G60 käy sitten helvetin rikkaalla, vaikka lambda vaihdettu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

G60 käy sitten helvetin rikkaalla, vaikka lambda vaihdettu

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.5.2006 21:06

Näin tekee, UUSI lambda vaihettu kokeiltu paria käytettyä). Ei kuitenkaan vaikutusta tyhjäkäyntiin vaikka ottaisi irti piuhoista en aivan 100% varma (punavalko-musta-ruskea). Sulake (nro18) ok koska samassa bensapumppu. Vesiputken päältä kun ottaa sinisen liittimen irti niin sammuu eli signaali menee eculle asti. en tiedä merkitseekö, mutta eikös kylmänä tieto oteta juuri siitä ja sitten kun lambda on kuuma, niin sieltä jatkuu?
Onko yksinkertaisesti säätö aivan pielessä? Kuitenkin pari vuotta sitten käynnisteltiin ennen ostopäätöstä moottori kävi nätisti röpeltämättä. Mistä ruuvista käännetään.
Ainiin voisiko sytytyspuolella olla vikaa? Bensaa tulee niin että melkein ämpärin voisi laittaa pakoputken päähän..

Muuta: tyhjäkäynnin säädin feilaa, kun päästää kaasulta pois, niin melkein kuolee ennen menemistä tyhjäkäynnille. Otin irti ja kun virrat laittaa päälle niin kyllä siellä osat liikkuu ja surraa..joku siinä mättää kuitenkin

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 25.5.2006 22:25

Se sininen liitin ylävesiletkussa vaikuttaa sytytyksen ennakon säätöön. Moottorin ei pitäisi sammua jos otat sen irti. Eli sulla saattaa olla sytytys pahasti pielessä.

Ja sytys pitäisi säätää corrossa siten, että moottori käyntiin, toi sininen liitin irti ja sitten ennakko kohdilleen...

EDIT. Corrossa ja muissa vehkeissä missä G60 ja digifant 1 ;)

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 26.5.2006 8:52

Polttoaineseosta säädetään kylmänä sinisen lämpöanturin antamalla tiedolla. Jos se on sökö, ja näyttää että ollaan esim. -25 asteeteen pakkasessa koko ajan niin ei paljoa auta uudet lambdat kun se ei lambda ohajukselle koskaan mene... Lämpötilaa jossa se lambda ohjaukselle siirtyy en tiedä, mutta aikaa moneen autoon tuon sinisen lämpöanturin saa vaihtaa... tuo anturi ja jaon/sytytysennakon tarkastus olisivat ensimmäisenä mun listassa

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 26.5.2006 9:44

Lisätään vielä, että sytystä säädettäessä pitää kierrosten olla 2000-2200 r/min välillä ja alkuperäinen ennakko 6 astetta +- 1 aste.1 yläkuolokohdan Merkki kolo löytyy vauhtipyörältä.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 26.5.2006 22:28

Noh, lapset nukkumassa ja kerkesin vähän sääteleen..viimeisellä yrityksellä meinas tyhjäkäynti jäädä päälle, kun lämpötilaliittimen (uusi lämpötila-antura kiinni) otti pois. Käsivaralla siis käänsin jakajaa moottorin käydessä, 1-2cm puolelleen yritin kääntää ja "kiinnipäin" käännettäessä käynti huononi ja kaasua annettaessa paukkui. Ajoituslamppu olis poikaa, mutta kun sitä ei tähän hätään saanut.. laitoin tyhjäkäynninsäätimen bensaan yöksi Leviksen ohjeiden mukaan jospas se siitä tokenis eikä tarttis narrata kaasulta tyhjälle. Rasittava vika sekin. On se hankalaa, prkl.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 26.4.2014 18:07

Mikähän mahtoi olla ratkaisu tähän vikaan? Itsellä raadossa samat oireet ja alkaa ideat loppumaan pikkuhiljaa!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa