.
Ajattelin vain kysellä että onko tietoa että tarkoittavatko ne jotain?
Onko muissakin Corradoissa samalla tavalla?
Tarvitseeko huolestua?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 4.9.2007 13:16

G-60 suodattimen taitaa ihan yksiselitteisesti tunnistaa siitä, että siinä on pulttikanta päässä, se saa siis auki ja kiinni hylsyllä. Eiköhän tuo valojen vilkuttelu ole se, että valot toimii, jos ne ajossa syttyy, tai ei syty alkuun, niin sitten kannattaa alkaa hakea vikaa.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 4.9.2007 14:38

On niitä pultinkantoja muissakin vag-suodattimissa. Taitaa olla lähinnä suodattimen merkistä kiinni.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 4.9.2007 19:48

Yleensä ottaen noissa osien hakemisissa tuo Dopi on ollut ainakin minulle todella avulias ja kätevä ratkaisu. Varmasti löytyy tukikumit sieltä kautta.
Kolina voi tulla myös siitä että kallistuksen vakaaja edessä osuu pakosarjaan moottorin heiluessa. Itsellä tukikumit kunnossa ja silti kolistaa liikkeellelähtiessä.

Muistaakseni käkkärin valo syttyy myös silloin jos paineet ABS-järjestelmässä ei ole kohdallaan. Samalla syttyy myös ABS:n valo. Ilmeisesti muissa ABS-vikatilanteissa käsijarrun valo ei syty. Siis tämä tilanne toki silloin kun käsijarru ei ole päällä.
Viimeksi muokannut Kehno, 4.9.2007 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.9.2007 19:48

Motonetistä saa G60 suodattimia suoraan hyllystä, näyttävät tosin pitävän 1kpl/toimipiste. Maksaa kaks euroo enemmä että näkisin sen kannattavan. Tukikumiksi mun mielestä käy toi:

Golf II 83--91 Takakumit/vasen valkea (vaiht alle/ei 1,3). 18-1268 29.94 ?

En oo kokeillu ei sopivuustakuuta. Etkaa kattomal se selviäis mutta taas vaihteeks etka virtuaalikone hukas jossain. Muutenkin Etkaa ristiinvertaamalla saa asioita selville. Ite oon käyny hakee osaa myös Special Importista Riihimäellä, siellä kaveri näkee suoraan osien alkuperäiset VW varaosakoodit ja niiden perusteella osaa antaa toho yleistäki osaa. Esim. mun corroon kävi suoraan '90 golffin etulaakerit. Kannenpultit on ilmeisesti kanssa stanutavaraa, mutta sitten esim vesipumpu pultit G60 konekohtaisia ja kalliita.

Ja jos mittari vilkuttelee moottorin ollessa pois päältä niin ei se mitään vielä merkkaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.9.2007 21:33

Pikkulinnut kerto että 2,0 passatissa olis sama tukikumi.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 4.9.2007 21:42

Mites onko merkitystä öljynpaine mittarilla et onko se mekaaninen vai elektroninen?

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 5.9.2007 21:01

Kertokaapas nyt joku et onko merkitystä jos vaihtaa öljyt mineraaleista kunnon öljyihin vaikka auto on sisäänajossa ja ei oo keritty ajella ku vasta 100km.
Ja onko mekaaninen vai sähkönen painemittari paree?

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 5.9.2007 21:47

No ihan kyllä ensinnä vaihtasin öljyt. Hydraulinen venttiilinsäätö ynnä muut ehkäpä laaderikin vaativat hyvät öljyt. Jonku aikaa kun ajat huonoilla öljyillä, niin alkaa venttiilit varmasti rallattaa.
Suodattimena käyttäsin G60 koneelle tarkoitettua suodatinta. Ei ole mitään tietopohjaa, mutta ei insinöörit varmaan huvikseen oo tuohon myllyyn erilaista suodatinta väsänneet.
Muutaman euron säästö öljyissä ja suodattimessa on järjetön säästön paikka.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 5.9.2007 21:51

Totta mut on ollu paljon puhetta siitä et kone pitäs ajaa sisään paskoilla öljyillä et männänrenkaat "kuluisivat" ja tiivistyisivät kunnolla kun öljyssä ei ole nykyöljyjen liukasteita.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 6.9.2007 10:45

Itse suunittelin ajavani niin, että ajan mineraaleilla 2x100km ja sitten synteettiset sisään. Tosin ne mineraalit millä kerkesin ajaa oli jotain shellin super helixiä, että en tiiä sit oliko "tarpeeksi huonoa". Osta vaan se painemittari. Mekaaninen on halvoissa tarkempi mutta joudut vetämään pienen öljyputken kabiiniin. Itse tyydyin motonetin sähköiseen autogageen.

Mä löysin tossa itseasiassa datasheetit normi ja G60 koneen öljynsuodattimista, erot mitä oli:

normi
ohitusventtiilin avautumispaine 2,2bar
korkeus 123mm

g60
Ohitusventtiilin avautumispaine 2,5bar
korkeus 136mm

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 6.9.2007 11:23

Ittellä on kans shellin mineraalit. mut kävin jo hakee castrollit ja aattelin viikonloppuna työntää koneeseen ja vaihtaa samalla anturit sekä mitata öljynpaineet ni jospa se perkl summeri pysyis hiljaa ja lakkais valot vilkkumasta:)

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 7.9.2007 22:22

Öljykellossa se vika on , ihan varmasti.

Itselläni oli tuota IHAN samaista oiretta ja loppui kun kävin suodattimen jalkaan alkuperäisen öljykellon ostamassa.
Alkuperäisen sitä varten ...eipähän tarvihe värejä arpoa.

Öljyillä ei ole merkitystä ollut, Castrollit "kalliita"litkuja on sisällä käynnyt ...eikä piippauksia ole öljykellon vaihtamisen jälkeen esiintynyt.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 8.9.2007 20:01

Öljykellossapa hyvinkin:) vaihdoin molemmat ja mittasin varmuudeks vielä öölin paineet ja hyvät oli..Nyt ei summerit enää laula.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 28.9.2008 20:38

Paljonkos nuo alkuperäiset anturit maksoivat? Itse olen vaihtanut molemmat anturit mätänetin tarjonnalla, mutta onko viisasta siis vaihtaa molemmat anturit vai tuo suodattimen jalassa oleva pelkästään?

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 2.10.2008 16:48

itselläkin kävi kerran sama homma noiden öljyvalojen ja summereiden kanssa, intistä lähdin pirkkalasta hapettamaan kohti savoa niin tampereen keskustassa pyörähtäessä rupesi golffin kojetauluun valoja syttymään ja summeri huutaa, vitutti siinä vaiheessa jo niin paljon että ajoin 300km kotiin edes vilkaisematta kummemmin kuin öljyn tarkistus ja kovaa ajoa kotia kohti, meinas välillä kyllä olla kylmähiki otsalla kun kaikki pikku ylmäet missä auto puutui ihan normaalisti tunnusti kuin kone olisi jumissa, vikana oli sitten vain anturit, onneksi..
vielä seuraavana yönäkin piipitti korvissa se summeri

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 27.10.2008 11:19

Onkos tuon suodattimen jalassa olevan anturin toiminta on/off periaate vai palauttaako muuttuvaa arvoa. Yleismittarilla kun testaisin niin paineen mukaan näytti toimivan.

Ja johto mikä tulee tähän anturiin niin kuuluuko virran olla pulssimaista? Tämänkin yleismittarilla kokeilin. Ainakin tuohon toiseen tulee kokoajan virtaa ja anturikin on on/off.

Ja minkähän väriset anturit pitäisi olla vw corrado g60 -91 mallisessa autossa, kun ei Laakkosella osattu sanoa. Nyt taitaa olla ruskea ylhäällä ja musta alhaalla.

Valo vilkkuu kokoajan, mutta summeri ei kuitenkaan huuda. Jos joku tietäjä noihin osaisi vastata niin kiva.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa