Jetta -90 1.8i ei starttaa.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

Jetta -90 1.8i ei starttaa.

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 19.2.2006 15:55

Auto Jetta 1.8i (ykspiste) flair varustettuna ajonestolla/hälyllä merkkiä Sniper Enforcer.

Teinkö kuin pahan virheen, ku vaihoin akun miinus-kaapelin kaapelikengän siten, että otin pelkästään miinus-kaapelin irti akusta ja annoin olla plus-kaapelin paikoillaan akussa?

Tällä hetkellä auto seisoo, ei anna kipinää ja normaalisti kun virrat pistää päälle,niin bensapumppu "surahtaa" kaks kertaa, nyt se ei "surahda" kun kerran eikä reagoi mitenkään keskuslukon/ajoneston kaukosäätimeen.

Mitä tehdä? Rukoilla ylemmän tahon apua, pistää auto myyntiin osina vai hä? Mitä kannattas koettaa ensimmäisenä? Kaikki sulakkeet, mitä oon löytäny, on aivan ehjiä...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 19.2.2006 16:05

vois olla ajonesto kytkeytynyt päälle.
kokeile koodata avain uusiksi. tai sitten sytytinyksikkö kärähtäny, tai tai... :)

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 19.2.2006 16:12

Niinpä...vaihtoehtoja voipi olla vaikka kuin monia :'(

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 19.2.2006 16:12

Ainakaan oma jettani ei ole siitä tykännyt sen pahempaa, otti kumman akunkengän irti tahansa. Itekin lähtisin veikkaamaan hälyä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 16:15

eikö alannu hälytin huutamaan kun otit akunkengän irti? Kaverilla oli hälyttimeen selanen "kuittaus" avain jolla se hälytin otettiin pois päältä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 16:17

koitappa muuten työntää auto käyntiin. Toi kaverin auto lähti työntämällä käyntiin vaikka ajonesto oli päällä:)

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 19.2.2006 17:12

Tavalleen se rupeaa tuo häly huutamaan ku rantaleijona, ku ottaa + kaapelin irti akusta, - kaapelista ei tuuminu mitään, ni mietin sit, et se ottaa ite maihin jotain kautta...pitää koettaa tässä vielä apuvirran kanssa starttailla, kuha pahi ketutus on laskenu...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 17:16

jos ei lähde startilla niin koita työntää tai vetää autolla käyntiin:) jos se lähtee niin ohjelmoi häly uudestaan.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 19.2.2006 17:35

Kun jompikumpi kaapeli irrotetaan niin aina maakaapeli.

Hälyttimen huutamisen ja toiminnan kannalta on kylläkin sama kumman ottaa irti.

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 20.2.2006 8:53

Pitää koettaa sitä työntämistä/vetämistä...
mut epäilen kuitenki syvästi, että se lähtee, kun se ei kuitenkaa kipinää anna... :'(

Ratkaisun pulmaan kerron parin viikon päästä, jollonka pääsen auton luo uudestaan...

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 20.2.2006 10:07

Tuossa juttelin yhen kaverin kaa, ni se epäili sytkäboksia...pitänee kysellä jostain sellasta...paljohan sellanen lysti kustantaa....?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 20.2.2006 11:02

mutta sen sytkä boksin ei pitäisi vaikuttaa siihen pa-pumpun toimintaan.
veikkaan edelleen sitä hälyä.
jos sulla on tallessa se koodi siihen hälyyn, niin mikset nyt kokeile koodata sitä uusiksi.
tai sitten revit sen hälyttimen kokonaan helvettiin.

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 20.2.2006 11:08

Mites se uudeellenkoodaus tapahtuu/tapahtus?
Ku mulla ei oo mitään muuta siihen, ku kaks kaukosäädintä siihen, josta menee keskuslukitus ja ajonesto päälle ja pois...
Sen vois kyllä sen hälyn ottaa pois, jos osais vetään ne johdotukset uudestaan, jotta rupeais virta kulkemaan oikeella tavalla...

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 21.2.2006 21:30

tuo hälyn/ajoneston merkki ja malli on siis enforcer 750. jos joku osais neuvoa sen koodin vaihdon tai jotain muuta, koska manuaalista ei saa mitään selkoa?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 22.2.2006 16:53

tämäpäivä on taas yritetty saada autoa käyntiin, nyt toimi jo sen verran että toisesta hälyn kaukosäätimestä otti ajoneston ainakin vilkahdusten mukaan pois päältä.
ja kun ajonesto on päällä, ei tule mittaristoon edes virtaa muualle kun kellolle, ja tuohon tulee kyllä kaikkiin paikkoihin (valot, ledit jne...)


mutta silti tuo pa-pumppu surahtaa vain kerran, kun yleensä sen kaks kertaa.
tulpille ei tule mitään kipinää. kaikki johdotkin pitäisi olla paikallaan.

mikähän tässä mahtaa olla vikana?

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 27.2.2006 14:57

Revi helevettiin siitä se koko häly ja koita mitä sit tapahtuu!

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 27.2.2006 16:05

puola?sytkäboksi 89€.osta bosch älä koivuselta tarviketta. multa hajos tarvike puola,kesti 3kk...samat oireet :)

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 6.3.2006 19:33

Ihan kummalista!!

Nyt tuo rupes toiminaan ihan itestään, vaikka loppupeleissään ei ees mitää tolle tehty :p


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa