Kytkimen/asetelman muutos jäykemmäksi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

Kytkimen/asetelman muutos jäykemmäksi?

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.2.2006 23:33

Moottorina Nissanin MA12 eli tuommoisen 1.2 Micran pata.

Tuohon koneeseen saa ilmeisesti varsin nihkeästi tiukempaa settiä kytkinosastolle ja mielessä on käynytkin vanhan kytkimen/asetelman muuttaminen kestämään kasvavaa moottoritehoa.

Ilmeisesti sekä alkuperäisestä asetelmasta pystyy muokkaamaän jäykemmän ja myös kytkimen kitkapinnan voi vaihtaa pitävämpään.

Ojennuksen Pasi vissiin tekee moisia hommia. (ei taida virmalla olla nettiosoitetta?) Onko muita firmoja ja suuntaa antavaa hintahaarukkaa kyseiselle muutokselle?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 23:46

eikös riisikuppien foorumi oo erikseen?:)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.2.2006 23:48

No oletetaan että kytkin on volkkarista, niin tuleeko parempi mieli?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 20.2.2006 14:02

Onnistuisiko ko. tapauksessa perinteinen patenttiratkaisu, eli pari asetelmaa osiin ja niistä puuhastelee kaksinkertaisella jousella jäykemmän asetelman?

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 20.2.2006 14:27

Ite varmaan lähtisin kyselemään sintterilevyä P. Ojennukselta, ja sen jälkeen patentointia mikäli pidot ei piisaa.
Pikaisella googletuksella löytyi tämä:

Po-Metal Oy. Tuottolantie 10 11120 RIIHIMÄKI. Puhelin, 019-723 977

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.2.2006 15:19

Onneton kytkin siinä on alunperin, kuten on vääntökin tietenkin (850cc Minissäkin on isompi paketti). En muista että antaisiko vauhtipyörä mahdollisuuden sovittaa vähän isompihalkaisijaista levyä/asetelmaa paikoilleen, mutta järkevintä se olisi.

Sitten helpoin vaihtoehto on teettää kolmilapainen sintteri sinne, ei vaan niin mukava käyttää.

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 20.2.2006 21:54

jäykkä asetelma ja sintteri jollain kikalla sopimaan ainakin pitäisi
(3 tai 6 lapainen)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.2.2006 23:41

Mitäs jos niittaisi kitkapintojen tilalle kupariset siivut?
Onko kuparikytkimissä yleensä kitkapinta-ala sama, kuin tavallisessa kytkimessä, vai onko se enemmän lapatyyppinen, vai molempia?
Tuleeko kuparilaatu olla mahdollisimman puhdasta, vai seostettua, jotta toimii oikein?
Vakio asetelman toimivuus tuon kanssa jää nähtäväksi, mutta kiinnostusta olisi kokeilla..

Ehdotuksia, tyrmäyksiä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa