Longlifeöljyn hinta huollossa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jka
-

Longlifeöljyn hinta huollossa?

ViestiKirjoittaja jka » 28.8.2006 17:27

Paremman puolikkaan A3 olisi menossa ekaan LL huoltoon. Aikaa varatessa kysyivät sitten auton omistajalta, että laitetaanko heiltä öljyt, vai onko takakontissa oma purkki. Vastaus oli että takakontissa on oma purkki.
Onhan siellä, vajaa litra, mistä sitä on tässä vuoden aikana lisäilty. =)
Nythän ei sitten saa huollosta enää ketään kiinni, että voisi kysyä paljonko se niiden öljylitra maksaa, vai kannattaako hakea paikallisesta varaosaliikkeestä vielä illalla 4l sinne takakonttiin? Niin ja kyseessä on siis ihan perus 1.6l bensa, näytäsi nuo öljyn hinnat vaihtelevan aika paljon tuon bensan ja dieselin välillä.

Donitsi
-

ViestiKirjoittaja Donitsi » 28.8.2006 17:41

Mulle tarjosivat öljyä 5l hintaan 100€... vein omat.

jka
-

ViestiKirjoittaja jka » 28.8.2006 17:43

Jep, eli sitä tienaa matkakuluihin 40€ kun kiertää varaosan kautta...

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 28.8.2006 20:25

Ja ottaa perinteiset öljyt jotka käy kyseisen kulkineen luokitukseen = vaihtaa öljynvaihto huoltoväliksi perinteisen 15 tkm.

Sakkeus
-

ViestiKirjoittaja Sakkeus » 1.10.2006 14:53

Muutama viikko sit oli Golf Kuopion Laakkosella 60tkm longlifehuollossa ja öljyn hinnaks 4.5l longlifeöljyä tuli 71e; HALPAA. Shellin öljyä käyttänevät.

tumppi82
-

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 1.10.2006 19:57

Säästät vielä 50€ kun vaihdat öljyt kokonaan itse.
Merkkihuollossa velottivat öljynvaihtotyöstä 50€+öljyt.
Siitä lähtien vaihdoin/vaihdan öljyt aina itse. Aikaa menee kuitenkin vain 15min.

rolle
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja rolle » 1.10.2006 20:43

esim Volkswagenin öljyvaihtohuoltoon kuuluu mm seuraavat tarkistustoimenpiteet
Hammashihnan kunto
Jarrupalojen kunto
Alustanosian kunto
Valojen tarkastus
Kaikkien nesteiden määrän tarkastus
Vikamuistien luku
Huoltovalon nollaus

Tuota ei tee kukaan vartissa ja siksi se maksaa.

HelaKammo
-

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.10.2006 20:51

Mitä hemmettiä öljynvaihtoon kuuluu edes valojen tarkastus, tuskin tarkoitetaan suuntausta, nesteet nyt tarkastaa vähänkin omatoiminen itse kerran kuussa vähintään, huoltovalon nollaus taas on itsestäänselvyys vaihdossa, hammashihnan kunto eli kurkataan sinne jakokopan sisään just..., vikamuisin luku on tuossa varmaan ainut laskutusta vaativa operaatio, alustan osien kunto taas on vähän liiankin ympäripyöreästi määritelty. Saako öljyt vaihdettua ilman noita lisätoimia?

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 1.10.2006 21:16

HelaKammo: Saa toki, mutta huoltokirjaan saat leiman tyyliin öljy+suodatin, ei siis tarkoita kys huoltoa. Tai ainakin niin se PITÄISI leimata. Huolto kun ei ole vain sitä öljyä ja suodatinta, vaan ohjelman mukainen huolto sisältää aina myös tarkastukset joista Rolle tuossa mainitsikin.

Yleensä nämä kotinikkareiden autot joita näkee lähes viikottain ovat kanssa siinä kunnossa kuin lausahdus "oon minä sitä huoltanut, öljyt ja suodattimen oon vaihtanut" antaa ymmärtää. Toki on päteviä "kotiasentajia" - en sitä tarkoita, mutta monasti autot ovat siinä kunnossa että siihen saa laittaa ihan oikeesti rahukkaa kiinni että saa taas toimivan kulkineen.

HelaKammo
-

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.10.2006 21:22

Suhtaudun näihin "paketteihin" aika skeptisesti, kun isäukon Pösön merkkihuoltoja on seurannu, jarrukilvet tippui tielle ja jarrut rohisi metallia vasten, vaikka nuo sinne huoltokirjaan kuuluivatkin. Jotensakin tuntuu, että sinne ei oikeasti tehdä niitä tarkastuksia, vaikka missä niin lukisi.

Hese
-

ViestiKirjoittaja Hese » 1.10.2006 22:06

Ihmetyttää eniten, että öljynvaihdosta otetaan käypä hinta, mutta sitten vielä 50% öljyistä verrattuna tarvikeliikkeen hintaan, jossa siinäkin kymmeniä prosentteja katetta. Taitaa kontti- tai tynnyrihinta olla huoltamolle kuitenkin aika edullinen.

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 1.10.2006 22:16

Tietääkseni mikään ei estä sitä että huollossa käytettäisiin asiakkaan tuomaa öljyä.

tumppi82
-

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 1.10.2006 22:19

esim Volkswagenin öljyvaihtohuoltoon kuuluu mm seuraavat tarkistustoimenpiteet
Hammashihnan kunto
Jarrupalojen kunto
Alustanosian kunto
Valojen tarkastus
Kaikkien nesteiden määrän tarkastus
Vikamuistien luku
Huoltovalon nollaus

Tuota ei tee kukaan vartissa ja siksi se maksaa."

Maksoin noista kyllä vielä erikseen. Eli ne eivät sisältyneet siihen 50+€ öljynvaihtotyön hintaan.

Viime huollossa sanoin että vaihdan itse öljyt, niin huoltoselosteessa luki silti että kertomasi hommelit oli tehty, mutta huollon hinta oli vain 130€ halvempi.

Ja itse en muutenkaan luota noihin volkkarin huoltoihin.
Ekalla kerralla huoltolapussa luki: "oven saranoiden voitelu" ja siis maksoin siitä. Saranoita ei oltu voideltu vaan niissä oli edelleen minun itse laittamani sprayvaseliini joka oli jo pölyistä.
Toisella huoltokerralla lapussa luki että ajovalojen suuntaus on tehty, noh toinen valo näytty taivaaseen ja toinen suoraan maahan. Eli valoja ei oltu suunnattu.
Ei minua se haittaa ettei saranoita voidella, vaan se että huoltolappuihin merkataan ja laskutetaan töistä joita ei ole tehty. Myös herää kysymys että mitä muuta on jätetty tekemättä. mm. onko jakoremmin vaihtokin vain merkattu tehdyksi.
Tämä on siis vain kokemukseni yhdestä volkkarin huollosta.

imaS
-

ViestiKirjoittaja imaS » 1.10.2006 22:25

Noista tekemättömistä töistä kannattaa mennä mennä reklamoimaan, niin voisivat ruveta niitä tekemään. Tosin tuo saranoitten voitelu voi olla hankalampi todistaa, etenkin jos sitä ei heti huomaa.
Itse kun huollot tekee, niin ainakin tietää mitä mitä on tehty (ja tekemättä).

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 1.10.2006 22:29

Tekniikan Maailmahan on säännöllisesti testannut autojen merkkihuoltoja, tulokset valitettavan heikkoja. Töitä jätetään tekemättä, mutta raha kyllä kelpaa :(

Karkaa kyllä jo hieman alkuperäisestä aiheesta.

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 2.10.2006 6:46

ELi siis TCT, nykyään A-Test & Consulting Oy. TM on "vain" maksajana (poislukien pyörätesti, joka oli heidän suorittamansa, toki samalla reseptillä). Myös rengastesteissä varsinaisena testaajana on TestWorld Ivalossa, toki nykyään hekin kuuluvat samaan A-Testin kanssa.

adahlm
-

ViestiKirjoittaja adahlm » 2.10.2006 7:38

Tuli vaan mieleen että kun noita rengasfirmoja testattiin ekan kerran niin noita tähtiä ei paljon jaettu. Aika heikkoja työsuorituksia kaikilta.
Kun uudestaan testattiin viime vuonna niin oli selvästi paremmat tulokset. Oli varmaan tullu melkoista palautetta johtajilta kun firma oli päässy mukaan "top10-surkeimmat rengasasentajat"-listalle.

Mutta toihan on niin tekijästä kiinni mitä siinä huollossa/rengasasennuksessa tehdään. Joku hoitaa autoa kuin omansa ja tekee kaikki listassa olevat työt(+ vähän enemmänkin), joku toinen menee sieltä mistä aita on matalin, ja sama hinta maksetaan kuitenkin oli työt tehty vai ei..

Jos joku noista huoltoliikkeistä sitten jatkuvasti menestyy noissa testeissä, niillä on joko sisäpiirin tietoa milloin testiauto tulee, tai sitten niillä vaan on hyvä porukka tekemässä hommia.

muistan vielä kun mun tdi:iin oli sen huoltolapun mukaan vaihdettu sytytystulpat... onneks niistä ei laskutettu..
...miten se nyt menikään se tarina missä vertailtiin kustannuksia miehen tai naisen tekemässä öljynvaihdossa.... :)

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”